1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2 oktober, actie tegen het kabinet.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nosh, 18 sep 2004.

  1. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    xboxbezitter, jij praat ook al Zalm en balkenende na. De plannen van dit kabinet hebben gene geweldig positief effect op d etoekomst.

    Daar economische ontwikkeling altijd n golven gaat, is het logisch dat het over enkele jaren weer betergaat. Maar dat komt niet door de plannen van dit kabinet. Die hebben eerder slechtegevolgen op lange termijn.

    Maar, ik moet zeggen dat ik me niet meer verplicht voel hier een heel verhaal over te houden. Nu de trots van de staat en onze wereldfaam eraan gaan voel ik me toch best wle ongemakkelijk. Daarmee doel ik op het feit dat zaken als goed overleg in de politiek, de multiculturele tolerante samenleving en de verzorgingsstaat, afgemaakt worden door een stel egoïstisch denkende entrepeneurkontlikkende conservatieven.
     
  2. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    jij zegt 't... wie had JIJ in de regering willen hebben dan? SP, groenlinks en PVDA zeker... hou toch op man, die maken er pas een puinhoop van!
     
  3. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Sorry, maar het is al bewezen dat de alternatieve begrotingen van die partijen effectiever zijn én de burgers sparen.
     
  4. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    ik ga demonstreren
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2004
  5. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Jullie zullen dezelfde weg op gaan , net zoals wij belgen .
    wij leveren al in van begin de jaren 80 , zogezegd om de economie te steunen en nieuwe banen te creeren .
    De lonen zijn hier practisch gelijk gebleven , alleen indexaanpassingen , maar de belastingen zijn niet geindexeerd , zodat de belastingsdruk langzaam maar zeker stijgt , tevens worden al onze fabrieken door buitenlandse ondernemingen overgenomen , en vele ervan gesloten omdat door de hoge lasten op personeel die bedrijven naar verloop van tijd naar de goedkopere landen trekken.
    Als ik hier bruto 2000 euro per maand verdien wil dit zeggen dat mijn baas eerst 2500 euro rechtstreeks aan de staat moet storten onder de mom van parafiscale lasten en dan 2000 euro aan mij , minus de aftrek van 1060 euro
    aan persoonlijke belasting en bijdrages aan sociale zekerheid.
    dus van 4500 euro verdwijnt er maandelijks 3540 rechtstreeks naar de staat.
    Dit is de belastingsdruk voor iemand zonder kinderen .
    heb je 2 kinderen zoals ik dan hou je ong 300 euro netto meer over.
    o ja als je je eindejaarpremie uitrekent, zoals ik de laatste keer gedaan heb ,
    kom je tot de vaststelling dat wij hier in belgie maar liefst 62 % AAN BELASTINGEN bijdragen aan vadertje staat.
    Als men bij jullie in nederland nu halfslachtige beslissingen gaat nemen , inplaats van door te bijten , dan gaat wat ik hierboven beschreven heb hier bij jullie binnen enkele jaren ook gebeuren.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2004
  6. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    die vind ik mooi xboxbezitter.Dit aangezien alle mensen in de financiele buisnis (mensen met verstand van zake dus) roepen allemaal zonder uitzondering dat deze maatregelen verstikkend zullen werken op een toch al onstabiele economie.Het gaat nu iets beter (een groei van 1.25%)en dan gaat men snijden in bijv onderwijs,dit terwijl nederland geschoolde mensen wil |:- .Andere maatregel die het mkb zal verstikken is het afschaffen van het grijze kenteken.Nog iets anders wat een achterlijke zet is is het verder snijden in de lonen/uitkeringen.Een economie heeft mensen nodig die geld uitgeven (koopkracht)hoe kan men geld geven als dat er niet is.Bos drukte dit mooi uit (dit even over het feit dat mensen de begroting niet zou willen voelen)De mensen begrijpen heel goed dat er iets gedaan moet worden en zijn het daar ook mee eens.Aleen zijn ze het niet eens met de manier waarop dit kabinet dit doet.En zoals nosh al zij.De begroting van de oppositie partijen zijn bewezen beter.Verder ben ik het ook eens met het laatste stukje text van walrus.
     
