[XOne] [Centraal] Probleem: Xbox Live verbinding valt midden in een game ineens weg

Discussie in 'Games' gestart door Pejannl, 7 mei 2004.

1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

jeb dat viel mij ook op ... was me eerlijk gezegd ook pas nu opgevallen ... maar goed ik check het vanavond nog een keer ....

ik vraag me nu weer af of het wel klopt :confused:

2. frankie12

frankie12 Xbox live de gekste

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb altijd rond de 18/25 en soms over de 20 maar nooit last van connecie verlies en lag...

3. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    misschien dat je t zelf neit merkt, maar anderen wel? wordt je nooitgekicked van een game omdat je lagged ofzo?

4. wilfred

wilfred Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het een interessante discussie, maar nog niet geheel duidelijk. Ik heb ook een Edimax BR6104 router, met daaraan PC's en een Xbox. Bij het gamen valt het spel zo nu en dan weg met de melding "This gamesession is no longer available". Waar je dan de NT-waarde kan vinden is mij geheel onduidelijk. Is dat in de Xbox menu's of in de router en waar dan wel.

Het is een irritant probleem en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Wilfred

5. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    onder het gamen valt het spel weg? misschien hefet de host de server wel gesloten...
    het kan zijn (heb ik eerder hier gelezen) dat je pc's te veel van je connectje vragen, zodat je xbox te weinig brandreedte over heeft en je uit het spel wegvalt.

6. wilfred

wilfred Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe moet dat dan gedaan worden ? Met een Edimax BR 6104 router en een speedtouch modem?
    Ik heb overigens een P van 20/20 en een NT van 3. Foute boel dus.

Maar toen. Als de Xbox direct op het modem zit is er weinig aan de hand -ook een NT van 3-. Kortom Ik weet het niet :confused:

Wilfred

Laatst bewerkt: 3 jul 2004
  7. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Hmm... Even denken, hoor...

Wat voor een Speedtouch is dat en welke provider heb je?

Als jij een NT:3 krijgt wanneer je je Xbox direct aan de Speedtouch hebt hangen dan heb je kennelijk geen KPN ADSL, maar een aansluiting van BabyXL of BBned. Als je dan een Speedtouch 510 of 510(i) hebt kun je de modem/router het beste in bridged mode zetten. De profiles daarvoor vind je hier op www.speedtouchdsl.com . Maar laat dat wel even doen door iemand die al vaker met dat bijltje heeft gehakt, anders raak je je internet verbinding kwijt.

Pak voor Bbned of Babyxl de "bridged ethernet" configuratie die past bij de software in je modem. Eventueel moet je je firmware eerst upgraden.

8. wilfred

wilfred Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lukt dus nog niet

Beste Pejannl,

Het is een speedtouch 510 en provider is Tiscali, via KPN. Heb via ping's geen packet loss geconstateerd.
    Zou toch geen problemen op moeten leveren. :eek: Ik heb van beiden de firmware op de laatste versie ge-upgraded.

Een wanhopige Wilfred

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

kan je naar trouble shooting gaan .... op y drukken en de

MT: IC: en NT: waarde posten

speedtough kan een probleem geven met mtu waardes

10. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Oh, een Speedtouch 510! :eek:

*krabt zich aan het hoofd...

Waarom heb je een Speedtouch 510 met daar nog een 2e router achter? De Speedtouch is zelf al een router; je zou met een gewone switch of zelfs hub kunnen volstaan. Dat werkt volgens mij beter dan met de Edimax ertussen.

Als je KPN ADSL gebruikt heb je de Speedtouch in (NAT-) router mode staan. Dan is de Speedtouch dus behalve modem ook router. Als je ADSL van Bbned of Babyxl kun je de Speedtouch in bridged mode zetten en er een andere (betere) NAT router achter zetten. Die Edimax van 4 tientjes is imho beter dan de router van de 510.

Even documentatie zoeken, want jouw "directe verbinding" tussen Xbox en modem blijkt nu dus een verbinding tussen Xbox en 510 modem/router te zijn. De heb even een tracert naar je IP adres gedaan en je zit inderdaad op Tiscali van KPN... Hmm...

Ik heb het even voor je opgezocht, maar hier word je als "leek" niet erg vrolijk van:

De MTU settings kan je veranderen met de CLI (command line interface) van de speedtouch. Die kun je bereiken via een telnet sessie naar 10.0.0.138. Met hyperterminal kun je die sessie starten. Op de Speedtouch website vind je de CLI reference guide (www.speedtouch.nl) onder support.
    met het commando "ip iflist" krijg je een lijst interfaces. Daaruit kun de MTU lezen.
    Met het commando "ip ifconfig" verander je de settings.

11. Ghostkiller14

Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

Leuk Bevonden:
    0
    ehm 1 vraagje kun je dat packet loss ook in je computer opzoeken?

Deel Deze Pagina