1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Jouw GBA Top 5!

Discussie in 'Games' gestart door VliegtuigNL, 19 jun 2004.

  1. VliegtuigNL

    VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Wat zijn dus jullie favourite GBA Games? Onderbouw je mening! Als het kan, plaats er dan ook een screenshot bij.

    Hier is mijnes:

    Plaats 5:

    Super Mario Advance 1. Dit was mijn aller eerste gba-game. Ook al was 'ie gepoort van de (S)Nes, vond ik 'm toch heerlijk spelen.

    [​IMG]

    Plaats 4:

    Toch de Pokemon serie (Ruby/Sapphire). Iedereen zeurt van "Kiddy" e.d. , maar het spel is zo uitgebreid, een 10 jarige kan dit spel echt niet zonder Walktrough spelen.

    [​IMG]

    Plaats 3:

    V-Rally 3. Ooh, wat vond ik die graphics mooi! Check hieronder zelf maar, in 3D! Op de gameboy advance?!? Ik geloofde me oren niet. Het speelt lekker, gewoon topgame. Als je van Race games houd, en je hebt een GBA, koop dan deze!

    [​IMG]

    Plaats 2:

    Vrij onbekend, maar Asterix XXL. Deze nieuwe game, is een poort van de PSX! Check de graphics hieronder. Dezelfde engine is gebruikt, als bij V-Rally 3 denk ik. Het is namelijk door de dezelfde Devolper gemaakt. Deze moet je gewoon spelen. Ook als je Asterix en Obelix niet kent (Wie niet?) kun je toch deze game spelen. En hij is in Nederlands! 8) :p

    [​IMG]

    Plaats 1:

    Mario vs Donkey Kong. Het is een puzzel/actie/platform combinatie, die heel erg goed is uitgepakt. Soms een beetje frustrerend, maar dan moet je ff door zetten :p

    Zie ook het Mario vs Donkey Kong thread.

    [​IMG]

    Let op! De screens zijn vergroot, dus kan het wat blokkerig overkomen.
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2004
  2. Robbertus

    Robbertus X B O X

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    11
    eej ik kende die asterix game nie ziet r wel vet uit
     
  3. VliegtuigNL

    VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zeg ik nou, hier komt jou Top 5 met meningen. GEEN OFFTOPIC!

    Asterix XXL komt binnenkort in Europa uit.
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2004
  4. SILVER_bullit

    SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

    Berichten:
    604
    Leuk Bevonden:
    6
    1. V-Rally 3. Inderdaad een topgame!
    2. Splinter Cell. Echt een vermakelijk spel. Speelde lekker weg...
    3. Tony Hawk's Pro Skater 4. Tja, waarom THPS4? Omdat dit de minste van de drie is. Meer games heb ik niet. Dus het is geen top-5, maar een top-3 _0/
     
  5. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik maak er maar even een top 3 van, omdat de rest van mijn GBA games ongeveer op hetzelfde niveau zitten. Deze blinken dus echt uit:

    1: Golden Sun
    Echt een juweeltje gewoon. De graphics zijn super, het geluid is prachtig en zelfs de gameplay is top. Daar komt nog eens bij dat ik helemaal gek ben op RPG's. Toppie! ^^ Must have voor RPG fans!
    [​IMG]

    2: Pokémon Ruby
    Tsja, het blijft gewoon leuk. Het werkt gewoon zo verslavend, ik wil ze allemaal vangen en iedereen verslaan. En zoals VliegtuigNL al zei, een 10 jarig kind doet dit echt niet zomaar eventjes.
    Link naar een groot plaatje: http://www.baysononline.com/images/pokemon2.gif

    3: Mario Kart
    Lekker scheuren met Mario kon nu eindelijk ook op de handheld, die kans liet ik natuurlijk niet liggen en kocht Mario Kart. Tegen alle verwachtingen in speelde het ook nog eens super! Door Mario Kart werd de autorit naar mijn vakantie bestemming een stuk korter!
    [​IMG]
     
  6. VliegtuigNL

    VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het wel met je eens, er moet in mijn lijstje ook nog Mario vs Donkey kong bij :p

    Ik speel nog heel af en toe Pokemon. Is Golden Sun iets anders? Moet je het verhaal snappen? Is het een moeilijk spel?
     
  7. Darth Nielz

    Darth Nielz Lekker hoor

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Advance Wars/Advance Wars 2.
    Weken plezier aan beleefd, en nog steeds niet op uitgekeken.

    2. Golden Sun
    Meesterlijk. jammer dat ie een beetje aan de korte kant is

    3. Zelda : LttP
    op de snes helemaal kapotgespeeld, en op de gba nog niets van zn magie verloren

    4. Mario advance 1,2,3
    beste platformspellen ooit. punt!
     
  8. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Golden Sun is vrij pittig qua lezen ect. Niet dat het moeilijk te begrijpen is, maar het is heel veel. Soms ben je wel meer dan tien minuten eigelijk alleen maar aan het lezen. Maarja, door al dat lezen bouwt zich een heel goed verhaal op. Het is overgens niet met pokemon te vergelijken. Het is iets totaal anders.
     
  9. VliegtuigNL

    VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

    Berichten:
    358
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke Furies, ik zal 's kijken of Golden Sun op Ebay o.i.d. staat.
     
  10. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    1. Metroid
    2. Mario kart
    3. Golden Sun
    4.?
    5.?
     
