1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2012 (of 2220), Het einde van deze wereld?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 10 sep 2008.

  1. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Onzin om meerdere redenen. Zo vanzelfsprekend is het niet dat je dat ding kapot krijgt en op tijd opmerkt.
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    dat afweersysteem op zich werkt uitstekend. Als het object op tijd gespot wordt kan het probleemloos tot gruis geschoten worden. Enige probleem is dat we lang niet alles op tijd zullen spotten omdat we lang niet alles in de gaten (kunnen) houden :+

    Maar het percentage van de omringende ruimte die gemonitored wordt loopt wel gestaag op dus we gaan de goede kant op.
     
  3. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Nee hoor. De theorie is dat de as van de vulkaan zich over de hele atmosfeer verspreid en we vervolgens geen zon meer te zien krijgen. Gevolgen daarvan hoeven niet nader toegelicht te worden lijkt me :+
     
  4. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Daarom zeiden ze in die docu ook: Je overleeft het niet tenzij je in een schuilkelder zit met 10jaar proviand. En genoeg tissues voor wanneer je je gaat vervelen :+

    Buiten dat: de meeste meteorieten worden gelukkig aangetrokken door een planeet waarvan de naam me even ontschoten is die een veel *insert bnw, in ieder geval sterker* zwaartekracht heeft. Wat dat precies inhoud weet ik niet, maar dan moet het toch wel een hele ongelukkige samenloop van omstandigheden zijn om net een verwoestende meteoriet te krijgen op aarde toch?
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Hoezo is dat niet mogelijk? In theorie zou het moeten kunnen en als een meteoriet groot genoeg is om de aarde te vernietigen wordt ie snel op de radar gevonden.
     
  6. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Mag je er aardig wat raketten op afschieten. Als het echt een meteoriet is die de aarde kan vernietigen zal ie niet klein zijn, paar km in doorsnee. Dat krijg je niet zo maar kapot door een paar raketten.
     
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Niet een paar, maar een atoom-raket natuurlijk.

    Edit:

    In eerste instantie worden er wel kleine raketten afgevuurd om alleen de meteoriet van baan te veranderen. Wanneer je een meteoriet opblaast ontstaan er brokstukken die misschien ook wel een gevaar kunnen vormen.
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2009
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    In theorie is het mogelijk ja. Maar je bracht het wel erg stellig, alsof we dat altijd in de hand hebben. En ik denk dat je je flink vergist in de verhouding tussen afmeting van een komeet en de snelheid. Zo groot hoeft een komeet echt niet te zijn om de aarde kapot te krijgen, en als zo'n dingetje een gigantische snelheid heeft en niet zo groot is is het echt geen zekerheidje dat ie op tijd wordt gelocaliseerd.

    Jupiter volgens mij ;)
     
  9. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Om even een ander onderwerp aan te slaan:
    De maya's kunnen er natuurlijk een aantal jaartjes naast zitten. Stel nou dat ze er ongeveer 50 jaar naast zitten :+

    Over 50 jaar zijn de fossiele brandstoffen op. Tenzij er een alternatieve energiebron wordt gevonden die olie als het ware kan vervangen, zijn de gevolgen desastreus.
    Vrijwel alles wordt met hulp van olie gefabriceerd of getransporteerd.

    Ik vraag me echt af hoe de mens dat gaat aanpakken. Zelfs al zou je zo veel mogelijk gebruik maken van wind-, water- en zonne-energie, dan nog heb je niet genoeg voor de energiebehoefte die we vandaag de dag nodig hebben.

    Dan zouden we echt weer back to basic moeten denk ik.
     
  10. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Als de mens zou willen konden we de olie al lang vervangen, helaas is dit financieel nog niet realistisch. Ik zie ook het verband tussen duurdere energie en het einde van de wereld niet. Kernenergie is ook nog een optie als we energie nodig hebben trouwens.
     
  11. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Er is allang een alternatief voor energie, maar de multinationals controleren alles van achter de schermen. Doordat het niet lucratief is voor hun (dat alternatief) zal het niet gebeuren. Niet snel in ieder geval en niet met hun hulp.

    Overigens kan je ook niet met zekerheid zeggen dat het met 50jaar op is. Is natuurlijk op basis van modellen die de toekomst moeten "voorspellen". Ik zou dat overigens ook met een korreltje zout nemen al dat soort voorspellingen. Volgens mij waren er ook al eerder schatting gedaan die over een jaar of 5 dan al zouden zijn. Bron ben ik kwijt, maar ik meen mij te herinneren dat er ook wetenschappers waren die het rond 2015 ofzo hadden geschat.

    Jupiter zou het trouwens weleens kunnen zijn, planeet is in ieder geval een stuk groter dan de aarde.

    Om nog even te herhalen: "het zoeken naar een alternatieve energiebron" is dus allang klaar. Nu nog exploiteren.
     
