Controller kabel kapot

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ralphrammstein, 27 jun 2004.

1. ralphrammstein

ralphrammstein Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zo als de meeste van jullie weten zijn de kabels van die dikke controllers nogal gevoelig voor "knikken" waardoor er in de kabel een breukje komt waardoor de controller niet meer werkt. (altijd de melding "please reconnect your controller"
    Nu wilde ik vragen of het moeilijk is om de kabel uit de controller te halen en er een nieuwe in te doen. Ik heb gehoord dat een gewone usb kabel ook zou kunnen worden gebruikt, maar weet niet of dit waar is.
    Toch zonde om zo'n controller weg te gooien als je hem mischien nog kunt reparenen.
    Ik heb van microsoft al een nieuwe gekregen dus hiervoor nog even een compliment voor de uitstekende service van microsoft.
    Kan niemand van jullie me mischien helpen?

2. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je hebt al een nieuwe gehad, deze mag je niks meer mee doen. Moet je bewaren want ze kunnen hem binnen 2 jaar nog opvragen.

3. gerjan

gerjan Guest

dat is de grootste onzin rolorob, het is nou zijn bezit,

het is wel te doen denk ik, maar dan moet je in je controller en in je controllerdongle gaan solderen, ik weet echter niet precies of het wel hetzelfde id als een usb kabel is.

4. JeanV

JeanV Groovy baby!

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet die breuk er uitknippen. Dan de buitenste laag van allebei de kanten een beetje strippen. In het midden van de kabel zitten iets van 5 kabeltjes die je ook allemaal een stukje moet strippen en dan weer met elkaar verbinden. Om die middenste kabeltjes zit geloof ik wat papier of alluminiumfolie ofzo en daaromheen zit stroomkabel gewikkeld, maar dat kan je heel makkelijk bij elkaar draaien. En dan doet ie t wel weer.

5. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    bij mij zitten er ook veel knikkers / knikjes / breuken in, maar hier heb ik gelukkig (nog??) geen last van gehad!

6. CASGANO

CASGANO Avengers

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ook gemerkt dat het ook belangrijk is hoe je de controller weglegt opgerold met het draad om je controller is minder goed dan dat je gewoon het draad los laat liggen, bij het opgerolde krijg je sneller knikken.

7. maxieboy007

maxieboy007 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou m gebruiken om te oefenen voor een leuke case-mod :p

Deel Deze Pagina