100 herz en xbox

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ROb, 7 okt 2002.

1. ROb

ROb prins der pozzebocke

Leuk Bevonden:
    0
    hallo allemaal, (dan maar zo...),

ik heb vorige week n xbox gekocht en vraag me af hoe het is om n xbox op n 100 hz teevee te zien, superstrak of "knippert" ie
    als je li/re bewegingen maakt?

2. DaNnAi

DaNnAi WhO's Ya DaDDy ?!?!

Leuk Bevonden:
    0
    SUPPPPPPPER strak :D:D

Nee ziet er echt gelikt uit. Ik heb zelf een 100hz jvc 32" en het ziet er echt super uit ( koop wel een advanced scart, voor nog beter beeld )

3. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    jip 100 hz is heel netjes, maar bedenk wel dat je waarschijnlijk geen lightgun kan gebruiken.....

verder wil ik nooi meer terug naar 50hz
    en net zoals de poster boven me Adv scart pack is een must!

4. ROb

ROb prins der pozzebocke

Leuk Bevonden:
    0
    moet je maar eens kijken naar een "crawl" , (das een aftiteling die in n enkele zin van re naar li loopt) op n 100 hz, dat ziet er niet uit,
    t knippert behoorlijk en de letters hebben n trail. iets dergelijk verwacht ik dus ook bij bewegende voorwerpen uit de xbox, maar jij
    zegt van niet, das mooi !!

5. ROb

ROb prins der pozzebocke

Leuk Bevonden:
    0
    geen Lightgun !!!, moet moet dat dan met house of the dead III , zijn er geen 100 hz
    lightguns ?? (de RGB scart heb ik al gekocht)

6. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    ik krijg morgen ook een 100 hertz jvc op me kamer. 66 centimeter.

scheelt het ook echt dat 100 hertz en 50 hertz??

7. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    yep is 1 x zoveel :)
    oftewel is rustiger voor de ogen.
    het beeld staat als een plaatje.

8. dak125

dak125 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is steunt HOTD3 ook widescreen dus moet een lightgun op je breedbeeld geen probleem zijn aangezien dat de meeste breedbeeld's 100Hertz zijn.

9. HAWKEYE

HAWKEYE Regular dude...

Leuk Bevonden:
    0
    Is niet altijd zo... er zijn maar weinig guns die echt 100Hz ondersteunen... de rest moet je model 100Hz kunnen uitzetten of andere opties die het probleem verhelpen... Het is dus niet vanzelfsprekend dat als een game 16 : 9 is het met een gun op 100Hz werkt...

(ff 16:9 in 16 : 9 veranderd)

Laatst bewerkt: 8 okt 2002
  10. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    tja het 100hz per tv scheelt ook wel hoor, sommige zijn gewoon beter dan andere of "meer advanced"

Mijn Pa en Ma hebben ook een 100hz tv, 1 van de eerste 100hz Nokia tv's,(iets van 8 jaar oud of zo) maar daar zou ik dus geen games op willen spelen
    Je hebt er een rare "trail" achter snel bewegende dingen (zoals games)

Ik heb een Sony Breedbeeld 100 hz tv dit jaar gekocht, en die geeft perfect beeld dus ja.....

Met die lightguns is het gewoon ff kut nu, ik hoop wel dat ze er wat op vinden, zal wel niet aangezien ze in de USA niet eens 100hz kennen, nouja dan maar geen lightgun shooter:)

11. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Inderdaad, het is pas sinds kort dat de 100Hz TV's een beetje te aanschouwen zijn. De oudere hadden allerlei problemen, zoals die trails inderdaad.
    Die 100Hz is opgebouwd uit net zoveel informatie als het 50Hz beeld, alleen zie je alls twee keer. Dat geeft een rustiger beeld, maar in het begin hadden ze nog problemen, doordat elk beeld 2 dus keer wordt getoond. Tegenwoordig doen ze allemaal gekke dingen met het beeld, zodat het er op 100Hz een beetje netjes uitziet. Dat is dus ook het probleem met de lightguns.

12. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Wat is nou het verschil tussen de standard scart en de adv. scart, qua aansluiting?

13. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    de standaard scart is geen echte scart, het is een scart adapter die 3 tulpjes (geel, rood, wit) zorgen voor beeld, links en rechts geluid

en echte RGB scart (zoals de adv scart cable) bevat RGB beeld signaal en ook die rechts en links geluid kanalen RGB beeld is veel mooier omdat het in tegenstelling tot dat geele tulpje 3(of mischien wel meer) aanstuurpunten voor beeld bevat waardoor het beeld wat je console stuurt veel preciezer op je tv beeld verschijnt.

zichtbaare verschillen: bij die tulpjes heb je bij kleur overgangen last van een lelijk bewegend lijntje ook zijn kleuren niet zo mooi, (lees rommelig)
    bij RGB is alles perfect geschijden, daardoor ziet ook alles er strakker uit.

Oja ook bevat de adv scart pack een digitaale aansluiting voor geluid, om van deze aansluiting gebruik te maken heb je een receiver nodig met een optic digitaale ingang

waarom digitaal aansluiten? als je receiver het ondersteund, kan je DolbyDigital 5.1 kanaals geluid krijgen

hoop dat je het een beetje snap nu:)

Laatst bewerkt: 8 okt 2002
  14. afraidtech

afraidtech whatever

Leuk Bevonden:
    0
    ik/wij hebben thuis een 100hrtz tv staan en doet het perfect kleuren enzo ziet er strak uit.

15. Robhimself

Robhimself Like a surgean

Leuk Bevonden:
    2
    100 Hz + XBOX = FEEST!! :D

Kep zelf een Philips Breedbeeld (70 cm) met 100 Hertzjes....ziet er puik uit :)

16. macksplack

macksplack Guest

50 hertz is beter, je hebt dan strakker beeld:D

17. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    ehm waar slaat deze reactie op?

Deel Deze Pagina