PC word sloom

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door JorkyL, 21 jun 2004.

1. JorkyL

JorkyL Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ok bedankt ik zal het proberen maar ik ga nu eerst ff lekker slapen.
    meer tips om de pc snel te houden zijn nogsteeds welkom.

2. TheWalrus

TheWalrus Guest

Noodzakelijk om een PCdraaiende te houden:

-Ten minste twee keer per week defragmenteren.
    -Regelmatige schijfopruiming
    -Adware en Spyware verwijden met meerdere programma's
    -Een goede virusscanner gebruiken
    -Firewall aanzetten

Leuke software, de al genoemde adaware, Spybot Search and Destroy, Spyware Blaster, Ashampoo Winoptimizer Platinum, Partition Magic (om je schijf overzichtelijk te houden, bijvoorbeeld een schijf met daarop windows en dergelijke en dan een schijf met daarop naaktfoto'svan je moeder).

3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Hordo's noodzaken om een PC snel te houden

- Weet wat je gaat installeren, installeer geen twee programma's voor hetzelfde doel, bekijk wat je wilt en installeer het beste programma. Verwijder zoveel mogelijk programma's die je niet gebruikt of die draaien op de achtergrond.

- Zet alle tierlantijnen in Windows XP uit, bijvoorbeeld met behulp van Tweak UI van Microsoft zelf.

- Installeer geen virus scanner. Als je genoeg verstand hebt van computers en netwerken is een virusscanner eigenlijk overbodig. Vertraagd je PC alleen maar, vooral Norton. Zorgt er gewoon voor dat je geen mail attachments opent, geen rare programma's installeert (zie stap 1) en dat je internet goed gefirewalled is.

- Tweaken Tweaken Tweaken :) Elke keer da tik opnieuw formateer wordt ik handiger in het echt schoonhouden van mijn PC. Voor mij is hij nu snel genoeg. Ik heb 3ghz 512 mb ram maar hoop binnenkort 1024 ram te kopen :). En ja ik zou die 33 MB ram eens weghalen en dan kijken hoe het gaat.

4. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Zo als ik geleerd heb met hardware/software op school:

Het traagste component van je pc bepaald de gehele performance van je bakkie...

Dus haal die 33 mb geheugen dr uit!

5. Richard

Richard I'm live enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Dan mag je nog wel heeeel erg veel van pc's en netwerken hebben, maar dan nog is tegenwoordig een virusscanner dus echt wel bittere noodzaak. Vind dit dus echt verkeerd om iemand af te raden een virusscanner te installeren. Straks volgt hij je raad op en zit ie binnen 2 dagen met dikke vette virussen op zijn pc. Nej lekker is dat.
    En dat verhaal van northon dat ie je pc vertraagt klopt wel, daarom heb ik ook McAffee draaien. Deze vertraagt tenminste niet zo.
    Maar gebruik dus zeker wel een virusscanner!!

6. Markos

Markos XBW member

Leuk Bevonden:
    0
    idd, die virusscanner draait wel in de achtergrond en gebruikt wel wat geheugen, maar gaat je pc echt niet merkbaar langzamer maken. Daarbij kan het je veel problemen voorkomen. Soms zitten bij viruspacketten wel andere hulpprogrmaatjes die ook draaien in de achtergrond, zoals bij norton systemworks, maar mischien ook bij mcaffee, weet ik niet. probeer deze dan uit te zetten als je ze niet gebruikt. Haal zo als al door enige eerder is gezegd die 33 ram eruit. Laptops hebben vaak 4600 rpm schijven. die draaien dus op een langzmaere snelheid als diegene die waarschijnlijk in je pc zitten, dus houd deze goed schoon en defregmenteer vaak.

7. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Doordat je hd vol staat word je pc niet sloom, je pc word sloom als je veel programma's hebt geinstalleerd die spyware bevatten.

Die lopen namelijk constant mee en vreten cpu kracht weg. Files die op je hd staan vreten geen cpu kracht, vaak als je in windows internet draaien de hd's niet eens op volle snelheid.

8. Rickx

Rickx ★★★★★★★★

Leuk Bevonden:
    1
    [Uitgaand van Windows XP:) CTRL+ALT+DEL -> Processen en kijk bij Geheugen wat [buiten Explorer.exe en de programma's die actief zijn op je taakbalk] veel geheugen gebruikt.

9. JorkyL

JorkyL Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ff voor de duidelijkheid: ik gebruik maar 20 van de 80 gig, ook voordat ik die 33 mb er in had zitten had ik dat probleem al en ik heb het ook met mijn laptop(word steeds slomer) en walrus: die foto's zijn niet van mijn moeder *)

10. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ook McAffee vertraagd je PC en voegt allerlei programma's toe die zelfs na het verwijderen van mcaffee nog opstarten. Zelfde met norton, zwaar irritant. Opstarten duurt langer, afsluiten duurt langer, email checken duurt langer, omdat ALLES via die virusscanner moet.

Ik draai al een jaar geen virusscanner (op deze nieuwe PC), heb nooit virusscanner gedraait en ik heb bij mij weet nog nooit een virus gehad, dus het valt wel mee denk ik zo. En ja eens in de zoveel tijd controlleer ik mijn PC ff op virusjes.

11. JorkyL

JorkyL Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    bedankt dat je het zo voor me opneemt maar ik ben zelf wel dom genoeg om de virus scanner pas te instaleren als het te laat is.(ben een beetje een lui persoon)

12. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    ff bewijs...
    [pic=http://archief.xboxworld.nl/~jordi/novirus.jpg]800[/pic]

13. Rickx

Rickx ★★★★★★★★

Leuk Bevonden:
    1
    HouseCall? :+

14. Richard

Richard I'm live enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Tja je moet het zelf weten als je het niet wilt. Maar ja.
    Ik vind zelf dat McAfee nouwelijks vertraagt. Northon 2004 is echt supererg.
    Maar ja zonder virusscanner vergroot je het risico op virussen wel.
    Dat is net zoiets als, in de auto rijden zonder autogordel, loop je meer kans op verwondingen bij een aanrijding, nou zonder virusscanner, loop je meer kans op schade aan je pc bij een besmetting.
    Maar nogmaals, ieder moet het voor zich weten

15. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Yup :) Online viruscanner, altijd up to date, nooit installeren :)

16. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    True, maar dan zou ik het vergelijken met een auto die maar 80km.u kan rijden en waar een zeer bemoeizuchtige vrouw naast je zit. Als je iedereen naast je rijden zonder gordel met 120 wil je dat ook graag. En bij computer ben je niet afhankelijk van iemand anders. Als je zelf veilig rijdt gebeurd er niks, beetje zelfvertrouwen hebben dus :)

17. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    tsja, als je zelf veilig rijd kun je der nog niks aan doen dat een auto je van de zij kant aanrijd. Maar idd, ik heb norton draaien maar nooit een virus melding. Het legt er natuurlijk ook maar net aan wat voor sites je bezoekt.

18. TheWalrus

TheWalrus Guest

Op een PC met 1024MB merk je geen hol van die virusscanners. De specs zijn tegenwoordig zo dat het steeds minder noodzaak is om dat stop te zetten. Zonder virusscanner sluipen veel dingen naarbinnen.

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43

Gegegehe toen kwam Hordo erachter dat Housecall alleen maar een lokkertje is om pc-chillin te kopen............. }:] }:]

Deel Deze Pagina