  7. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Alsof de VVD niet in paars zat? Veel van de paarse problemen die bij de gewone werkmensen voelbaar waren kwamen voort uit VVD plannen.

    Er is nog nooit een overwegend linkse regering geweest. En denk je echt dat zij ineens alles weggeven en dergelijke? Zou zouden zorgen voor draagkrachtprincipes en een efficientere verzorgingsstaat inplaats van de afbraak ervan,
     
  8. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Het eerste dat ze bij jullie zullen doen ,dat is een algemene loonstop , en niet aanpassen van belastingsschalen aan de index , bijgevolg langzame stijging belastingsdruk.
    Dan zullen ze snoeien in de sociale zekerheid , meer remgeld betalen op medicijnen ,
    werklozen meer belasting op hun uitkering laten betalen (in belgie van 22% naar40%)
    krijgen julie terugbetaling van het ziekenfonds voor een nieuwe bril , hoorapparaat ,
    kunstgebit , zo ja dan zullen hier ook wel besparingen uitvoortvloeien.
    In belgie krijgt men geen tussenkomst voor een nieuwe bril, die moet je zelf betalen.
    voor een hoorapparaat krijg je ongeveer 450 euro terugbetaald , ook al heeft dit 1500
    euro gekost .
    een nieuw kunstgebit wordt alleen vergoed als je ouder dan 50 bent , dit was vroeger 60 , ben je jonger dan moet je alles zelf betalen.
     
  9. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een onzin dit....

    Dit heeft Balkenende echt niet verdient. Tuurlijk heeft onze "Potter" een uitstraling van een vetplant, maar onze Jan-Peter verdient beter dan al dit commentaar. Fortuyn noemde het al terecht de Puinhopen van Paars, en wat voor een puinhopen. Het is in Paars I en II goed gegaan in ons land, maar toen hebben we geen enkele rekening gehouden met onze toekomst. Het enige wat Zalm heeft gedaan in inlossen op onze Staatsschuld en dan kom je jezelf nu tegen in het Sociaal beleid.

    Maar zoals nu terecht gezegd wordt. We zullen allemaal het iets minder goed krijgen. Ook de armere, en nee ik ben geen Rijkeluiskindje ofzoiets.

    Het is dus juist heel slim van Jan-Peter om nu over Normen en Waarden te beginnen. Heel Nederland zal verantwoordelijker moeten worden, meer verantwoordt met geld omgaan bijvoorbeeld. Hand in hand met verantwoordelijkheid gaat nu eenmaal onze normen en waarden. Mensen moeten eerst eens na gaan dneken voordatze oordelen. Tuurlijk klinkt een Normen an Waarden beleid vaag en grappig voordat je er echt aandacht aan hebt besteedt....
     
  10. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Normen en waarden zijn iets anders dan JP'sdefinitie van kuisheid en dergelijke... kom op.... verzuiling in tweevoud.....
     
  11. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Verkeersboetes moeten inkomensafhankelijk worden!
     
  12. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Idd
     
  13. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    hm ik vraag me toch in hoeverre mensen hier doorhebben wat het beleid van dit kabinet in houd.Men draaft een beetje door in het alles wat nu fout gaat afschuiven op paars 2.Dit is men allemaal maar gaan roepen omdat Pim fortuyn hier kiezers mee won.Zelfs de vvd roept dit terwijl zij zelf ok in paars zaten.En het is echt niet allemaal de pvda die dat geregeld heeft financieel.Want bedenk wel dat zalm dat toen ook al deed.En ook iedereen die hier maar bllijft roepen dat we er hoe dan ook op achteruitgaan enzo.Dat is idd zo maar daar maakt men verder niet zon probleem van (mensen vinden het niet leuk maar ze begrijpen wel dat er iets gedaan moet worden).Aleen vinden ze de dingen waarop bezuinigt word niet goed.En ik zelf ben eigenlijk van mening dat het de arrogantie van dit kabinet is dat dat niet wil toegeven.Zeker nu de opositie met tegen begrotingen zijn gekomen die eigenlijk beter zijn.
     
