videokaart goed?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Franko, 21 jun 2004.

1. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    maar kan ik met die 9800 pro bijv far cry goed draaien?

Edit de 128 mb

2. Hit `em hard

Hit `em hard gimme one of those!!

Leuk Bevonden:
    3

das geen probleem, een beetje over klokken ( hoef je hem nog niet perse te flashen naar een Xt) en 512 mb en een beetje processor en je kan alles lekker op high knallen...

zoals al heel vaak gezegd biedt de 256 vrij weinig meer prestatie als de 128 mb ik adviseer wat mvdstam zeg: de saphire 9800 pro ....

je kan evt je koeler op je kaart vervangen door een VGA SIlencer (€ 12) en dan kun je (onder voorbehoud) je kaart echt flink opclocken waardoor je Farcry bv op very high kan zetten....

zoals ook al heel vaak gezegd: ga ff neuzen op gathering.tweakers.net :{

3. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    dit is tog de sapphire 9800 pro ;) mar ook zal daar even rondkijken

4. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Voor 220 heb je geen x800.....maar hijs wel heel snel en is een kaart die nog wel even mee kan. Maar het kan zijn dat je dan ook een nieuwe voeding moet halen want weet niet wat voor voeding je nu hebt,.

Laatst bewerkt: 21 jun 2004
  5. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    pff kzou niet weten maar ja die kaart kost bakken met geld en kben ook maar 16:)

6. T!jg3rn00tj3

Leuk Bevonden:
    1
    Die kaart van Sapphire is een goede 9800 pro. gewoon de 128 mb versie kopen en dan koop je over een jaar een andere ofzo. Zijn die nieuwe kaarten van nu ook alweer een stuk goedkoper. Want die hele nieuwe kaarten hebben ook een behoorlijke voeding nodig dus als je die niet hebt kun je die ook nog een keer gaan kopen. Schiet niet echt op dus. De 9800 pro van Sapphire is ook goed over te clocken als je er een andere koeler op laat monteren. Als je er geen ervaring mee hebt laat het dan door iemand anders doen. Let alleen wel op dat je een 9800 pro van Sapphire hebt met een 256 bits bus. Er zijn laatst een aantal kaarten terug genomen omdat deze een 128 bit bus hadden. Dit hoord eigenlijk bij de 9800 se. Dus daar moet je wel op letten.

7. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Voor 40 euro meer heb je een Aopen GeForce 6800GT die beter presteert dan de X800pro.

www.sallandautomatisering.nl

8. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    waar kan ik zien hoeveel wat voeding er in me pc zit?

Edit: ik heb nu een geforce fx 5700 256 mb dus dan wacht ik wel een jaartje

9. T!jg3rn00tj3

Leuk Bevonden:
    1

Ik weet niet waar je deze grapjes gehoord hebt maar de 6800 GT is nog iets duurder hoor. Alleen de advies prijs staat al op 400 dollar. Tel daar boven op de BTW die erbij komt + invoerrechten + het geld wat de fabrikant die de kaart produceerd rekend. dan mag je er zo 100 a 150 bij optellen. Als het nie meer is.

Zag net de link die je poste. hmzz....best intressant. Alleen moet je zowieso geen Aopen kopen. Die kaarten zijn heel slecht. Is gewoon helemala niks aan gedaan. Zit vaak ook een kut koeler op.

Laatst bewerkt: 23 jun 2004
  10. ChandleR

ChandleR jag älskar Göteborg

Leuk Bevonden:
    2
    Ik draai Far Cry met mn radeon 9500 pro op zn max, en t werkt perfect! Wat een pracht! dus met een 9800 is het cker geen probleem

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Aopen is juist helemaal niks mis mee hoor. Aopen is juist vaak sneller en is beter te overklokken door juist de goede koeling. Kijk maar naar de 5900XT van Aopen, die is vaak sneller dan andere 5900XT's.

Dat zijn geen grapjes hoor.
    Bij Alternate kost de XFX GeForce 6800GT 449 euro.
    Een X800pro van Sapphire kost daar zelfs 599 euro!!!!!!
    Bij Salland kost de 6800GT van Point of View zelf 424 euro!!
    En de X800pro van Sapphire kost daar 423 euro.
    Maar waarom een X800pro kopen, terwijl je voor 1 euro meer een veel snellere kaart hebt (namelijk de 6800GT) met o.a. Pixel Shader 3??

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Wat voor systeem heb je dan? En hoe staan de instellingen precies?

13. T!jg3rn00tj3

Leuk Bevonden:
    1
    Als je even goed kijkt op die site van sallant automatisering ( de gegeven link) zie je dat de aopen ddr1 geheugen heeft en hij hoord ddr3 te zijn..of het is een druk fout. En Aopen heeft vaak wel slecht kaarten omdat ze er meestal niet veel aan doen. Tenminste dit was wel vaak zo. Ze flikkeren gewoon het chipie erop en goedkoop koelertje. Ze pakken ook goedkoop geheugen wat ze erop doen. Daarom is Aopen ook vaak heel goedkoop.
    En ik weet niet waar jij normaal mee overclockt maar kan me nergens voor de geest halen dat ze testen hebben dat ze Aopen kaarten gaan overclocken. Nog nooit iemand gehoord die er positief over was.

