sapphire ati radeon 9800 pro 256 mb is dit een goede kaart? en nog iets: ik heb dus net half-life gekocht in de stad om counterstrike over steam te spelen maar nu zeggen ze dat mijn cd key worde geused terwijl hij net nieuw is kan iemand mij helpen?
Zeker goede videokaart! Over die key: Mailtje sturen naar Valve! (da is toch van valve he?) Of eens terugkeren naar de winkel waar je het gekocht hebt. Staan de spellen daar met boekje in de rekken? Zoja, dan kan het zijn dat iemand die key heeft overgeschreven.
Die 9800 pro is nu nog goed zat. Sapphire is een goed merk. Maar waarom de 256 mb versie....is bijna geen performance winst tenopzichte van de 128 mb versie maar kost wel vet veel. Leg dan een klein beetje bij en koop dan een X800 Pro van Ati. Die is veel sneller. En over dat halflife. Ik denk dat je dan beter even terug kan gaan en leg daar het probleem uit. Vraag of ze je een nieuwe versie willen geven.
Het boekje zit er standaard volgens mij helemaal niet in. Dit wordt er volgens mij pas later bij gedaan. Heb je wel eens van een Key Generator gehoord? iemand die een illegale versie heeft, heeft dus die key generator gebruikt en daar is de cd-key van deze jongen uitgekomen. In weze gebrukt hij dus een kopie van jou spel. Valve doet hier niks aan. Moet je met de winkeliers over hebben. Je kunt wel een nieuwe cd key bij valve bestellen geloof ik. Dus misschien dat je toch even kunt bellen.
ohh ok kijk wel maar die kaart is 220 euro geloof ik ongeveer en hoeveel is die x800? EDIT: weet iemand een site ofzo waar ik de verschillende prestaties van kaarten kan vergelijken
Ik denk dat je sowieso beter een paar maandjes kan wachten tot de 512mb kaarten komen. Dan worden deze kaarten waarschijnlijk een stukje goedkoper.
ja ik heb nu een gefroce fx 5700 256 mb maarwaar meot ik op letten als ik die nieuwe kaart wil ? bijv waar het wel en niet samen mee gaat
Heb er niet veel verstand van maar anders moet je even op het forum van tweakers gaan vragen. Als ik jou was zou ik gewoon kijken wat testjes hebben opgeleverd. Dus even benchmarks vergelijken. 460 euro lijkt mij aan de dure kant. Heb je het denk ik over de x800 sapphire radeon 9800 pro 128mb = €195 sapphire radeon 9800 prb 256mb = €478 Groot verschil dus.
www.gathering.tweakers.net Let goed op dat als je voor de 128 MB versie gaat dat je dus niet genept word en de 128 bus krijgt ipv 256 dit scheeld dus wel aanzienelijk in je performance... je hebt wel een aardig budget voor je kaart. ga gewoon voor de x800 (pro) en JA deze is ECHT SUPER.. het beste wat ati (op dit moment ) te biedden heb... enjoy
je kan beter geen 256mb nemen, de berekeningen moet over een groter geheugen worden uitgevoerd, en meestal is het ook nog eens goedkoper gehuegen dan op de 128mb versie..
je moet echt geen 256 mb versie kopen. het kreng is echt veel duurder maar het levert echt niet op. bij meeste spellen scheelt het als je geluk hebt een paar frames per seconde maar meer ook niet. kijk anders hier even voor een paar leuke benchmarks: http://graphics.tomshardware.com/graphic/20030930/radeon_9800-14.html
antwoord op jouw vraag: de 9800 pro 256 mb kost minimaal €478 en de X800 pro kost minimaal €403 beide van het merk Sapphire (wat trouwens een erg goed merk is). /edit hier nog een paar benchmarks van de X800 pro. hij wordt ook vergeleken met een 9800 XT die op zijn beurt weer sneller is dan de 9800 pro 256 mb. je kunt dus wel zien dat je voor je geld het beste een X800 pro kunt nemen
http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=66000&productType=1 kijk hier maar eens op € 479 dan heb je dus de pro... en geloof me: dies goed
Ok, wat is je budget? Als die rond de €200,- ligt moet je een 9800 Pro van Sapphire kopen met 128 MB geheugen, namelijk hier (€199,- excl.) Als je een budget hebt van rond de €400,- dan kun je een X800 Pro van Sapphire kopen met 265 MB geheugen, namelijk hier (€406,- excl.) Je kan je 9800 Pro ook overklokken naar een 9800 XT, maar als je dat gaat doen zijn er wel een paar dingen uiterst belangrijk (Zoals het type geheugen wat erop is gebakken) dus daar kun je me gerust over PM'en Succes met je keuze
ik heb een ati radeon 9700 pro 128 mb een wat oudere type en hij bevalt goed het zijn echt goede kaarten ik heb een aantal g-force kaarten gehad eerlijk te zijn ga ik weer voor een radeon snelheid = sneller dan een g-force de texture zijn echt mooi hoe die kaart tekend reken maar dat die goed is logisch hoe nieuwer hoe vaak beter is