Standaart webbrowser

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Robbertje, 5 jul 2004.

1. Robbertje

Robbertje X360

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een keertje Opera gebruikt als webbrowser, dan vraagt hij meteen als je wat doet of het de standaart moet zijn. Toen deed ik Ja.

Nu heb ik Opera verwijderd en ben ik weer bij IE beland. Elke keer als er iemand een link geeft via MSN dan gebeurt er niks als ik hem aanklik, namelijk omdat Opera nog de standaart is en IE daar niet om vraagt. Dus als ik die site toch wil gebruiken, dan moet ik het kopieëren en dan plakken in IE.

Dus mijn vraag, hoe stel ik IE weer in als de standaart?

BTW: Ik gebruik Win XP.

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Met de rechter muisknop op start drukken, kiezen voor eigenschappen, vervolgens op aanpassen klikken, dan bij tabblad algemeen, bij internet de browser in menustart weer op Internet Explorer zetten. Dit werkte bij mij wel nadat ik Opera niet meer gebruikte.

Edit//

Wat ook kan is dit:
    Door dit aan te vinken, krijg je de vraag om Internet Explorer als standaard browser in te stellen, wanneer je handmatig Explorer opstart.

Laatst bewerkt: 5 jul 2004
  3. aggie

aggie Overloper

Leuk Bevonden:
    1
    /edit: laat maar.

4. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Als Opera fan moet ik deze vraag stellen...waarom heb je Opera weggedaan?

5. Robbertje

Robbertje X360

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat het niet werkt, kom vast omdat ik al 5 jaar met IE werk :D

6. Robbertje

Robbertje X360

Leuk Bevonden:
    0
    Plaatje 1 - Dat is ervoor als je 2 links wil hebben in je Start Menu, kijk zelf maar als je het uit vinkt.

Plaatje 2 - Gelukkig werkte dat wel, dus bedankt voor de hulp :D

7. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    En als je nou een andere browser als standaard wil?

8. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Dan vink je dat weer weg, en vraagt die andere browser automatisch of je hem als standaard wilt instellen (firefoooooox! :p)

9. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Is Internet Explorer eigenlijk de beste? Of zijn er inmiddels betere?

10. SirMarco

SirMarco SMW

Leuk Bevonden:
    0
    internet explorer is de onveiligste die er is zitten heel veel lekken in firefox of opera is veel beter

11. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    dat is jou mening, ik vind Iexplorer veel lekkerder werken.

12. Xtinction

Xtinction Uitsterving ja :D

Leuk Bevonden:
    2
    Iexplore heeft volgens mij inmiddels geen voordelen meer over Firefox buiten de volgende:

1: start sneller op
    2: Laadt bijna alle pagina's zoals ze bedoeld zijn (helaas ook virussen)

IMO is Firefox op alle andere vlakken beter....

13. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Wacht maar tot enkelen miljoenen mensen actief Firefox gebruiken. Dan zullen we zien hoe veilig hij is.

Naja ik vind dat Microsoft te weinig doet aan haar eigen browser, maar aan de andere kant is dat ook begrijpelijk, waarom zou je, iedereen gebruikt het toch wel.

De IE shell is gewoon heerlijk, alles werkt, gaat snel en de engine is vergevingsgezind als je bijvoorbeeld een piepklein foutje maakt in je HTML. Firefox en consorten zijn bikkelhard. Leuk, maar veel pagina's zijn daarom niet te zien en dat is al reden 1 dat is het amper gebruik. Ik start Firfox alleen even op als ik grote bestanden moet downloaden en het niet kan met DAP.

Rede twee is dat ik het zeer irritant vind om meerdere plugins te moeten installeren om een beetje normale functionaliteit te krijgen. Tabs bijvoorbeeld, als je Firefox installeert krijg je geen extra opties met tabs. Moet je helemaal een van de 4 verschillende plugins gaan downloaden die niet eens goed met elkaar overweg kunnen en allemaal extra opties hebben. Werd er gewoon moe van, ik heb het geprobeerd maar daarna dacht ik van, waar ben ik in godsnaam mee bezig? Ik kan niet eens die en die site goed bekijken en wat ik wil werkt niet eens..

Toen ging ik op zoek naar de voor mij perfecte browser, uitkomst, MyIE2/Maxthon :p

14. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik gebruik sinds kort MyIE2 en die vind ik veel handiger dan IE, je kan vette skins drop zetten en er zit een auto pop-up blokker op. je kan verschillende sneltoetsen maken voor sites etc. en het belangrijkste vind ik dat je makkelijk tussen sites kun wisselen

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    heeft iemand link van opera?
    ben lui :+
    en is ie veiliger?

16. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Klik
    OMG hoe lui kan je zijn ghehe 8)

17. aggie

aggie Overloper

Leuk Bevonden:
    1
    Internet Explorer vind ik 'slecht' omdat het geen tabbed browsing heeft. ALLE andere browsers hebben het inmiddels al.

Killaz, wat dacht je van www.opera.com :)
    /edit: te laat

18. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is idd het grootste nadeel van IE. Ik heb ook een tijdje Opera gebruikt, maar veel sites werden niet goed weergegeven, dus ben ik weer met IE verder gegaan. Denk dat Micro$oft gewoon binnenkort patent aanvraagt op die tabs, kunnen alle anderen die het al veel langer gebruiken wéér royalties gaan dokken :confused:.

19. aggie

aggie Overloper

Leuk Bevonden:
    1
    Je kan Opera moeilijk de schuld geven dat ze 'streng' zijn qua codering. Ga eens naar http://validator.w3.org/ toe en kijk eens hoeveel fouten de gemiddelde website heeft. Internet Explorer gaat daar erg soepel mee om en dat vind ik best wel slecht want één van gevolgen kan zijn dat er steeds vrijer een html (en andere talen) in elkaar geknutseld word :). Gelukkig passen er steeds meer webmasters hun site aan om het toegangkelijk te maken voor iedereen (ook qua resolutie e.d)

Laatst bewerkt: 6 jul 2004
  20. Amras

Amras Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net Firefox geinstalleerd. Deze staat nu ook als standaard ingesteld. Maar als ik nu via msn of word hotmail open. Opent deze nog steeds in IE.
    En ik moet nu een plug-in downloaden. Maar deze doet nu ook al 15 minuten helemaal niks. Iemand die me even kan helpen? Is firefox eigenlijk de beste, of kan ik beter een andere downloaden? Ik zie Operah ook al ergens staan hier...

Deel Deze Pagina