[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    gewoon in een pc-spel multiplayer doen...als het daar goed gaat, zou t voor xbox Live ook geen probleem moete zijn
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    ehm hij heeft over ... wireless router --> pc en van pc ---> xbox via ICS

    dat zijn 2 geloven ... het kan maar geeft wel package loss --> kans op lag
     
  3. themob

    themob Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb als ik bijv ut2004 speel last van een soort 'standaard' lag, zou ik dat dan ook hebben met xbox live?
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Is niet te zeggen .. pc lag en xbox lag zijn niet altijd het zelfde ... bij ut2004 kan je connecten naar een server in amerika = lag en met xbox live op een server bij jou om de hoek = geen lag
     
  5. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    idd, sorry voor mijn domme post:p

    maar je kan natuurlijk nooit met zekerheid zeggen waar je naartoe connect...
    haal de xbox van een vriend met live bij jou in huis en probeer het. je hebt geen live(naar aanleiding van je posts), dus connect dan via de account van je vriend. ga potje PGR2 spelen en kijk of je lagged.
     
  6. themob

    themob Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, ik zal vragen :) thx, kwas er zelf nog nie opgekomen.
     
  7. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok jongens.
    Ik ga in juli een nieuwe pc kopen.
    Die komt op mijn kamer te staan, waar ook mijn Xbox staat.
    Ik ga proberen van ze beiden te voorzien van Wireless internet.

    Nu weet ik niet goed wat ik moet kopen. Ik heb de thread gelezen, maar ben nogal leek op dat vlak.
    Mijn pc nu staat beneden. De nieuwe komt boven.
    Ik heb nu een Ethernetmodem (thomson speedtouch 510).
    Wat moet ik kopen om zowel met pc als met Xbox op internet te kunnen gaan?
    De ene zegt dat ik een router moet kopen. De andere zegt dat ik een accesspoint moet kopen. Ik weet het dus niet he.
    Voor alle duidelijkheid: de pc beneden moet niet van wireless internet voorzien worden. Die blijft standaard.
    Kan ik via zo'n router of accesspoint( ik weet niet wat ik nodig heb) EN wireless met die boven EN een niet wireless?

    Je ziet, ik ken er echt nix van he ;)
     
  8. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ach jee, moet je twee weken op antwoord wachten...

    Tsja, je hebt beide nodig; een router en een accesspoint. Het handigste is dan om een zgn wireless router te kopen want die heeft beide in één apparaat. Let wel even op dat je een router koopt die geschikt is voor gebruik met jouw provider.

    Vervolgens moet je gaan kiezen waar je die router wilt plaatsen. Waarschijnlijk is het het handigste om die router beneden bij de oude PC te plaatsen. Maar dan heb je voor boven twee verschillende wireless clients nodig; eentje voor je PC (een PCI kaart of een USB wireless adapter) en eentje voor je Xbox. Dat gaat dan flink in de papieren lopen.

    Alternatief is dat je voor je slaap/gaming/pckamer een wireless switch koopt. Dat is een soortement wireless ontvanger met meteen een switch (verdeeldoos) eraan vast zodat je die met je PC en je Xbox kunt verbinden. Een voorbeeld van een wireless switch is de Linksys WET54GS5 klik voor info
     
  9. yentl

    yentl Wanted

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb het topic een beetje doorgelezen maar kom er niet helemaal uit.

    Wij hebben nu al een wireless netwerk en ik wil op live. Wat moet ik er dan nu bijkopen?
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224

    wat heb je al?
     
  11. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat is niet zo moeilijk. Je hebt een wireless ethernet bridge nodig voor je Xbox.

    Afhankelijk van je spullen (11mbit resp 54mbit) kun je het beste kiezen voor de bijpassende wireless bridge van Linksys, de WET-11 of de WET-54G.

    Beide worden elders in deze thread besproken.
     
  12. Ghostkiller14

    Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Of je kunt 1 van de Wireless game adapters kopen, de WGA11b of de WGA54g
     
  13. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Neemt u mij niet kwalijk. Je hebt natuurlijk gelijk.

    Het voordeel van de WGA's is dat je ze ook kunt gebruiken om een wireless LAN met twee Xboxen op te zetten. (Elk met een WGA) Een goede toepassing daarvoor zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat je met je buurjongen, twee huizen verderop, wilt gamen. Dan heb je dus geen XboxLive of Xbconnect nodig om one-on-one met elkaar te kunnen gamen.

    En als we dan toch bridges aan het opsommen zijn, dan is er ook nog de Microsoft MN-740 (ik heb er zelf zo een). Deze wordt geleverd inclusief drivers voor de Xbox zodat de adapter vanuit je Xbox dashboard in te stellen is (dat hoef je dan dus niet vooraf met je PC te doen).
     
  14. Ghostkiller14

    Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Aanvaard :+

    Maar die MN-740 die is toch niet in europa leverbaar?
     
  15. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Via Ebay in Amerika gekocht. Je mist dan wireless channel 12 en 13 omdat de Amerikaanse standaard afwijkt van de Europese, maar who cares? Voor mij blijven er nog zat kanalen over. ;)
     
  16. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb het gevoel dat het al gevraagd is, maar ik kan het in deze thread niet vinden, dus vraag ik het maar in deze post:

    Wij hebben een wireless router [kost overigens nog geen 100 euro hoor] en die is dus netjes aangesloten op onze modem enzo en we hebben breedband [Chello Classic]. Omdat het wireless aan sluiten een beetje moeilijk gaat heb ik even gekeken naar de router en gezien dat er 4 poortjes zitten voor LAN. Zou ik hier nou een kabeltje in kunnen pluggen en aan de andere kant van de kabel eentje in m'n Xbox??? Of werkt dit niet? Ik weet niet of zo'n LAN poort daar nml. wel geschikt voor is.
     
  17. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
  18. Ghostkiller14

    Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Die poorten zijn daar juist voor ik heb ook een wireless router en normaal staat me xbox boven maar nui tijdelijk niet en nu heb ik ook gewoon een internetkabel in die LAN poort gedaan en dat werkt gewoon...
     
  19. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ja, dat werkt uitstekend. Een LAN poortje doet hetzelfde als een wireless verbinding, maar dan met behulp van een draadje.
     
  20. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Aanvulling: 110 euro bij www.psxshop.nl

    Of ze hem echt kunnen leveren is mij niet bekend.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina