2 keer XP geinstalleerd, hoe 1 te verwijderen?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door IWFH '2006', 14 feb 2007.

1. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op mijn PC om mijn kamer dus 2 keer XP geinstalleerd. 1 maal op de C schijf en 1 maal op de E schijf. Dit is natuurlijk een beetje heel erg overbodig aangezien het hetzelfde besturingssysteem is ;)

Nu wil ik het liefst die van de C schijf verwijderen (Staat het meeste rotzooi op geinstalleed) als dat mogelijk is. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Windows XP welke op de E-schijf staat opstarten, en van daaruit de C-schijf formatteren. Je kan naar 'Deze Computer' gaan, en dan op de rechter muisknop klikken als je met de cursor op de C-schijf staat. Dan kies je voor formatteren.

Controleer wel eerst even of je inderdaad de goede schijf te pakken hebt. ;)

3. Gold_Leader

Gold_Leader Ahum

Leuk Bevonden:
    0
    als je naar c:\boot.ini gaat (kan verborgen zijn dus je ken het beter bij uitvoeren intypen) zie je onder [operating systems] twee regels staan.
    de eerste waarschijnlijk je c die begint met multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS en een andere daar staat daar wat anders voor in de plaats.
    dan verwijder je die eerste regel met multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS erin dus en dan zorg je dat wat achter default= staat vervangt met wat er achter die 2e regel zeg maar stond .
    zal denk ik iets als dit zijn.
    Code:
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINDOWS
    *edit als je je C formatteert dan is je boot.ini weg en dan weet je computer niet meer waarvan hij moet opstarten dus dan zal hij ook nooit meer vanaf je E schijf opstarten.

Laatst bewerkt: 14 feb 2007
  4. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Maar die boot.ini staat toch ook wel op de E schijf lijkt me? Want nu start hij ook automatisch het os dat op de E schijf staat.

Maar als ik de C schijf wel zou formateren en boot.ini zou weg zijn dan zou ik toch ook het volgende kunnen doen?;

5. Gold_Leader

Gold_Leader Ahum

Leuk Bevonden:
    0
    dat kan ook ja maar is meer moeite

Deel Deze Pagina