De 6800 Gt is ook beter dan de X800 pro. Ja en pixel shader 3.0 is heel leuk. Wordt alleen niet gebruikt. Unreal 3 gaat er gebruik van maken. Maar tegen die tijd mag je alweer een nieuw kaartje gaan halen want deze vergt ontzettend veel. Je hebt nu net iets van 5 spellen die gebruik maken van pixel shader 2.0 ofzo.

Laatst bewerkt: 24 jun 2004
  14. Franko

Franko Lets Roll

Leuk Bevonden:
    0
    ik geloof zelf mee in het betrouwbare merk sapphire met ati radeon x800

15. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    O nee, word het niet gebruikt???

NVIDIA's new GeForce 6800 Ultra card is all the rage of PC gaming at the moment, and if you don't own one you're more pathetic than the guy cleaning peep show booths and we don't want to hang out with you.

Anyhow, as most hardware freaks amongst you know by now, 6800 Ultra has support for Shader Model 3.0, which is supposed to "push technologies like high-dynamic range, floating point blending and dynamic branching to render pixels at double the speed," at least according to Cevat Yerli, CEO and President of Crytek.

Anyhow, NVIDIA has released a list of games that will support Shader Model 3.0. Check it out:

Lord of the Rings, Battle For Middle-earth
    STALKER: Shadows of Chernobyl
    Vampire: Bloodlines
    Splinter Cell X
    Tiger Woods 2005
    Madden 2005
    Driver 3
    Grafan
    Painkiller
    FarCry

http://www.actiontrip.com/archive.phtml?day=04_15_2004

Het is ook een drukfout, want zoals je weet heeft elke GT ddr3.

O nee???

Hier een stukje uit Hardware.info Magazine nummer 1 2004, over de Aopen 5900XT: ''Van alle GeForce FX5900XT kaarten biedt de Aopen de beste overklokresultaten, mede te danken aan de uitstekende koeler''.

Even wat resultaten:

-3dmark 2003, zonder overklokken:
    Aopen 5900XT: 5503
    Chaintech 5900XT: 5450
    Club3D 5900XT: 5013
    XFX 5900XT: 5465
    Point of View 5900XT: 5416
    MSI 5900XT: 5565

-3dmark 2003, na overklokken:
    Aopen 5900XT: 6524
    Chaintech 5900XT: 5819
    Club3D 5900XT: 5625
    XFX 5900XT: 6182
    Point of View 5900XT: 5912
    MSI 5900XT: 6380

Zoals je dus ziet is de Aopen standaard niet alleen een van de beste, maar overklokt zelfs de beste.

16. T!jg3rn00tj3

Leuk Bevonden:
    1
    Pixel shader 3.0 wordt in far cry nog niet 100 % ondersteund. Het verschil tussen 2.0 en 3.0 zul je haast niks van zien. Komt omdat het er als extra ding is ingebouwd. Later krijgen we spellen die echt specifiek met pixel shader 3.0 zijn gebouwd...en dan zie je de verschillen wel duidelijk.

Mwa misschien niet die kaart wel. Maar over het algemeen ben ik niet zo te spreken over Aopen kaarten omdat ze vaak erg heet worden. Maar er zit misschien wel eens een uitzondering tussen. :+

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Nogmaals: ''mede te danken aan de uitstekende koeler''.
    Denk dus niet dat ze te warm worden.
    Over het algemeen is Aopen een van de betere merken.

Op het moment niet nee, maar Crytek heeft een Patch liggen waardoor Far Cry PS 3.0 volledig ondersteunt.

Later?? Dit is een lijstje met spellen waarvan de meeste dit jaar nog uitkomen die PS 3.0 ondersteunen:
    Lord of the Rings, Battle For Middle-earth
    STALKER: Shadows of Chernobyl
    Vampire: Bloodlines
    Splinter Cell X
    Tiger Woods 2005
    Madden 2005
    Driver 3
    Grafan
    Painkiller
    FarCry

Komt waarschijnlijk dus ook een patch voor die het omzet naar PS 3.0

Laatst bewerkt: 24 jun 2004
  18. T!jg3rn00tj3

Leuk Bevonden:
    1
  19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    In welke resolutie en wat voor instellingen precies?

20. Assault Trooper

Assault Trooper Living in heaven

Leuk Bevonden:
    0
    hey gozers weten jullie nog een goede video kaart voor mij ik ga over een maand een nieuwe comp kopen en wil een hele goede video kaart en hoe duur is ie

tot slot waar kan ik hem dan bestellen.

:confused: :confused: :confused:

Deel Deze Pagina