Tft + Dvi?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door koenie, 30 jun 2004.

1. koenie

koenie Superman !!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben geslaagd voor mijn HAVO *)
    En mag een PC uitzoeken, en nu ben ik ff aan het kijken bij DELL. Redelijk goedkoop moet ik zeggen, een vraagje over TFT schermen.

Bij zo'n desktop zit standaard een 15" TFT(zonder DVI), maar voor +119 € heb ik hem met DVI, of zou ik die +119 € uitgeven aan een 17" TFT. Mijn videokaart ondersteunt trouwens DVI.

Dell E152FPB Flatpanel LCD 15" ( no DVI )
    Dell 1504FP 15" UltraSharpTM Flat Panel Monitor with Height Adjustable Stand (+119.00 EUR)
    Dell 172FPB 17" Entry FlatPanel (no DVI) Dell Recommended (+119.00 EUR)

Wat zouden jullie doen?

2. willow

willow xbox360!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dur niet egt verstand ofzo, maar als ik jou was zou ik de 17 inch tft nemen, helemaal als je games wilt gaan spelen op je pc!

maja suc6 ermee

3. Robbertus

Robbertus X B O X

Leuk Bevonden:
    11
    ik zou die `119 uitgeven aan betere videokaart of groter geheugen (k zou sowieso geen dell nemen)

edit: reden: kijk maar eens naar prijs inclusief gewoon zelf je pc samenstellen of laten stellen. Dell is zo gelimiteerd k zou een amd 64 dr in laten zetten is goeie maar da kan niet bij dell

Laatst bewerkt: 30 jun 2004
  4. masterninja

masterninja Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou gewoon losse onderdelen enz kopen en er zelf 1 in elkaar zetten heb i met mijn huidige pc ook gedaan trouwens tft schermen vind ik slecht maar als je er 1 wilt doe die 17 inch

5. woolyonline

woolyonline I will kill you!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik Zou sowieso geen tft kopen, koop gewoon zo'n grote lompe beeldbuis 19 inch, en geef het onnodige geld wat je had gespendeerd aan een tft pruttel |:- aan geheugen of video kaart of misschien wel een 7.1 dolby setje. of koop gewoon een mooi xbox spel :D

greetz me 8)

6. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Is er een budget waar je aan vast zit? Ik zou dan gewoon kijken naar acties. Ik heb zo met een actie een prima pc gekregen (zonder monitor, die had ik toch al), die nergens anders in de buurt kwam met die prijs. Zo heeft de makro of mediamarkt af en toe leuke acties voor pc met en zonder beeldscherm. Let er wel op, als je een tft neemt, dat het wel een goede is en geen goedkoop schermpje. Zelf zou ik voor 17inch gaan.

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Allereerst gefeliciteerd _0/
    Niks mis met Dell, zeer degelijke en goede kwaliteit pc's.
    Ik heb zelf een 17" Sony Vaio TFT zonder DVI, en ik moet zeggen dat het beeld gewoon haarscherp is. Dus persoonlijk zou ik het die 119,- euro prijsverschil niet waard vinden. Dan zou ik liever een grotere monitor nemen, en dan voor de 17" (zonder DVI) gaan ipv 15" met DVI.

Hier kan de ts ook echt iets mee, 'een TFT pruttel'. Ik weet niet waarom jij iets tegen TFT schermen hebt, maar ik heb hier een 19" Iiyama CRT staan, en een Sony 17" TFT, en ik zit liever achter die TFT hoor.

8. Tha Divinity

Tha Divinity Multi-Playa Genius

Leuk Bevonden:
    7
    LOL waar slaat dat nou weer op. BTW TFT is vriendelijker voor de ogen en scherper dan zo'n bolle beeldbuis.

Maar nu weer ff on-topic. Ik zou de 17" nemen, maar niet bij Dell. Ga ff kijken bij Media markt ofzo. Daar hebben ze vaak een powerhouse van een PC voor een zacht prijsje en krijg je veel meer waar voor je geld. Bijvoorbeeld voor het geld dat je kwijt bent bij media markt kan je vaak al een 3,2 ghz P4HT met 1024 MBRam en een 256MB video kaart voor minder dan 1000 Euro krijgen. Bij Dell krijg je voor 1000 Euro een P4 2,66 512 MB Ram 128 MB video kaart. Dus maakt echt well ff een boel uit.

PS. Voor de software hoef je het ook niet te doen die moet je bij dell meestal nog zelf erbij bestellen, terwijl ze bij media markt al volledig zijn uitgerust. En wat je niet hebt dat regel je dan via de muilezel O-)

Laatst bewerkt: 30 jun 2004
  9. gerjan

gerjan Guest

dvi is wel lekker scherp, heb ik ook op mijn 17inch tft. en heel rustig voor je ogen. ik zou niet meer terug naar een crt willen.

10. Tha Divinity

Tha Divinity Multi-Playa Genius

Leuk Bevonden:
    7
    PPS

Ik heb net ff wat gezocht online over DVI en het blijkt dat vooral bij de grotere scherment DVI ontzettend belangrijk is. Dus als je 17" neemt neem dan zeker DVI.

