[Racing Wheel] Welke is de beste?(aan te raden)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door MORPHEUS, 12 apr 2004.

1. Cpt Grass

Cpt Grass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt heb je gelijk in. Force feedback is idd beter en realistischer dan vibration feedback.
    Ik heb er wel veel plezier mee met de universal ook al is het dan vibration feedback.

En als je een stuurtje wil wat overal op kan/past dan lijkt mij de universal van madcatz geen verkeerde keus. Kun je bij psx bestellen of bij madcatz.de (is wel goedkoper in duitsland) ik had hem binnen een week thuis uit duitsland.
    65 euri

Laatst bewerkt: 11 jun 2004
  2. bilsplijter

bilsplijter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is eigenlijk het verschil tussen Force Feedback en Vibration Feedback?

De vibration trilt gewoon neem ik aan maar wat doet die Force feedback dan ?

3. Cpt Grass

Cpt Grass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    forcefeedback voel je ook de de wielen die reageren op het terein dus als je stoepje raakt draait het stuur. je voelt hetzelfde als je in een auto rijd zeg maar en vibration trilt ie alleen.

4. mdebes

mdebes X-Box Live!

Leuk Bevonden:
    0
    ff Google gebruiken et voila..

Als het stuurtje wilt kopen dat bovenaan deze draad staat, dan kun je met behulp van google ff zoeken en dan vind je zo een aantal sites waarop ie te koop is in nederland.

Ik ga daar vanmiddag ff werk van maken en laat jullie weten hoe het stuurtje mij bevalt bij Collin McRea 4, DTM2 en PGR2. Deal?

Martin ;)

5. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    heel erg veel succes als je de Xbox versie wil kopen....die is, wat al vaker is gezegd, NIET verkrijgbaar. Maar eigenwijs is ook wijs.......

6. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    dat kan ik idd ook bevestigen, heb lang genoeg gezocht en hij is echt nergens verkrijgbaar meer hier. Dit omdat hij gewoonweg niet meer word geleverd in Europa.

7. bilsplijter

Leuk Bevonden:
    0
    Mensen, ff een ander vraagje:

Welke stuurtjes zijn aanraders voor alleen op de Xbox en het stuurtje [/B]moet ForceFeedback hebben.
    (Als het kan ff plaatje erbij zetten :))

Alvast bedankt.

8. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Aanrader met force feedback: GEEN, er zijn geen sturen met force feedback voor de Xbox......hoewel het gerucht gaat dat microsoft bezig is met een force feedback stuur....dit heb ik gehoord van de man van psxshop toen hij aan het rondbellen was voor de madcatz.

Voor de rest blijft de universal naar mijn mening het beste stuur (omdat de Xbox versie niet meer leverbaar is) plaatjes staan in deze thread.

9. bilsplijter

Leuk Bevonden:
    0
    GEEN Forcefeedback voor de Xbox, das jmmr :mad:

OF ik w8 ff totdat het gerucht waar wordt.

10. janizzz

janizzz wazig persoon

Leuk Bevonden:
    0
  11. Schumi The Best

Schumi The Best Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op psxshop heb ik gewoon een Madcatz MC2 Racing Wheel besteld die alleen voor de xbox is en ik krijg hem morgen binnen alshet goed is_0_

12. mdebes

mdebes X-Box Live!

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon te koop in Apeldoorn

_O_ _O_ _O_

Goh.. gek, dat ie niet te koop is. Best wijs _0/ . Heb hem toch echt gewoon bij Nedgame in Apeldoorn gekocht *) . Stond gewoon en plein public in een doos achter de toonbank.

Maar ff voor de goede orde... ondanks de wat onvriendelijke aantijgingen:

Het stuurtje is wel aardig, maar ontbeerd een aansluiting voor mijn memorymodule/communicator. Dus da's balen. :mad:

DTM RD2 is redelijk te spelen, en je kunt daarin ook de steering sensivity e.d. in afstellen. :{

Collin McRea 04 is een drama. Die game houdt geen rekening met stuurtjes en zijn dus niet af te stellen.. :'-(

PGR2 ben ik nu wat content aan het downloaden, maar ik ga zo kijken hoe dat gaat.. ik laat het weten zodra ik meer weet..

Groeten!

13. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    laat me raden....is het de rode???

De Xbox versie heeft namelijk wel een memorycard aansluiting en daar ging het mij net om......die andere heb ik ook gehad....
    En kun je op het stuur ook afstellen zonder spel....dus hardware matig ipv software matig......dan kun je namelijk colin wel goed spelen.

Als er geen afstelmogelijkheden op het stuur zelf zitten en geen memorycard aansluiting, dan moet je het niet kwalijk nemen, maar dan ga ik even heeeeeel erg hard lachen, want dan heb je de microcon gekocht en niet de MC2........en die is k*t......of je hebt geen madcatz

Laatst bewerkt: 20 jul 2004
  14. mdebes

mdebes X-Box Live!

