[XOne] 15 november 2002 xbox live release date (us)

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 13 aug 2002.

1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hoi ik ben net bij ign en geweest en vond dit!

August 12, 2002 - The day Xbox owners have been waiting for now has a name and a number. November 15, 2002 will see the launch of Xbox Live, Microsoft's online gaming service for the Xbox. We already know what's going to be included in the Xbox Live starter kit (Voice Communicator, 12 months of service, Disc with XBL software & minigames), how much it's going to cost ($49.99) and it's color scheme (orange). But with a definite date, the picture has become even clearer.

"We designed Xbox from day one to catapult console gamers online," said J Allard, general manager of Xbox at Microsoft. "Xbox Live is the answer for gamers who want to take this next leap forward. Last year at this time, we took gaming to the next level by launching Xbox; now we're in concert with our partners and the industry to ensure that Nov. 15 will once again be a great day for gamers and the industry. Xbox Live is the first unified gaming service that takes gamers beyond the box to a global gaming arena where they become the superstars."

In addition to a final date for Xbox Live's launch, Microsoft confirmed the first seven Xbox Live compatible games that will be available on November 15.

MechAssault

Unreal Championship

Ghost Recon

NBA 2K3

NFL 2K3

NFL Fever 2003

Whacked!

In addition to the launch titles mentioned above, Microsoft promises an additional 10 Xbox Live compatible games before the end of the holiday season, in this case December 31, 2002. Games like Timesplitters 2 and ToeJam & Earl 3 should be among those XBL games we see before the end of the year. It's in 2003, however that gamers will see Star Wars Galaxies, Midtown Madness 3 and the all powerful Halo 2, three of the biggest guns of the XBL arsenal.

The next step is the consumer beta program to test Xbox Live later this month. Before August is over, 10,000 Xbox fans will be selected to play NFL Fever on Xbox Live in order to work the bugs out of the system. More games and more users will be added to the beta program up until the Nov 15 release date. Plans for Xbox Live in Japan and Europe will be announced next month.

The last bit for information Xbox owners need to be looking for is the specific title and/or minigame that will accompany the Communicator and the year long service in the starter kit. You can expect that information very soon. Microsoft's previous ETAs for Xbox Live such as March 2002 or Summer 2002 (aka now) would have been better but a solid and sentimental November 15 should give Xbox owners something to focus on. For more background on Xbox Live be sure to check out our soon-to-be-updated Xbox Live FAQ.

-- IGN

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hopelijk blijft het een worldwide release ... anders moeten we wachten ... :confused:

3. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    ik vind het wel "mooi" dat ze het precies 1 jaar na Amerikaanse Launch doen.

4. Bliss123

Bliss123 Cute 'lil BUNNY!

Leuk Bevonden:
    0
    Zucht.... ik baal als een stekker dat ik op kamers woon en we daar niet van internet gebruik kunnen maken. De essent wil geen kabel door ons pand trekken...

Verhuizen?:confused:

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb ook al eemn vraag neergelegd bij m$ voor duidelijkheid over UP & DOWN speeds ... In de press release word vermeld dat Europa en Japan deze komende maan geinformeerd word..

NB Beta testers Europa worden vanaf deze maand geselecteerd

6. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb het nog niet helemaal gelezen maar revolt staat er niet bij of valt dat onder mini games?

7. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik had begrepen dat de test alleen in Engeland, duitsland en frankrijk gehouden word!

The rollout of the Xbox online gaming service is targeted for release in selected European countries (United Kingdom, Germany and France) later this year, and expand to the rest of Europe during 2003. However, we will only launch in Europe when we think we have the best content for the user and can ensure a great gaming experience.

En toch bevalt dat woord "However" me daar niet!!
    Maar we zullen zien wat het word.:confused:

8. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk niet dat het een worldwide release wordt want de er staat in de tekst dat de plannen voor europa en japan nog bekend gemaakt moeten worden.
    en als het een worldwide release zou worden zouden de amerikaanse plannen ook die van japan en Europa zijn.

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hopleijk komt deze niet met veel delay... en voor de kerst anders word het een lange winter

-------------------------------------

(sorry dubble post)

we weten het nog niet (maar als er een UK release komt) werkt deze ook voor de NL xbox (nl xbox is namelijk uk xbox!)

gr.

Fardo

daarom word deze alleen in Deutskland, Uk, en frankrijk getest allemaal aparte versies ... waarom italie niet? omdat broadband daar nog niet is doorgebroken... te ver van de backbone... xbox verkoopt daar heel slecht

10. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Dan wordt het importeren vanuit de UK, de duitse versie zal wel weer vertaald zijn!

11. Xguus

Xguus GeBOKt!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat wou ik net zeggen idd. Maarruh wel ghâr dat Europa en dan vooral Nederland weer ns achterloopt =(

12. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    idd 14 maart 2003 anyone?

13. Xguus

Xguus GeBOKt!

Leuk Bevonden:
    0
    He bekijk het van de positieve kant. Dan kunnen we tenmiste tot 14 maart 2003 oefenen met UC!!!:D

14. killabee

killabee Brute Force

Leuk Bevonden:
    0
    juist zo moet je het zien.

en we hebben tot dan nog gewoon de spellen als deathrow die online kan worden gespeeld. net als halo nu.
    en splinter cell hebben we nog en UC natuurlijk
    en noem het maar op.

oké het is kut dat wij weer later zijn maar ja
    live with it.

15. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Het zal niet de laatste keer zijn!!
    Zolang ik kan gamen vind ik het best:D

16. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof dat je daar dus niks aan hebt als Nederlandse providers geen XBox Live ondersteunen.

17. Rinus

Leuk Bevonden:
    4
    Weet ik, maar dat was een veel gehoorde opmerking op dit forum!
    Veel mensen zeiden"als het niet te koop is in Nederland, dan laat ik het wel importeren"
    (zie de "Xbox-live niet dit jaar in nederland" thread)

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Mijn provider ondersteund de xbox althans de upload snelheid (als het waar is .. ik heb zet er mijn vraagtekens bij) ... mijn snelheid is 1024 down 256 kb up

19. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het. Je provider moet een deal hebben met ome Bill, anders gaat het feest niet door...:'-(

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    waar hej je gelezen dat de provider een deal moet maken met M$

de service gaat toch niet over een pn? (private network)

Deel Deze Pagina