  14. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Sterker nog, zelfs de eigen partijen steunen delen van het beleid van dit kabinet niet. Hopelijk zijn ze nu eens daadkrachtig en laten ze alles eens uit elkaar donderen. Want meerdere regeringen zijn sneller overgegaan tot een breuk. (ik doel nu op al het gebakelei, de storm binnen de VVD en D66, die eigenlijk nog steeds niks krijgt).
     
  15. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het tijd wordt voor een "echte" revolutie. Zo af en toe moet alles eens op z'n kop gezet worden. En snel want anders is het volk weer op vakantie. }:]
     
  16. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Dit is het ook niet , ik herinner me het volgende uit de krant , vriendin van de gewezen formule 1 piloot mika hakkinen werd geflitst voor een zware
    snelheidsovertreding.
    Zij werd door de rechtbank veroordeeld tot de minimumboete die in finland van toepassing is omdat zij ingeschreven staat als werkloze , terwijl zij in wezen steenrijk is en de verkeersboete gemakkelijk zou kunnen betalen.
    Dus als jij hier geflitst wordt , en je hebt op dat ogenblik een werkloze partner , of een die weinig verdiend , dan kun je aan een hoge boete ontsnappen door haar als chauffeur op te geven.
    Nee dit systeem werkt alleen maar als men direkt tot stoppen gedwongen wordt , en dan nog .
    Nee hoge vastgestelde boetes per overtredingscategorie voor iedereen zijn nog het meest efficient om het verkeer veiliger te maken.
     
  17. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    weetje wat ik oneerlijk vind? dat mensen met een boven gemiddeld (boven mondaal) inkomen er 1% op achteruitgaan.. en mensen met een onder mondaal 1.5 tot 2 % op achteruitgaan..
    en.. nog iets wat ik geneen vind.. de inactieven gaan er maar 0.25 tot 0.50% op achteruit.. dan werken ze niet.. en gaan ze er nog het mist op achteruit ook :confused: dom dom dom..

    Ik zou zeggen.. voeg een extra schijf in het belastings stelsel in.. tussen de 3de en 4de in.. een schijf van rond de 43% ofzo.. om zo de hogere inkomsten toch nog wat meer te belasten..
    goed plan trouwens om de vennootschaps belasting te verlagen.. en nu ook het grijskenteken te behouden.. dat moet wel meer ondernemers aantrekken.. toch nog een puntje van hulde..
    Ik ben er trouwens voorstander van het leger wat te verkleinen.. en een soort van grote commande eenheid te maken van ons leger.. goedkoper maar meer doeltreffend dus.. eigenlijk.. naja.. dat is vast onhaalbaar..
     
  18. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Defensie moet niet onbelangrijk worden... we moeten wel een goed en sterk leger hebben en de nodige apparatuur e.d.. En ja, de verkeersboetes moeten onafhankelijk zijn van de inkomens
     
  19. Wendy

    Wendy Active Member

    Berichten:
    1.078
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik wil PvdA met Woutertje. Lekkere spontane leuke kerel. Dèh. Mijn argumentatie is klaar :cool:

    Ach hele economie gaat nu toch naar de klote. Steeds meer problemen komen er en de enige manier die het kabinet ziet is: BEZUINIGEN BEZUINIGEN. Zeker het erste woordje wat uit hun mond kwam. Nederland is toe aan wederopbouw. Maar ja een oorlog is ook wat minder leuk natuurlijk. Ik heb meer vertrouwen in Meneertje Bos dan meneertje Balkenende. Maar dat is meer op gevoel aangezien ik niet alle dingen helemaal meevolg e.d.
    Heb er ook geen verstand van dus ga maar even mn snaveltje houden. Wilde ook effe een zegje hebben :+
     
  20. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    wat ze juist niet moeten doen bij een economische tegenslag doen ze en dat is bezuinigen, je moet juist investeren in meer werk gelegenheid en iedereen aan een baan helpen, op het begin is het misschien zwaar, maar als de economie eenmaal weer draait heb je een hele sterke economie.
     

Deel Deze Pagina