ATI Driver Probleem!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door The Warrior, 30 jun 2004.

1. The Warrior

The Warrior Dutch Destroyer

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen. Ik heb een klein probleempje.

Ik heb een ATI Rage Theater videokaart. Maar als ik de driver voor deze videokaart probeer te vinden is dit bijna onmogelijk. Ik kan hem echt nergens vinden! Kan iemand mij misschien helpen, als hij/zij weet waar ik deze driver kan downen. Want me spellen lopen ronduit gewoon k*t!! :9

Als je me zou kunnen helpen zou ik heeeeel erg blij zijn!!

Alvast bedankt.

2. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Laatst bewerkt: 1 jul 2004
  3. The Warrior

Leuk Bevonden:
    0
    Euh ok thnx, ik zal daar eens proberen te kijken.

Alleen dan komt er meteen weer een ander probleem om de hoek kijken...als ik kijk bij de Hardware, dan staat mijn videokaart niet aangegeven. Hij staat er met zo'n vraagtekentje. Met andere woorden, de PC kan de kaart niet echt " lezen " als het ware.....Hij herkent hem niet...

Dus waarschijnlijk duidt dat op een hardwarefout :confused: En das dan weer heel wat minder :mad:

Maar evengoed bedankt _O_ en ik ga daar zo ffies kijken!!! *)

4. Robbertus

Robbertus X B O X

Leuk Bevonden:
    11
    heb je windows 98 zeker dan moet je gewoon een driver installen en dan herkent ie m

5. The Warrior

Leuk Bevonden:
    0
    :D whaha, ten eerste is mijn vraag dus of iemand die driver kan vinden...want ik kan die driver echt NERGENS vinden! ennuh ten tweede, nee ik heb gewoon Win XP..

6. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Weet je ook toevallig welke Rage videokaart je hebt? Op de website van Ati kan je namelijk alle videokaarten zien, maar nergens staat een Rage Theater videokaart tussen. Volgens mij is Rage Theater een chip op een videokaart, deze kom je bij de huidige Radeons ook tegen op de kaart. Ik zal die link wel even geven naar ATI support: klik

En mocht je het zelf ook niet weten? :cool: Download dan dit tooltje even van ATI: klikje 2

7. enzowpablo

enzowpablo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    he mensen ik heb een 9800 pro gekocht en als ik bv painkiller speel maakt die videokaart een raar piepgeluis wat kan dit zijn en wat doe je eraan (het is namelijk vet irritant)

8. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is één van de vele irritante probleempjes met de standaart koelers van de 9800 Pro serie, die hebben hele kleine fans erop die heel raar gaan zoemen als ze voluit staan 8):9

Als ik jou was zou ik deze kopen:

Artic VGA Silencer

Deze koelt zeer goed maar maakt helaas nog steeds best veel geluid als de fan voluit staat, dus als je echt voor stilte wilt moet je voor deze gaan:

Zalman ZM80C-HP + ZM-OP1

Deze heb ik zelf ook en is niet/nauwelijks hoorbaar in normal mode (hogere stand voor fan) met de cast dicht en koelt bijna even goed als de silencer. Helaas wel wat duurder (€35,- terwijl de Silencer slechts €20,- kost maar dan heb je ook wat)

Kijk anders eerst even of er niet een draadje in de fan vastzit of heel veel stof, dit kan het ook zijn. In iedergeval succes met je keuze ;)

9. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Rage Theater? Oud bakbeest man :p:p:p:9

Maargoed, kijk even op driverguide.com, misschien vindt je daar wat :)

10. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Wow, dat is een flinke koeler van Zalman :eek: En iedereen maar klagen op nVidia met hun 2 slots Ultra kaarten :cool:.

Rage Theater is idd een chipje op een videokaart, het is opzich zelf geen type videokaart. Met dat tooltje dat ik in een eerdere post gaf, kan je vaststellen welke videokaart je hebt, en kan je vervolgens de juiste drivers gaan zoeken. Succes ermee :)

11. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    6800 Ultra neemt inderdaag 2 slots in, terwijl de ietwat snellere, stillere en eigenlijk betere X800 XT PE slechts 1 slot in neemt en maar 1 molex connector erop heeft :)

De koeler valt reuze mee, alleen is de heatsink erg groot en zwaar (bijna 400 gram!!!) dus goed vast schroeven :9

12. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    De 2e molex connector op de Ultra is enkel van belang wanneer je extreem wilt gaan overklokken. Anders hoef je hem niet te gebruiken. Zoo 400 gram nog?! Goed vastschroeven? nee joh, gewoon onderstempelen :9. Maar ziet er wel ontzettend imposant uit _O_

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Misschien praat je voor jezelf.
    Ik heb zelf een Radeon 9800pro van Hercules, waar ook een klein koelertje opzit, maar hij koelt perfect en maakt zeer weinig geluid. En zoemt absoluut niet.

Laatst bewerkt: 2 jul 2004

Deel Deze Pagina