1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2 os op een pc

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door geforce, 24 mrt 2005.

  1. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had eerst 2 os en op mijn pc alleen toen had ik een partitie met een os geformateert en nu blijft er bij het opstarten allebij de os'en staan en een daarvan doet het niet dus die wil ik daar verwijderen, maarja hoe
     
  2. carlito

    carlito Active Member

    Berichten:
    319
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had ook eerst 2 os op mijn pc, maar toen ik er een verwijderde(partitie geformateert) toen was hij bij mij ook echt weg? heel raar.... misschien zit er iets fout in de registry?
     
  3. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk het dan, maar weet je(of iemand anders) of je daar wat aan kan doen
     
  4. ElectricHead

    ElectricHead Xbox 4ever!!

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaat het om windowsXP?
    Zo ja, kun je namelijk via het systeemeigenschappen bij instellingen komen voor de variabelen (tijdelijke mappen, locatie java, etc.). Ben nu heel ff de naam kwijt, zit namelijk nu onder Linux en om daarvoor ff the rebooten :confused:.

    Op dit venster zit een mogelijkheid om de geavanceerde opties te bekijken. Hier krijg je de dan bootopties te zien en die kun je editten. Dat is de plek waar je dit kunt verwijderen. Tenminste als 't dus de standaard dualboot loader van M$ is.
     
  5. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    welke besturingssysteem staat er nog op?
    Als Windows XP er nog opstaat moet je het volgende doen:
    -Start -> uitvoeren -> msconfig.exe

    Dan heb je aantal tabbladen waaronder boot.ini. Klik die aan
    Als het goed is heb je een knopje 'check all boot paths'
    Klik daar op en dan wordt als het goed is het niet werkende besturingssyteem uit de lijst verwijderd.

    Veel succes!

    P.S. Als je geen XP hebt, kan ik het ook wel uitleggen

    EDIT:
    Electrichead: jy had het er net iets sneller opgezet
    Zo zou het ook wl kunnen, op jouw manier
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2005
  6. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    het is gelukt, echt 100 x dank jullie allebij

    ps: @electrichead linux is toch gratis? zoja waar kan je die downen want die wil ik welles proberen
     
  7. ElectricHead

    ElectricHead Xbox 4ever!!

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    @GeForce --> Er zijn zoveel verschillende versies van Linux. Gebruik is over het algemeen gratis. Sommige distributies zijn te koop in de winkel met handleiding/extra CD's. Veelal kun je ze eerst uitproberen.

    Als je Linux niet wilt installeren is knoppix een ideale versie (mits je PC booten vanaf CD ondersteund). Hardware herkenning is OK, veel applicaties e.d.

    Deze versie wordt dus geboot van een CD, alles draait vanuit 't geheugen. Is te vinden op http://www.knopper.net/knoppix/.

    Als je daarna besluit 't geheel als dualboot te doen, adviseer ik Mandrake (lang gebruikt) of Fedora. Zelf ben ik inmiddels een stap verder gegaan en ben mij gaan verdiepen in Gentoo (een varriant van LInux geheel en al compileren vanaf basis toegespitst op je systeem.)

    Ik hoop je zo in ieder geval wat informatie te hebben gegeven, succes in het testen. Houd er rekening mee dat het geheel anders werkt dan Windows, vooral Gentoo (je moet weten welke hardware je hebt, wat je daarvoor moet installeren, etc.)
     
  8. ElectricHead

    ElectricHead Xbox 4ever!!

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    @Corossi, ik weet dat die manier ook werkt :) ... Maar ik weet dus ff de naam niet meer van dat tabblad ... Geloof system variables onder de Engelse versie .... maja, gebruik dus niet meer zo heel vaak windows ;)
     
  9. geforce

    geforce Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    ok dank voor de reply's
     

Deel Deze Pagina