  11. Game Error

    Game Error Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Mario Kart Super circuit
    de beste en meest verslavende racegame op de gba
    [​IMG]

    4. Super mario advance 1,2 en 3
    gewooon enorm leuke platform spelletjes voor op vakantie:+
    [​IMG]

    3. Golden sun The lost age
    hele leuke en ook moeilijke rpg, heel vaak gespeeld tegen vrienden _O_
    [​IMG]

    2. The legend of zelda:A link to the past
    helemaal kapot gespeels en de multiplayer mode is een leuke toevoeging(ik blij dat mijn vriend dit spel ook heeft)
    [​IMG]

    1. Advance wars 2 Black hole rising
    gewoon DE beste strategie game op de gamboy ook heel lang houdbaar en super fun tegen vrienden. dit is echt het meest verslavende spel!
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2004
  12. Sebas 444

    Sebas 444 SeaS

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt Black Hole rising is zo vet alleen is de naam een beetje bagger. Golden sun heb ik ook erg veel plezier aan beleefd:), ook deel 2 is cool (alleen nog niet uitgespeelt) en daarna de mario games UBER gewoon.
     
  13. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Efkes tussendoor; Welke Castlevania op de GBA vonden jullie het beste?
     
  14. ITNL3

    ITNL3 Jedi Knight

    Berichten:
    776
    Leuk Bevonden:
    5
    de eerste vond ik.
     
  15. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Golden-Sun gewoon meesterklijk, die graphics! *) Ben nu bezig met deel II (hoop deze in de zomvervakantie uit te kunnen spelen :D )

    2. Metroid dan maar dat is zo een beetje het enigste spel wat ik ook nog heb... :{

    3. ? Weet iemand echt even een leuk spel voor de vakantie (ik speel alleen tijdens de vakanties) Het mag best wel diep gaan (ala golden sun) het moet er wel goed uit zien... ik kan gewoon niet echt tegen lelijke spellen :+

    Ikzelf zat te denken aan advance wars 2 (waar kan ik die goedkoop krijgen?)
    Maar V-rally ziet er ook wel cool uit, heeft het een beetje diepgang en replay waarde?
     
  16. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Fire emblem is ook heel lijp :)
     
  17. Diego

    Diego Active Member

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Metroid: Zero Mission

    Net uitgespeeld. Ik dacht na Fusion dat het niet veel beter kon maar ik had het mis. Gameplay is nog soepeler. Leveldesign nóg strakker. En het blijft gewoon heel gaaf. Eén minpuntje zijn de iets te gemakkelijke bazen vergeleken met Metroid Fusion.

    2. Metroid: Fusion

    Duidelijk. Mijn eerste kennismaking met het 2D Metroid universum en wat voor één! Grapisch erg strak, natuurlijk aanvoelende, verslavende en afwisselende gameplay. En vergeleken met Zero Mission een vrij lange speelbaarheid. Zéker als je alles op 100% wil halen. Toppertje.

    3. Advance Wars

    Verslavend, vernieuwend...zéér uitgebreid. Echt een spel die je, éénmaal opgeslokt, niet meer loslaat. Zoveel strategie in zo'n leuke verpakking ben ik nog nooit bij ook maar één RTS op de PC tegengekomen.

    4. Sim City 2000

    Pas gehaald maar oohh zooooo verslavend en leuk. Ipv achter je beeldscherm nu lekker overal en altijd je stadje bijhouden en managen. Héérlijk. Echt een spel om éven snel aan te zetten voor een paar minuten om nog even je stadje bij te houden. Geweldig!:)

    5. Golden Sun

    Erg klassieke stijl RPG maar de sfeer en muziek gaven het spel een bepaalde charme._O_ Deel 2 heb ik liggen maar nog niet begonnne wegens tijdgebrek. Echt een spel om eens diep in te duiken en dan de komende weken niet meer los te laten. Heel gaaf avontuur en de summons waren natuurlijk retevet!!

    Naast dit lijsteje originele GBA games zijn er natuurlijk ook de remakes die imo eigelijk een plaatsje in de Top 5 verdienen. Maar ik vindt dat we het hier over originele titels moeten hebben. Anders zouden Zelda: A Link To The Past, Super Mario World en Donkey Kong Country ook wel in het lijstje voorkomen. (Wordt krap hehe...:+)
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2004
  18. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb Advance Wars 2 gister voor 30 euro bij FRS gekocht. Dan heb je 'm dus nieuw en compleet! O-)
    Golden Sun kost er btw nog maar 20 euro! *)

    Mijn GBA top 5:

    1. Advance Wars ( 1 & 2 )
    HET strategiespel voor de GBA! Hier ben ik uren zoet mee. Goed uitgewerkte gameplay en uniek in zijn soort. _O_
    [​IMG]

    2. Golden Sun ( 1 & 2 )
    Diepgaande rpg's met mooie graphics en een goede verhaallijn. :D
    [​IMG]

    3. Zelda: A Link To The Past w/ Four Swords
    Zelda is cool [ punt ] :9
    [​IMG]

    4. Mario (maakt niet uit welke ;))
    Hey, het is Mario, need I say more? :cool:
    [​IMG]

    5. Final Fantasy Tactics
    Leuke en uitdagende game. Ennuh, het is Final Fantasy! }:]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2004
  19. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    1 advance wars in 1 woord: geniaal
    2 f-zero MV lekker snel en racen zoals het hoord
    3 Super monkey ball Jr mooi, leuk, minigames, lange levensduur
    4 goldensun mooi, en een van de leukste rpgs tot nu toe, beetje kort
    5 L o Zelda alttp tja... moet ik hier nog iets over zeggen?
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2004
  20. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Is Fire emblem hier trouwens al uit?
     

Deel Deze Pagina