Opstart probleem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Sam Fisher Jr, 3 jul 2004.

1. Als ik ben opgestart en op het bureaublad ben van mijn 3.0 ghz computer met Windows XP pro, moet ik eerst (heb het precies geteld) 1 minuut en 27 seconden wachten voordat ik verbinding kan maken met het internet.

Ik heb Norton Internet Security 2004 erop staan. Zou dit de oorzaak zijn van het probleem?

Wie weet wat ik kan doen om dit probleem op te lossen?

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Heb je een netwerkkaart in je pc zitten?

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Spyware gescanned met Spyware Search & Destroy en Ad-Aware?
    Hijack this (klein progje wat ook rotzooi vind die bovengenoemde spyware-progs niet altijd vinden, gaat ook om opstartappplicaties en dergelijke en zijn er gemakkelijk mee te verwijderen)
    msconfig via start>uitvoeren en dan bij msconfig naar tap opstarten en onnodige programma's uit vinken.

edit: kan je voor die tijd al wel goed met andere programma's werken of hebben die ook zo lang nodig om op te starten. Zit je achter router oid en staan er geen instellingen verkeerd waarbij die eerst proxyserver gaat bekijken wat lang kan duren?

Je kan het proberen met Norton Internetdinges uit te zetten en dan opnieuw op te starten.

Laatst bewerkt: 3 jul 2004
  4. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Heb je alle windows updates binnen gehaald? Service Pack 1?
    Het kan namelijk een ip probleem zijn met een netwerkkaart, of een achtergrond programma. Link naar de Microsoft patch

5. xtreme-gamer

xtreme-gamer EMAGDNIM

Leuk Bevonden:
    0
    Norton is een zeer goed progamma. Ik denk dat er gewoon teveel spyware en adware op zit. Je kunt dit herkennen aan bijv. een onbekend icoontje rechts onder bij de tijd en andere progamma of uit het niets komende pop-up met een of andere reclame. Of bij Internet Explorer een extra balk die er voorheen nog niet was. Een "adswieper" is wat je nodig hebt. Die vindt je gratis of als trail op TuCows.nl. En zoek dan op Spyware en Adware. Dan een paar progamma's downloaden instaleren en ze maar proberen tot dat je een goede hebt gevonden. Het progamma zet waarschijnlijk alle progamma's in karantene en vergeet ze dan niet te verwijderen. Als je Alles verwijdert hebt moet je Pc waarschijnlijk een herstart hebben. Als het goed is is je Pc een stuk sneller :)

6. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Misschien dat Norton jouw pc bij het opstarten scant en dat daardoor je pc zo traag gaat.

Offtopic: Norton is imo niet zo goed. Ik moet nu die inter security uitschakelen als ik wil dat mijn pc tegen zijn gewone snelheid werkt (internet inbegrepen). Als ie ingeschakeld is dan gaat alles zo traaaag dat ik mijn pc door het raam wil gooien.

7. Japzor

Japzor ... Biertje ?

Leuk Bevonden:
    1
    Welke programma's in MSCONFIG zijn trouwens wel nodig voor XP om goed op te starten ? Lang niet allemaal toch???

8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Vind norton ook niet zo super. Heb Internet Security erafgehaald, omdat ik dacht dat dat voor veel surfproblemen zorgde. Norton Antivirus is goed qua scannen van virussen, maar o zo sloom. Soms loopt je pc bijna vast omdat Norton even tig popups omhoog laat komen.

9. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Nee zeker niet allemaal :)
    Neem hier maar'ns een kijkje.

Norton IS, is idd een programma met veel bugs. Vertraagd het surfen enorm door de reclame onderdrukking, en pop-up stopper. Maar ik denk dat andere merken dat ook wel hebben. Irritant is het wel :mad:.

Laatst bewerkt: 3 jul 2004
  10. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb dit ook :mad: (ik heb ook norton btw) moet ook hele tijd / eventjes wachten voordat ik iets kan doen (bv. word, internet, gamen)

ik heb 'tzelfde probleem en ook Norton, dus denk van wel!

hij maakt de boel miss wel trager (veel?) maar virussen enzo houd ie wel tegen! :cool:

11. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Dit wat je moet doen eerst systeem herstel uitvoeren. Vervolgens alle troep verwijderen met AntiVir en dan ZoneAlarm installeren.

Probleem opgelost denk :)

Laatst bewerkt: 4 jul 2004
  12. Nog even wat aanvulling:

-Het valt mij op dat ik het internet pas op kan zodra Norton is opgestart;
    -Ik heb geen Router oid;
    -Andere programma's werken wel, maar lopen soms even vast als je echt mee te werk gaat;

Mijn PC is echt helemaal clean. Ik heb hem net helemaal geformatteerd en nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb wel ooit gehoord dat wanadoo com 21 premium van casema niet goed werkt met XP ofzoiets. Zou dit ook kunnen?

Wie zou mij stap voor stap kunnen uitleggen wat ik moet veranderen?

13. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Als dat het probleem is dan zouw een router meschien wel een oplossing kunnen zijn :)

Omdat dan de router rechtstreeks is verbonden met internet en niet je pc ;)

Laatst bewerkt: 4 jul 2004
  14. Warrior X

Warrior X Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    2
    zet je je modem dan gelijk aan met de pc of is je modem al aan voordat je de pc aanzet ?

15. Mijn modem is al aan voordat ik de PC aan zet. Wel moet ik verbinden uiteraard.

16. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon ff heel snel een off topic vraagje , als je met ad-aware zoekt vind ie bijvoorbeeld heel veel programma's maar is er een manier om ze ff allemaal in 1x te verwijderen want ik moet ze nu telkens allemaal aanklikken...

Wie weet eigenlijk wat de beste virusscanner is, ik gebruik nu kasperspy en deze bevalt me opzich heel goed... En mijn "pc verdediging" Bestaat nu uit Kaspersky (virus) Zonealarm (firewall) en Instant Messenger Secure (MSN firewall)...Is dit opzich een goede combinatie, tegen virussen enzo...??

PS (toch nog ff Ontopic :) ) Heb je het ook al geprobeerd met een andere virus scanner? Om te kijken of het niet aan iets anders ligt...?

17. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Zelfde hier. Ik heb Windows XP (geen pro), 2.66 Ghz P4 alles aangesloten op een router. En ik moet meestal iets van een halve minuut wachten totdat ik verbinding heb met internet. Ik denk dat het door mijn router komt, maja zeker weten doe iik dat niet:)

18. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Iemand deze Microsoft patch al geprobeerd?? Q314862.

Beschrijving wat deze patch verhelpt:
    "Met deze update lost u twee veelvoorkomende problemen op met de Intelligente achtergrondsoverdrachtservice. Deze update wordt besproken in het Microsoft Knowledge Base-artikel Q314862. Het eerste probleem zorgt ervoor dat de Intelligente achtergrondsoverdrachtservice in de status _Pending Start blijft staan gedurende 2 minuten nadat de computer wordt opgestart."

Een achtergrondprogramma dat blijft hangen, veroorzaakt dus dat vele andere programma's een aantal minuten bevriezen. Ik heb dit zelf meerdere malen gehad, en met deze patch verholpen. Deze patch zit overigens standaard in Service Pack 1.

19. Hij zegt:

Er is ondekt dat de geinstalleerde update nieuwer is dan deze patch ofzoiets. Maw: Ik heb hem al denk ik.

20. Heb jij niet toevallig een Aldi PC?

Deel Deze Pagina