Welke Speakerset meot ik aanschaffen voor zowel dvd, xbox en ps2

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door konnan, 1 jul 2004.

1. konnan

konnan Legend Killer

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ik wil al heel lang een speakersetje kopen maar vraag me af welke een van de betere is en ook gelijk betaalbaar is. Ik zie namelijk op veel dolby surround (5.1 en 6.1) staan dat ze op alle spelcomputers kunnen maar omdat sommige geen optical hebben is dat dolby surround nooit mogelijk. Dit verteld me vader allemaal, ik heb er amper verstand van :9 Nu is mijn vraag, wat is het beste om te kopen (5.1 of 6.1). het is niet per se noodzakelijk om dolby surroun dte hebben maar het zal wel leuk zijn. Gewoon stereo is ook goed zolang ik maar 5 of meer boxjes heb. Graag reactie!!!

Bedankt, Robin

2. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    ik zit er ook over te denken... bij dixons hebben ze 'n logitech van 60,- euro :) maar heb er geen reviews van gelezen :confused:

zal wel is in de pu kijken, daar stond er laatst ook een in!

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wil je een goede Speakersetje dan moet je de Logitech Z-680 kopen.
    Kost wel een paar centen , maar dan heb je ook wat.
    De prijzen liggen tussen de €300 en €500
    Tweakers - Pricewatch

Zelf heb ik mijn Xbox aangesloten op een Yamaha RX-V540RDS reciever.
    Dit is een 6.1 versterker , het vermogen is 6x 115 watt.

Laatst bewerkt: 1 jul 2004
  4. konnan

konnan Legend Killer

Leuk Bevonden:
    0
    ik zag er een van logitech bij de mediamarkt voor 100 euro. Dit was met 6 speakers (6.1) en er stond dus op dat eht op alles aangesloten on worden. Me vader keek ff achter de subwoofer maar zag toen dat je alleen stereogeluid eruti kon krijgen bij de consoles. (vanwege het missen van een optical ofzo:confused:). Het was iig wel dolby surround compatible maar bij consoles was het amper mogelijk. Het type was logitech X 620 en ik zag er ook een van creative (GD 580) en die was 200 euro maar die kon wel op alles dolby surround aangesloten worden. Zat weer meer ingangetjes in enzo.

Robin

5. Eduard888888

Eduard888888 BEER!

Leuk Bevonden:
    1
    k wil zelf de creative 5.1 5700 kopen met dts en dolby digital, deze is 250 euro bij www.pcone.nl. Een vriend van me heeft deze ook(aangesloten op zn xbox) en k vind het geluid zelf erg mooi.

6. konnan

konnan Legend Killer

Leuk Bevonden:
    0
    ja, maar die is me tog wat te duur hehe. `wil liever iets van 100 uitgeven.

7. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    voor 100 euro kan je geen dolby digital kopen, minimum is 180 euro voor de creative gd580!! voor minder gaat het je echt niet lukken

8. konnan

konnan Legend Killer

Leuk Bevonden:
    0
    Waar kost hij dan 180 euro?? En die van logitech was toch echt 100 euro bij mediamarkt. Zal ff een plaatje voor je zoeken of link.

9. konnan

konnan Legend Killer

Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG] Dit is die Logitech X 620 voor 99,- bij Media Markt.

10. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Als jij daar Dolby Digital uit kan toveren ben je groter dan de Here Allah...

11. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Om te kunnen genieten van 5.1 geluid , heb je wel een Dolby Digitale decoder/versterker nodig.
    Heb je daar het geld niet voor of wil je het niet uitgegevn , koop dan een goede 2.1 speakersetje.

12. konnan

konnan Legend Killer

Leuk Bevonden:
    0
    Is een goede 2.1 set dan net zo goed als het logitech setje. ik vind het namelijk leuk om speakers om me heen te hebben, het maakt mij neit zoveel uti of het dolby surround is of niet. Heeft dat 2.1 dan hetzelfde effect of kan ik dan tog beter voor een stereo 5.1 6.1 gaan?

13. JorkyL

JorkyL Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    als je een suround setje op je xbox aan wilt sluiten MOET je een setje hebben die dolby digital ondersteunt.
    naar mijn weet is de logitech Z-680 erg goed en ik ben er zelf ook erg tevreden over.(kost wel een paar centen)

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
  15. konnan

konnan Legend Killer

Leuk Bevonden:
    0
    He?? Moet je een Dolby Surround setje aansluiten op je xbox. Hoezo dat? Ik sluit eventueel (die logitech) ook een DD setje aan maar er komt bij consoles alleen geen DD uit:p En die Z-680 is me te duur. 330 euro, tering zeg wat een geld. Liever wat minder haha

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    dan kan je ook een normaal 2.1 setje kopen ... want er is dan geen verschil ... wil je Dolby Digital horen (geluid uit elke box afzonderlijk aangestuurd ... dan moet je die thread lezen) wil je wat anders ... dan zou ik voor de goedkoopste boxen gaan .... want het vershcil merk je toch niet

17. JorkyL

JorkyL Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    @ konman: ik neem aan dat je reactie voor mij bedoelt was,
    ik heb het er een beetje fout neer gezet
    ik heb het al veranderd en ja 330(of in de meeste gevallen meer) is inderdaad duur maar dan heb je wel wat.

18. konnan

konnan Legend Killer

Leuk Bevonden:
    0
    @ JorkyL: Maar jij zegt dus dat als ik niet per se DD wil, net zo goed 2 speakertjes kan neerzetten als bijvoorbeeld 5 of 6. Ik weet dat je met die 5 en 6 neit DD hebt maar het lijkt mij dan toch dat het geluid veel intenser is als dat je met die 2 speakertjes zit. het is dan toch om je heen en die 2 speakers staan alleen voor je.

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

mjah dat zei ik .. maar het geluid komt dan over iets meer boxen .. maar het geeft je dan geen ruimetelijk gevoel ... dus je hoort dan niet waar de vijanden vandaan komen ... je hoort dan gewoon een "intenser" geluid

20. Richard

Richard I'm live enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Als je gewoon 5 boxen neerzet zonder DD dan word hetzelfde geluid gewoon over 5 boxen gestuurd in plaats van over 2. Dus je hoort het wel van meerder kanten, maar je kan niet horen dat er rechts van je een auto rijd ofzo, uit alle 5 boxen is het geluid hetzelfde.
    Ik heb zelf een Creative 5500D en die ondersteund dus ook DD en hier komt supergeluid uit. Kost wat meer als de 100 euro die je in gedachten had, maar wil je mooi geluid, dan moet je daar wel wat geld voor neerleggen ja.

Deel Deze Pagina