  12. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Zeitgeist? :cool:

    Maak niet uit hoor, want het klopt wel een beetje wat ze daar zeggen.
     
  13. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    o.a. :+

    Is natuurlijk ook gewoon logisch dat de grote bedrijven de show runnen.
     
  14. Ashavan

    Ashavan Guest

    Vond een documentare wel interesant. De Maya's waren niet de enige die over 2012 bezig waren. Je ziet het terug komen in van alles zoals het Oude Testament en de I-ching of maar wat te noemen. Vervolgens keken ze naar overeenkomsten en kwamen ze ook met een suggestie van de wetenschappers.

    Hun theorie is dat de Aarde elke 260.000 jaar ofzo om zijn as draait en een nieuwe positie aan neemt. Hierdoor verplaatsen de polen zich met alle gevolgen van dien op het magnetisch veld en shit. De polen die niet meer op hun oorspronkelijk plek staan en smelten. Andere milue rampen die zich voor gaan doen omdat de planeet zich moet gaan aanpassen. Veel dooien die daardoor gaan vallen. Laatste keer was met de ijstijd. Het merendeel van leven stierf uit, maar een klein aantal overleefde waaruit de hedendaagse ecologie uit ontstaan is.

    Wat ik dan weer tussen de regels door zag was global warming en al die bullshit dat het onze schuld is. Het is gewoon een natuurlijk patroon wat zich elke keer voordoet op dezelfde momenten zo'n beetje als dat de laatste keer de Ijstijd er was. En nu warmt de planeet weer op tot de climax van de "shift" die gaat plaats vinden.

    En dan heb je die new age bullshit dat we naar de 4e of 5e "dimensie"/"trillings niveau" gaan. Dan vraag ik me af...elke "trillings niveau" is niks anders dan de momenten dat de aarde telkens ging shiften. En dat gebeurd elke 260.000-ish jaar. Dus als we terug rekenen dan zou de mens nu pas naar de "tweede dimensie" gaan.,...of derde als je de homo erectus voor de ijstijd al mee telt. En dat terwijl de aarde zelf al ergens op de 100e shift zit :p
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2009
  15. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Het is dan alleen niet het einde van de wereld, alleen van het bestaan van de mensheid (niet dat de planeet dat erg zou vinden).
     
  16. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    De maya's hebben volgensmij nooit gezegt dat de mensen dan uitsterven, correct me if I'm wrong.
    Maar het zou het einde zijn van hun kalender ofzoiets dergelijks.
     
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    Einde van de hun tijd en een nieuw begin. En laat het begin en eind van de Maya kalender en andere kalenders allemaal overeenkomen met het aantal jaren van de cyclus dat de Aarde van positie veranderd.

    Tja dat de mens uitgeroeid is zie ik niet gebeuren. Vermoed wel dat we een heel stuk minder aanwezig zullen zijn. Maar zoals er na de ijstijd van alles overleefde zo ook zal er nu van alles overleven en zien te overleven en opnieuw verder proberen te evolueren.

    Ben wel benieuwd wat voor miliue rampen er gaan komen en wat voor veranderingen in landschap er plaats gaan vinden en hoeveel mensen de pijp uit gaan. En natuurlijk welke nieuw levensvormen eventueel gaan ontstaaan.
     
  18. QuarryGuitar

    QuarryGuitar The Beatles

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    2012, einde van deze wereld?

    Onzin naar mijn mening,
    Hier een site met 220 ' end of the world dates'
    http://www.bible.ca/pre-date-setters.htm

    Er staan ook data's in waarin christus naar de aarde terug zou keren.
    Mensen moeten hier eens mee stoppen.
    Heb op school een documentaire gezien waarin het jaar 2000 centraal stond, zou ook ons laatste jaar moeten zijn, hierin zag je amerikanen die karren vol met boodschappen kochten in de supermarkt en in de kelder gingen wonen.
    ben Benieuwd of ze er al uit zijn gekomen.
    _0/
     
  19. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Gelukkig let je ook op in school, anders zou je weten dat over Y2K ging en niet over het einde van de wereld...

    2012 is pas over 3 jaar. Genoeg tijd om het beste ervan te maken, we gaan toch allemaal een keertje dood. Nu heb je teminsten een datum om naar toe te werken, zodat je alle dingen die je een keertje wil doen kan doen.

    Ga je dood? Dan heb je alles gedaan wat je wou, blijf je leven? Dan kun je rustig vedergaan met alle zooi die je daarvoor ook deed.
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2009
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Sjezus we gaan echt niet allemaal dood in 2012, toekomstvoorspellers geloof ik niet. Ik ga niet m'n leven beteren omdat sommige mensen denken dat iedereen in 2012 dood gaat. 8)
     

Deel Deze Pagina