2 PC's aan elkaar koppelen

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Eman, 3 jul 2008.

1. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik hier weeral met een probleem :) Nuja, probleem..; Het is eerder een soort van technische vraag.

Ik zou graag een bestand van 9GB van mijn laptop naar mijn vaste PC kopiëren. Ik heb dit geprobeert via het netwerk, maar dit gaat uitermate traag en met vele foutmeldingen.
    Ik heb wel nog een internetpoort... Is er een mogelijkheid om de laptop en de PC met een internetkabel aan elkaar te koppelen en een soort van virtueel netwerk te maken dan?
    Of zijn er betere opties ofzo? Ik heb alleen nog maar kleine wordbestanden gekopieërd via netwerk en dat was zeker al niet de snelste manier...

En een tussendoor, branden met DVD9 kan niet, ik heb nog geen zo'n DVD's :+

Edit; Hoort dit eigenlijk in de PC hardware Helptreath?

Laatst bewerkt: 3 jul 2008
  2. Muramasa

Muramasa PS4 Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan met de volgende kabel:

Ethernet Cross-over Kabel.

Met deze kabel kun je de laptop en de pc direct op elkaar aansluiten en over een 100Mbit lijn (dus 12 megabyte per seconde) bestanden overzetten.

Deze Crossover kabels kun je bij elke normale computerzaak halen.

3. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil zoiets zeker in overweging nemen - maar is er geen andere manier? Ik kan nu niet direct naar een computerzaak denk ik. (regen, regen, regen) :mad:

4. Muramasa

Muramasa PS4 Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, er is geen andere manier die sneller is dan deze, er van uitgaande dat je geen draagbare harde schijf of iets dergelijks hebt.

5. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt een gewone netwerk kabel gebruiken.
    Voor moderne netwerkkaarten maakt het niet meer uit of je een cross of een straightkabel.

Maar ga er niet van uit dat het veel sneller gaat dan op dit moment.

gr berend

6. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Als je eerst is ff leest
    Ik heb dit geprobeert via het netwerk, maar dit gaat uitermate traag en met vele foutmeldingen.

Cross is het beste

7. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo is cross het beste? kun je dat onderbouwen?

En hoe wil je het anders gaan doen dan? Je zou met firewire de pc's koppelen dat werkt lekker snel

En foutmeldingen met over het netwerk kopieren ?? check dan eerst of je wel degelijk spul heb ik heb nog nooit ergens last van gehad als ik iets over me netwerk kopieer of het nou 1 gb is of 40gb

8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ten eerste,
    Als je met een hdd in werking gaat, gaat het nog steeds 2 x zo sloom als met Cross, want je meot dan eerst alles op de hdd zetten, dan weer overzetter.

Ten 2e.
    Cross is gewoon makkelijk om altijd te hebben.

Ten 3e.
    Kijk posts boven je, met die snelheid.

9. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    Voor oudere netwerkkaarten moet je een crosskabel hebben voor het connecten van 2 devices. Maar tegenwoordig is dit niet meer nodig omdat de netwerkkaarten het crossen voor je doen.

Je hebt geen snelheid verlies ofzo iets.

Een externe hdd gaat ook nog eens sneller dan over een ethernetlijn

Met je netwerk kaart heb je zo'n 100 mbit(die snelheid ligt altijd lager) Dat is zo'n 12 megabyte als je met een externe hdd werkt dan gaat dat al gauw met 40 megabyte

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    vind je? misschien heeft ie wel usb 1.0

Wou net ff 8 gig overzetten was 2 uur bezig. dus moet niet zeggen dat het sneller is.

11. berendhaan

berendhaan Forum sjonnie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga er van uit dat je beetje degelijk spul heb.
    Als ts geen meer informatie geeft kan ik tog alleen maar gissen of niet?

8 gb dat download ik nog binnen 2 uur 8)

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik heb wel goed spul. alleen de pc is al beetje oud. dus daar ligt het aan. Maar dat kan je dus ook bij Eman

13. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Het is een laptop, werkt draadloos... Via draadloos in het netwerk kopiëren is niet het snelste nee. ga vanavond eens proberen de laptop rechtstreeks op de router te zetten via kabel, kijken of het sneller gaat.
    De foutmelding kwam van dat de laptop af en toe opnieuw verbinding moet maken aan het netwerk. Dan 'mist' je PC plots een MB en dan.. tja, error.

Heb het ook snel een geprobeert via een gewone netwerkkabel, maar blijkbaar is de laptop daar te oud voor. Ikzelf werk met een nieuwe netwerkkaart... (of internetkaart, hoe je het ook noemt?)

Ik heb wel degelijk USB 2.0 hoor :)

Laatst bewerkt: 3 jul 2008

Deel Deze Pagina