[XOne] 2 computers linken

Discussie in 'Games' gestart door Dokter Gonzo, 14 jun 2003.

1. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb gister de 158 MB trailer ban halo 2 gedownload op een pentium 2. deze computer heeft een slechte videokaart en geen dolbi surround 5.1. nou heb ik boven een computer staan met pentium 4 processor en wel met dolbi digital 5.1.
    beide computers hebben een ethernetkaart van 10/100 mb/s.
    is het mogelijk om twee computers te linken en de trailer te kopieren naar de pentium 4. en hoe is dit mogelijk

2. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, je hebt een crossover Ethernetkabel nodig of een hub/switch en 2 ethernetkabels. Hiermee sluit je dan de 2 computers op elkaar aan en dan moet je op de computer waar de trailer op staat bestandsdeling activeren (hoe dit moet is afhankelijk van je windows-versie, maar waarschijnlijk via configuratiescherm -> netwerk).
    Dan kan je op de andere computer als het goed is bestanden van die ene computer afhalen via netwerkomgeving.

3. the man

the man Space ninja's 4 ever

Leuk Bevonden:
    0
    EN je moet je hardeschijven op DELEN zetten, zo kun je met de ene pc in de andere dingen wegplukken.

4. Tha Mike

Tha Mike The Good Die Young

Leuk Bevonden:
    1
    waarschijnlijk moet je tcp/ip installeren, en ip en sub-mask invullen, je moet een ip kiezen die niet op internet gebruikt wordt vlgens mij, bv.

ip: 192.168.0.1 op pc1 en 192.168.0.2 k dacht dat de eerste drie gelijk moesten zijn.
    sub-mask: 255.255.255.0 die moet gelijk zijn dacht ik...
    en natuurlijk die netwerkkaart installeren als dat nog niet gebeurt is. Ook moet je de pc's namen geven en werkgroep instellen

Al deze dingen kan je doen via configuratie scherm en dan netwerk (zoals eerder door vstefsybo gezegt) of als je rechtermuisknop op netwerkomgeving en dan eigenschappen (is het zelfde).

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    zie ook internet connection sharing hier staat in het kort hoe je een netwerl kan opzetten ... ik ben momenteel niet thuis maar als je woensdag nog problemen hebt help ik je graag!

6. Dokter Gonzo

Leuk Bevonden:
    0
    als ik alle harde schijven op delen heb gezet, netwerkkabels heb aangelegt en alle ip adressen heb ingestelt. hoe moet ik dat kopieren.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dan is het nog maar een kwestie van "pleuren en sleuren" = copy & paste

8. Tha Mike

Tha Mike The Good Die Young

Leuk Bevonden:
    1
    Als je de andere niet kan vinden moet je ff met de rechtermuisknop op netwerkomgeving klikken en dan-->zoeken naar computers en dan de naam invullen.

9. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Je moet bij je netwerkinstellingen wel een werkgroep instellen. Beide pc's moeten een unieke PC-naam hebben, maar moeten in dezelfde werkgroep worden ingedeeld.

10. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    ik ben dit ook aan het proberen met een laptop en een pc

de pc heeft kabelinternet, en ik wil met de laptop van dit internet gebruik kunnen maken

heeft iemand een idee hoe ik dat moet doen?

ik heb wel al verbinding tussen de 2 computers, dat geeft hij namelijk aan, de laptop op internet krijgen lukt alleen niet...

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    je moet internet connection sharing gaan gebruiken (zie ook de centrale ics thread) daar word het allemaal uitgelegd... als het goed is... ;)

12. Dokter Gonzo

Leuk Bevonden:
    0
    het is gelukt, mensen bedankt voor alle moeite. hij staat op de pentium 4.

p.s. het filmpie is zeker de moeite waard.

Deel Deze Pagina