Hallo beste medem forummers, Ik start mijn pc op, en hij maakt een raar geluid (ratelend). Ik denkend dat het de HD is, haal 1 zijkant eraf en luister een beetje. Nu denk ik dat het geluid bij de fan van mijn Videokaart vandaan komt, maar ik ben totaal n00b op het gebied van mijn pc in/uit elkaar halen, dat ik niet weet wat ik ermee aanmoet. Ik heb een geluidsfragment gemaakt in Wav File, en zal deze z.s.m. uploaden . Alvast Bedankt , bl0kr0tz ! De file: http://www.members.lycos.nl/sukteam/pics/wastedpc.WAV edit:/ OMG, het lijkt wel erger te worden, hij maakt nu nog harder geluid: http://www.members.lycos.nl/sukteam/pics/wastedpc2.WAV
Hoe oud is je pc? Ik heb zo'n gevoel dat je fan of versleten is of dat er heel veel stof in je pc zit. Je moet eens kijken of je met een haarfohn stof weg kan blazen en het dan opvangen met de stofzuiger. Of voorzichtig met een kwast stof weg halen en proberen schoon te maken. Bij mij geef hij namelijk eens in de tijd ook zo'n raar geluid. Bij mij liept hij na een tijdje ook vast omdat hij dan oververhit raakte.
Deze pc is denk ik sinds oktober/november 2003. En het fannetje dat op de videokaart zit (Radeon 9600Pro) is ook wel erg klein vind ik zelf..maarja, normaliter zit er geeneen op . Ik zal wel even kijken of ik hem schoon kan blazen. thx *meer tips altijd welkom
PC uitzetten en alles sowieso eens goed gaan stofzuigen . Gewoon op maximale zuigkracht , je moet alleen zorgen dat je em nergens hard op drukt, maar erboven kan geen kwaad.
Ik heb hem daarnet schoongemaakt met de stofzuiger (). Maar hij maakt nog steeds een ontiegelijke herrie . Weet iemand of fan's voor op je videokaart duur zijn? Of zijn die gewoon te koop bij de pc boer? Danke
Je Fan is dus kapot. Wat voor videokaart heb je? En welk merk? Misschien kan ik je dan helpen met een nieuwe fan want ik heb hier nog 1tje liggen
optie: Draai het fannetje los en dan zit er vaak een sticker in het midden op Haal die weg Daar druppeltje olie in sticker er weer op Kijken of die weer soepel loop dat moet als het goed is werken
Ik zou je Pc gewoon naar de je lokale Pc boer brengen. Die weten vast wel wat er aan de hand is. Tip als je nog een andere videocard hebt doe je die er ff in en dan horen of hij nog steeds zo'n geluid maakt. en heb je mischien een plaatje van je fan (zelf genomen)?
het gaat om een fan he, lijkt me logisch dat hij om een as draait oftewel daar is wrijving en volgens mij kan het wel zijn dat een klein beetje olie wonderen doet. ik heb zelf ook soms last van een fan die veel geluid maakt ( ik weet niet waar van daar) maar ik moest van iemand de van verwisselen koste 6 of 12 euo ofzo
wow wat een antwoorden ineens, erg bedankt allemaal . ik zal zometeen een foto maken van mijn videokaart --> sapphire radeon 9600PRO. Hoe maak je zo'n ding precies los, er zitten wel 2 draadjes aan en die 2 draadjes zitten aan een plastic ding, wat volgens mij in de kaart zelf zit geklikt, kan dit kloppen? bvd
Ik heb een foto gemaakt van de pc, als ik er helemaal in ging met de cam kreeg je een hele onduidelijke foto (ookal heeft de camera 5 mp ). edit:/ verkeerde foto geupload Ik heb de foto van de fan vn dichtbij perongeluk geupload (http://members.lycos.nl/sukteam/pics/kompjoeter) beetje hoge resolutie..heb geduld voor de andere upload foto ZOoooo daar isie dan eindelijk:
Ehh, de meeste koelers zijn altijd nog kogelgelagerd. En die wrijving geschied niet door lucht :{. Wanneer dit opraakt, ontstaat er zo'n hinderlijk geluid. Behalve irritant zeer schadelijk voor je kaart op den duur. Vooral als na een tijdje de koeler ermee kapt.