Leuk Bevonden:
    0
    Lach maar dan

Indien je de microcon zelf ook hebt (gehad), dan mag je eventueel lachen, want dan ben je ervaring deskundig. Zolang je reviews naleest en op basis daarvan denkt te concluderen dat ik een miskoop heb gedaan, dan sla je de plank mis. :p Ik heb inderdaad de MC2 Microcon (for x-Box). Hij blijkt voor PGR2 perfect en voor DTM goed bruikbaar. Colin McRae 04 dan maar niet. Ik heb bovendien liever dat de sensitivity en zo softwarematig is in te stellen, anders moet ik voor elk spel mijn stuur gaan lopen tweaken. Daar heb ik geen behoefte an. Daarnaast zal een spel waarin een stuur in te stellen is ook beter toegespitst zijn op het gebruik van zo'n stuur, en dat blijkt ook.

Dat er geen memorycard aansluiting op zit vind ik inderdaad ook klote :'-( , dus daar heb je een punt. Daarom doe ik hem wellicht al wel weer vrij snel van de hand. Maar goed, om me daarom nu uit te lachen... ik denk dat ik het laatst lach. Ik héb tenminste een stuurtje, en ik moet zeggen: PGR wordt er wél veel leuker door! En mocht die andere ooit beschikbaar komen, nou, dan kopen we die toch gewoon?

15. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Het ging vooral hierom.......in eerste instantie dacht ik.....f*ck hij heeft hem....ben ik dan voor niets heel stad en land afgeweest voor dat stuur.......
    Maar toen las ik verder en toen kreeg ik door dat het helemaal niet over het stuur ging dat ik bedoelde, maar de simplere versie.....Daar heb ik ook mee gereden....ik vond het niet zo'n goed stuurtje...terwijl de grote broer va deze de MC2 wsel als een tierelier rijd.
    Maar om een kort verhaal lang te maken :+, ik moest vooral lachen omdat je in eerste instantie bijdehand was en dan blijkt dat we het over iets totaal anders hebben.......En als jij het stuurtje wel fijn vind rijden, wie ben ik dan om dat tegen te spreken......Trouwens bij GCshop verkopen ze schijnbaar losse aansluitingen voor memorycards.

16. Inbreed

Inbreed Fuckin' maniac

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het Williams F1 Team stuurtje van Joytech ( www.joytech.net ) Ik vind dit stuurtje fijner dan de Modena 360 van Thrustmaster (troep). En ik vind hem ook iets lekkerder sturen dan de Madcatz die een vriend van mij heeft. De Madcatz is echter lang niet zo slecht als de Thrustmaster. [​IMG]

17. mdebes

mdebes X-Box Live!

Leuk Bevonden:
    0
    OK nusti, we begrijpen elkaar...

Heb ik daar wat aan dan? Bij bijvoorbeeld DTM RD2 moet de communicator toch aan de controler zitten die actief is?... En dat is het stuurtje, en niet iets op een andere poort/controler-aansluiting. Ik heb nl. ook geprobeerd om mijn comunicator op de tweede poort aan te sluiten, incl. communicator, maar krijg njente communicatie... :'-(

_0/

18. awesome

awesome Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij maakt ACT-Labs http://www.act-labs.com/Products/race1.htm de beste sturen, ik heb nog de "oude" Force-RS (2 pedalen en schakelpook) met force feedback! Deze is zowel voor de pc als de PS2 (verwisselbare cartridges) te gebruiken! Helaas (nog) niet voor de X-Box :mad:((
    De Force-RS is er ook met drie pedalen!
    Ong 3 jaar geleden gekocht bij PSX shop.

19. strangestman

strangestman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kickje

Laatste post is alweer van een tijdje terug, maar ik ben niks recenters tegengekomen over stuurtjes voor de Xbox. Aangezien ik zelf ook graag zo'n ding wil aanschaffen, maar dan wel direct een goede, een kickje.

Misschien handig als mensen die zo'n wiel hebben hier willen posten wélke dat is, en of ie bevalt. Als ik kijk bij www.psxshop.nl zie ik 14 (!) mogelijkheden, in allerlei prijsklassen. De MC2 RW Steering Wheel is als ik 't goed begrijp een goede keuze - hoe verhoudt die zich tot het veel gespotte Joytech (Williams) wiel? Wat zijn de ervaringen met dit racing wheel met 'traction control'? En dit, niet verder beschreven, exemplaar? Persoonlijk leek het xbox TopDrive Steering Wheel me wel wat?

Dit is m'n eerste post hier, bij voorbaat dank voor enig geduld met evt. 'xbox noob' aspecten van deze post. En nog veel meer dank voor zinvolle reacties, natuurlijk ;)

20. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb, voordat ik de Madcatz MC2 kocht, vrij uitgebreid rondgekeken en ook die Williams uitgeprobeerd. De kwaliteit van beide sturen is vergelijkbaar goed. Als je even in dit subforum zoekt (op OUDE threads) dan vind je vrij eenvoudig de thread over het Williams stuur en een thread over de Madcatz.

Uiteindelijk koos ik toch voor de Madcatz omdat de VoiceController er in past en ik het stuur voor Xbox Live wilde gebruiken. (Met name voor MM:cool:

Nu, pakweg een half jaar later, speel ik weer PGR2 met de gewone controller en gebruikt de kleine het stuur om wat in GTA rond te struinen.

Als je een goed stuur hebt heb je daar zeker in het begin veel plezier van, maar na verloop van tijd gaat de aardigheid er wat van af en ben je wat mij betreft net zo goed uit met een controller.

Deel Deze Pagina