met een etehernet switch/hub/router, 3 straight leads, alles aan elkaar koppelen, Xboxen aanzetten en klaar...voor de rest het forum doorzoeken en staat het allemaal uitgelegt. dit staat namelijk ook bij meerdere topics al uitgelegd en in je handleiding en op xbox.com enz.
Aangezien je 3 of meer Xboxen wil linken moet je het volgende kopen en doen, Je hebt een switch of router nodig, een switch is meestal goedkoper ( rond de €30 bij onze computerboer ) en heeft meer poorten. Goed opletten dat je een 10/100 switch neemt anders kan het zijn dat het niet goed werkt. Je hebt normale ethernetkabels nodig ( dus geen crosswired, de computerboer snapt dit meestal dus gewoon vragen om normale ethernetkabels ). Het spreekt voor zich dat als je 5 xboxen wil aansluiten dat je ook 5 kabels nodig hebt maar dat snapie denk ik wel. Als je die spullen hebt, dan zet je die switch neer, kabels erin, kabels in de xbox, aanzetten die hap en spelen maar. Veel plezier. PS: een hub/switch/router zijn kleine apperaatjes die pc's of xboxen aan elkaar kunnen sluiten zodat je een netwerk krijgt. Een hub is het slechtste want die heeft de minste mogelijkheden. Een switch en router zijn eigenlijk gelijk alleen een router is meer om een internet verbinding te delen, deze heeft namelijk een firewall en extra beveiliging.
kom op, beetje initiatief tonen.....je gaat naar bijv de dixons en vraagt netjes aan de winkelbediende, wat heb ik nodig om meerdere Xboxen te linken. Hij legt het uit en jij gaat in de stad kijken of je het ergens anders goedkoper kunt vinden. Wat ik bedoewl te zeggen: De vraag die jij stelt is al 1000 X gesteld...gebruik de zoekfunctie van het forum of google.....
Voor de xbox te linken heb je genoeg aan een 10mb hub, niet meer niet minder. Ga die jongen geen geld laten betalen voor wat hij niet gebruikt (bekende dell reclame). Gewoon ervoor zorgen dat er genoeg poorten op die hub zitten.
Dan ben ik ook genaaid, mij werdt verteld dat het een 10/100 moest zijn, en ik raad het eigenlijk aan een switch te nemen voor het geval dat je later misschein nog een ander apperaat erop aan wil sluiten. Bij een hub geeft dat vaak problemen.
zie de centrale thread system link daar staat het haar fijn uitgelegd ... je hebt een hub/switch nodig + normale utp kabels en ieder hetzelfde xbox spel ... en spelen maar
Waarom zou het problemen geven als je meerdere apparaten op een hub wil aansluiten. Een hub is eigenlijk een switch zonder hersens. Bij een hub worden de packets naar alle poorten op de hub gestuurd, bij een switch bekijkt de switch precies waar de packets heen moeten. Wat soms resulteerd in een kleine snelheids winst, maar het "grootste voordeel" is dat je de packets niet kan sniffen. Waar je met een xbox lan dus absoluut niks aan hebt. Als je echt het goedkoopste uit wilt zijn kan je voor een xbox lan net zo goed een 8 poorts 10 mbit hub nemen... Het is alleen zo dat of je nou voor een 10 mbit hub of 10/100 mbit switch kiest, de prijs waarschijnlijk 10 euro van elkaar ligt. Kies daarom maar gewoon voor een 10/100 mbit switch . Als het even kan liever niet van het merk Sweex, want die zorgen WEL voor problemen bij het spelen van een spelletje .