Ik heb een normale ethernetkabel gekocht (straight) maar wil een crossed ethernetkabel hebben. Ik heb gehoord dat je het zelf kan maken. Wie weet hoe het moet of kent een tutorial? Alvast bedankt,
Je moet iig zo een rj45 kopstukje hebben, en dan stukje kabel bloot leggen, dan moet je de draadjes in juist kleurvolgorde in het kopstukje proppen. Best priegelwerk als je er geen speciaal/goed tangetje voor hebt. Weet kleurcode ook niet uit mn hoofd.
volgens mij was het juist andersom. Een straight heeft bij beide uiteinde de kleuren in dezzelfde volgorde. Bij een crossed moeten deze juist van elkaar verschillen. de kleuren code zal ik even voor je opzoeken. In het forum heb ik het een en ander voor je gezocht.http://archief.xboxworld.nl/forum/showthread.php?t=25655&highlight=netwerkkabel hopelijk kan je wat mee. succes!
Bedankt voor de reacties, ik heb net een kijkje genomen in de "[Centraal] (Netwerk)Kabels (System Link/Cross/UTP/USB)" thread. En Raptiod heeft gelijk. Kleurcode staat ook in die thread. Wat mij een probleem lijkt is dat kopje 'open' krijgen zodat ik de draden kan verwisselen. Hoe doe je dat? Wat voor tang heb je nodig?
dit zijn speciale tangen inderdaad.In de tang kun je het kopje doen met de draden en vervolgens dichtknijpen. Zo'n tang zal vast wel verkrijgbaar zijn bij de plaastelijke pc winkel. let er wel op dat je niet de verkeerde neemt, dus voor een netwerkkabel en niet voor ene telefoonkabel! succes
Bedankt, ik zal het proberen. Is er echt geen andere (creatieve ) manier om hem toch open te krijgen? Kost zo een tang meer dan een netwerkkabel zelf?
Zo'n tang is erg duur, reken op een 70 á 80 euro voor een goeie netwerk tang. En je stekkertje kan je niet open maken, je moet die eraf knippen en een nieuwe eraan knijpen. Maar als ik het zo hoor, heb je er niet heel veel verstand van, dus doe je er denk ik goed om aan om gewoon een crossed kabeltje te halen
ik heb een hele goeie en die kost maar 20euro en dat is dus geen 70 a 80 euro maar een kleine 10euro lijkt me idd wel wat weinig
Als zo een tang duurder is dan de kabel zelf, dan koop ik hem niet. Ik koop wel een nieuwe kabel. Bedankt voor de hulp!
jonge alsjeblieft gewoon open knippen en dan draadjes in goeie volgorde reconnecten kan gewoon met strip tang helemaal niets speciaals voor nodig heb ik zelf ook gedaan werkt perfect. Goed dichttapen en klaar is kees
een maatje van mij doet dit altijd voor ons. Hij is electricien, en hij gebruikt een speciale tang. Zonder die tang verneuk je echt bijna alle kabels, omdat alle draadjes goed doorgedrukt moeten worden. En das best lastig.
informatique kosten die tangen 32 euro, dus behoorlijk duur. Ik zou als ik jouw was gewoon een crossed of een straight (welke je nodig hebt) gewoon in de winkel kopen (20 m kost iets van 15 euri)..
In mijn openingspost zei ik dat ik een normale ethernetkabel heb, maar ik wil hem 'gekruist' hebben. Maar ik ben al uit; een nieuwe crossed cable halen.
Ik had €25,- voor zo'n tang neer gelegd maar heb ondertussen al vaak gebruikt en ook het is ook handig dat je dan alles opmaat kan aanleggen ipv b.v. een kant en klare kabel van 10 meter moet kopen als b.v. net 6 meter nodig hebt en vaak zijn die kant en klare kabels ook moeilijk in wit/grijs te vinden (had ik dan he) maar alleen in rood, blauw, groen en dat zulk kleuren niet echt mooi zijn als het een stukje over witte muur moet lopen. Maar als jij maar eenmalig een klein stukje nodig hebt zou ik toch voor de kant en klare gaan..
Je kan ook ngo als je em nog niet gekocht hebt even aan een speciaal zaak vragen of je hem even mag lenen, bij ons in de buurt doen ze daar niet zo mooeilijk over en kan je hem dus gewoon heel evne lenen om de aansluitingen af te knijpen
Het lijkt me idd nuttig om gewoon kant en klare kabel te halen (tenzij je iemand weet die hem kan knippen en de tang heeft) Tang is vaak duurder als de kabel zelf.