1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

14 oktober geen treinen: Staking NS

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Darkwing, 12 okt 2004.

  1. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Van www.ns.nl:

    Op deze dag moet ik een presentatie geven, maar dankzij die staking kan ik niet op school komen. En naar m'n vriendin gaan 's avonds zit er ook niet in :mad:

    Zijn er meer mensen die gedupeerd zijn door deze staking? En wat vinden jullie van deze staking?
     
  2. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik wou de 14e naar de studiebeurs omdat dat beter uitkwam voor mij. Ik ben nu echter gedwongen morgen te gaan; maja. Niet echt een ramp.
    Wel lullig voor je idd.

    Opzich hebben mensen het recht om te staken; en doordat daardoor mensen gedupeerd raken krijgt de staking kracht; dus vanuit dat oogpunt kan ik er niet al te veel mee zitten. De reden echter waarom ze staken weet ik niet het zijne van; dus daar zal ik ook nog niet over oordelen. Al vind ik wel dat het openbaar vervoer de laatste jaren wel erg vaak staakt.
     
  3. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Donderdag gaat het lachen worden op mijn werk... veel mensen moeten van ver komen, dus ben ik bang dat veel mensen erg laat zullen komen of helemaal niet.

    Gelukkig woon ik zelf maar 5 minuten van mijn werk af, dus zal ik er niet al te veel last van hebben. :cool:

    Succes aan de mensen die moeten reizen op die dag!
     
  4. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja klopt. Ik heb net ook een mailtje gekregen, maar dat was toch al bekend. Heel Nederland ligt zo'n beetje plat geloof ik.
     
  5. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Me zus is er wel blij mee, ze zit in rotterdam op school en krijgt dan min of meer een dagje vrij dus.
     
  6. snIz

    snIz PSN: xSn1z

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    2
    Jah, ik hoorde het ook al op school van een aantal medestudenten. Persoonlijk vind ik het niet erg, waarschijnlijk neem ik gewoon een dagje vrij :). Daarentegen voor diegene die op 14 oktober iers belangrijks moeten doen(Darkwing), vind ik t niet cool.
     
  7. Timm4nni4c

    Timm4nni4c Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand of de metro's ook staken? als dit et geval is betekent et een dagje vrij van school:)
     
  8. Exige

    Exige PS3: Miqe

    Berichten:
    952
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook mooi de Sjaak als die stakingen doorgaan, gezien ik dagelijks met de trein reis. Donderdag heb ik van 9:00 tot 18:00 belangrijke lessen voor aankomende tentamens. Ik hoop dat de NS ervoor kiest geen speelbal te zijn van de vakbonden. Ik houd het nieuws dan ook scherp in de gaten.
     
  9. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Niet echt een ramp klopt, maar het is dacht ik al de 2e maal dat de NS staakt op deze studiedag (vorig jaar waren ze het niet eens met dienstroosters, rondje om de kerk oid, alsof Nederland dat niet altijd is...pfff).

    Persoonlijk neem ik een vrije dag, ben ook afhankelijk van het openbaar vervoer, of ik moet bereid zijn een uur in de file te staan voor 10 km (ben ik dus niet :)).

    Van de staking zelf begrijp ik geen drol. Bonden hebben problemen met de regering/kabinet en ipv naar Den Haag te gaan en te protesteren wordt het openbaar vervoer platgelegd? Snap ik niet.

    Mocht ik ooit een keer van mening verschillen met het beleid van het kabinet kan ik toch ook niet zwart gaan rijden?
     
  10. ShinjiNL

    ShinjiNL -

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    0
    Lekker een dagje vrij ik heb er geen moeite mee dat ze gaan staken, maar voor sommige is het idd lastig
     
  11. Martini

    Martini O RLY

    Berichten:
    1.034
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm zij is dus niet de enigste :p
     
  12. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Voor 10 kilometer heeft men de fiets uitgevonden |:- ...

    En ik zou eigenlijk tentamens hebben, maar die zijn nu verplaatst.
    Dus lekker een dag vrij en extra de tijd om de tentamens van vrijdag te leren...
    Van mij mogen ze dus wel staken.
    Ik snap alleen niet waarom ze niet gewoon én de NS én het Onderwijs tegelijk laten staken... Lang leven de lol
     
  13. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Ik vind het hele dubbel. mensne die ecxht afhankelijk zijn van het openbaar vervoer en meer dan vijftien kilometer moeten reizen zijn de dupe. De gedachte achterd e staking vind ik echter wle begrijpelijk. Maar kunnen ze niet beter met voertuigen het binnenhof bezetten? Of, beter nog, Balkenende ophangen op het binnenhof?
     
  14. Ik erger mij mateloos aan die vakbonden! Zei helpen dit land naar de klote. Ik kan niet naar school NEE DAT IS GOED! Dat is nog slechter dan die bezuinigingen die zei beweren.

    Bedankt hoor meneer de Waal! Geef nou toe dat je verkeerde uitspraken hebt gedaan. Ik kots van jou. Stap op. Je werkt dit land naar de klote.

    Al zijn die bezuinigingen volgens jou slecht, ze zijn iig beter dan jou stakingen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 okt 2004
  15. Unhooked

    Unhooked Adrenaline driven

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens. Ze kunnen alleen maar zeiken, maar met goede alternatieve komen, dat kunnen ze niet. Snappen ze dan niet dat we op dit moment niet het geld hebben om de huidige verzorgingstaat in de hand te houden! et geld moet toch ergens vandaan komen.
     
  16. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Je wordt gelukkig in je uitspraken niet gehinderd door enige kennis, maar ik ben het met je eens dat het niet prettig voor jou is dat je niet naar school kunt. Hoewel je overkomt als iemand die nog nooit een school van binnen gezien heeft...
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2004
  17. Ooit van dyslexie gehoort? Dat heeft niets te maken met kennis of IQ.

    Ik vind dit een grote belediging!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 okt 2004
  18. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat ze maar staken.
     
  19. _O_

    GELUKKIG! IK BEN NIET DE ENIGE!!
     
  20. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ik kots van Ralph Lauren :{
     

Deel Deze Pagina