Mijn laptoppie heeft het ook echt lekkkker.

11. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Even een interessant artikel over de voor- en nadelen van CRT en TFT schermen: klik

Een stukje uit dit artikel onder TFT's:

DVI of VGA?
    LCD monitoren worden ook vaak geleverd met een DVI aansluiting. Deze vinden we momenteel ook terug bij de meeste moderne grafische kaarten. DVI staat voor ‘Digital Video Interface’ en zorgt voor een digitaal signaal in plaats van analoog zoals bij de huidige VGA aansluitingen. In theorie zorgt dit voor een hogere beeldkwaliteit, omdat de digitale aansluiting minder ruis- en storingsgevoelig is. In de praktijk is het kwaliteitsverschil tussen een digitale en een analoge aansluitingen echter vrijwel niet te zien. LCD monitoren worden vaak met een DVI aansluiting geleverd omdat de monitor zelf ook al digitaal is en er dus geen signaal hoeft te worden omgezet van analoog naar digitaal.

12. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk eens op www.gistron.com, redelijk goedkoop en kan je je systeem zelf samenstellen. Die standaard computers is waardeloos. Betaal je vaak voor zaken die je eigenlijk niet wilde hebben, maar het zit nou eenmaal in het standaardpakket.

Wat betreft die tft, dan zou ik toch voor 17" gaan. Is echt heerlijk zo'n grote monitor. Is 19" geen optie trouwens?

13. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Is te merken dat je er weinig verstand van hebt. Als je namelijk games gaat spelen zou ik NOOIT een tft of lcd scherm pakken maar altijd een crt.

Omdat lcd en tft maar 1 resolutie hebben waarin ze scherp beeld geven (17 inch is dat 1280x1024). Met de nieuwe spellen (far cry, half life 2 en doom:cool: trek je dat nooit met je pc. Daarvoor zijn die nieuwe videokaarten nodig.

Als ik jou was zou ik gewoon een lekker 19 inch crt schermpje halen, deze geven beter beeld (zwart is daar echt zwart) en kan je op meer resoluties gebruiken en je hebt ook geen last van ghosting.

14. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ik speel op mijn 17" TFT gewoon games op zowel 1024x768 als op 1280x1024, maar ik kan bij 1024x768 geen onscherp beeld ontdekken?!
    Dat zou denk ik dan aan de kwaliteit van bepaalde TFT schermen moeten liggen. En bij TFT schermen met een responsetijd van 25ms en lager heb je al geen last meer van ghosting. Een responsetijd van 25ms geeft namelijk een framerate van 1/0,025 = 40 fps, en dan is ghosting voor het menselijk oog allang niet meer waarneembaar.

15. gerjan

gerjan Guest

same here, en ik heb response van 16ms :D

en van die resolutie klopt ook geen drol, gewoon allemaal mogelijk...

TFT for president :D en die designs ook, vreselijk mooi

16. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    :9 Ik ook 16ms, komt neer op 62,5 fps :cool:
    Ja inderdaad, ik heb toch zo'n gevoel van " ik mis iets " als ik achter m'n CRT kruip. En zeker de designs van die dingen ja, die zijn vaak prachtig.

Maare, heeft de threadstarter al wat besloten, of is ie nog aan het orienteren?

17. koenie

koenie Superman !!

Leuk Bevonden:
    0
    Super bedankt voor zoveel reactie's! Ik denk dat ik er redelijk uit ben, ik ga gewoon voor een 17" inc en ook een TFT, want dat is zoveel ruimte besparend!

Maar ik ga inderdaad niet meer, voor dell! Denk ik, ik wacht wel gewoon tot aldi of lidl met een stunt komen of Mediamarkt.

Trouwens nog een klein vraagje, zit namelijk niet super veel verschil in prijs! Waar zouden jullie voor kiezen?

P4, 3.2 OF AMD 64 Bit 3000+

18. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ik weet niet of je de folder van Media Markt hebt gelezen? Daar staat namelijk een heel mooi systeem in van Microstar (Medion, zelfde als van de Aldi dus). Ik heb de folder niet bij de hand, maar op de site staat ie ook gedeeltelijk, zonder monitor: klik.
    Pentium 4 3,4GHz, 1024MB geheugen, 200GB hardeschijf etc... kost 1149,- euro zonder monitor. Wat ga/mag je er maximaal aan uitgeven eigenlijk? Dan krijg je namelijk wat meer en betere reacties :)

AMD 64 is over het algemeen net iets beter in games, maar in deze vergelijking tussen de AMD 64 3000+ en de P4 3,2GHz, zou ik voor de P4 gaan. Die is namelijk wel wat sneller als de AMD 64 3000+.

19. koenie

koenie Superman !!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik mag ongveer 1000 aan uitgeven, maar mijn pa doet niet echt super moeilijk over een 150€ teveel.

Nederland speelt trouwens klote! Nu rust

Deel Deze Pagina