Hoi, ik heb een avatar gemaakt van 80x80 pixels. Maar ik kan hem niet uploaden want hij is te groot. Nu staat er het volgende op XBW: "Let op: de maximale toegestane grootte is 10,0 KB óf 80 bij 80 pixels. (welke dan ook kleiner is)" Dat is vreemd, blijkbaar kun je toch een grotere hebben. Ik heb hem in photoshop al opgeslagen in de laagste kwaliteit , maar hij is nog altijd 11 KB. Hoe kan dat en wat kan ik eraan doen (ik heb niet veel verstand van dat soort zaken). Alvast bedankt!
Ik zou zeggen dat hij bedoeld dat wanneer je een plaatje hebt van 80x80, dat hij dan sowieso kleiner is als 10 KB. Maar dat zou nergens op slaan, want in die opvatting zou het betekenen dat wanneer je een plaatje hebt groter dan 10 KB dan zou die groter als 80x80 zijn Afijn, je zult wel gelijk hebben. Maar hoe kan ik mijn plaatje dan kleiner qua bestandsgrootte kunnen maken?
Tsja daar heb ik dan weer weinig verstand van, maar misschien moet je wat minder frutsels erin stoppen? Want als het al de laagste kwaliteit is.. In ieder geval in .jpg opslaan.
Nou ja. Met een dynamische GIF kan je wel een plaatje van enkele honderden Kbs maken wat toch niet groter is dan 80x80. Ik denk ook dat het plaatje kleiner dan 80x80 èn kleiner dan 10Kb moet zijn.
Want als iedereen een plaatje van 100 kb zou nemen heb je 10000*100 kb = heel veel kb. Database sneller vol en forum trager. En grote plaatjes zullen storen, dus het moet natuurlijk "en" zijn
Je kan hem toch blijven opslaan ofzo? Dus je doet em als jpeg in gewoon maar ff paint. Dan sla je op. Dan laad je hem weer en sla je hem weer met een andere naam op, dan wordt ie volgens mij elke keer een behoorlijk stuk kleiner.... Maar hang me er niet aan op...
Het grote nadeel van Photoshop is dat het programma vrij grote bestanden genereert in JPG. Probeer het sowieso eens als GIF, dat moet je een hoop schelen in bestandsgrootte, en de kwaliteit blijft er hetzelfde om. Ik sla mijn avatars altijd op als gif in Photoshop, en altijd blijven ze onder de 10kb. Kortom: dus geen JPG, maar GIF
Done it, als GIF opslaan is inderdaad de oplossing. Ik dacht altijd dat het andersom was. Bedankt Darkwing
Ligt ook echt aan jezelf. Als je van te voren rekening houdt met wat je wil, dan niet. Je bepaalt zelf immers de resolutie en de aantal kleuren, die je gaat gebruiken. Daarnaast zoals ze hier al eerder zeiden, ligt het eraan onder welke formaat je het opslaat.
Ja, daar heb ik allemaal geen verstand van. Resolutie? Aantal Kleuren? Ben ik ff blij dat in gif opslaan de oplossing was.