1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2012 (of 2220), Het einde van deze wereld?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 10 sep 2008.

  1. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    gaat waarschijnlijk toch niet gebeuren.
    hun hebben maar 1 kalender die om de 144.000 dagen weer reset.
    bij ons gaat het door en komt er alleen een jaartje bij.
    bij hun is dat niet. het is een soort van vernieuwing van hun volk laat ik het zo zeggen
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ja dan worden ze geëvolueerd in een Super-Maya :cool:
     
  3. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Ik las vandaag dat de wereld vandaag al misschien kapot zou gaan, door een zwartgat gemaakt door een deeltjesversnipperaar!
     
  4. ExQuiZ

    ExQuiZ Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    denk eens even als een maya, in zijn positie, je moet een kalender bouwen..

    na 2012 na christus, zou ik het ook wel zat zijn hoor! als ik een maya was, had ik de kalander al na 10 jaar stop gezet! wat een klote werk moet dat geweest zijn.

    terecht dit !
     
  5. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    |:-
     
  6. voog

    voog Active Member

    Berichten:
    281
    Leuk Bevonden:
    0
    De natuur vindt dat niet echt leuk nee, dieren en plantensoorten zullen verdwijnen etc. Het probleem is ook dat zeestromen kunnen veranderen waardoor het hiet nog veel kouder kan worden. Dus 5 graden is idd niet niets.
     
  7. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Door 5 graden zal heel de wereld veranderen. Ik lig echt niet wakker van de maya's. Ik vind het nog aannemelijker dat de wereld vergaat door de deeltjesversneller. En als het toch waar blijkt te zijn merk ik het vanzelf wel.:+
     
  8. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    om maar een balletje op te gooien :+
    Zou het iets te maken hebben met de grote deeltjesversneller.
    Ik geloof er helemaal niet in, maar om even speculatie op gang te brengen

    Edit: o, precies hetzelfde als Nitram :+
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2008
  9. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    tja, het is wel vaag. want het is echt iets voor in een film. het klinkt een beetje onwerkelijk dat slimme wetenschappers de hele wereld naar de klote gaan helpen.
    maar als het gaat gebeuren, ga ik sowieso nog bungee jumpen :)
     
  10. berendhaan

    berendhaan Forum sjonnie

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Deeltjes versneller? 8)
    En nee daar door gaat de wereld niet kapot
    De grote van de zwarte gaten die ontstaan door 2 protonen tegen elkaar aan te schieten is te verwaarlozen.

    Als de temperatuur van de oceaan met 1 graad stijgt merk je het verschil in het eco systeem van de wereld. Koraal gaat dood vissen en andere zeewezens die hier van leven gaan dood en zet zo 1 grote ketting reactie in beweging.

    Het zelfde effect zal je hebben als het in de wereld kouder word.
     
  11. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Stond in de spits.
    Edit het is toch versneller hier is een plaatje:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2008
  12. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Dude! Het punt is dat het om een deeltjesversneller gaat! Dat jij zegt -versnipperaar, dat was het punt van de ander ;).
     
  13. berendhaan

    berendhaan Forum sjonnie

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel dat het een deeltjes versneller is :)

    Bron: wikipedia

    Edit: Wat persoon boven me zei :)
     
  14. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Ja ik had hem net geedit:p Ik had dus verkeerd gelezen :mad:










    Sorry :D
     
  15. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Op Youtube zijn vele duizende filmpjes te vinden, maar deze vond ik met veel verschillende dingen komen vanuit een objectieve blik op veel profeten en dergelijke door de eeuwen heen (is van het history channel ofzo)

    [yt]XAtgPaggeTM[/yt]
    [yt]FodtX8C2SCA[/yt]

    Hele aflevering gaat nog 4 delen verder.

    In een later deel komt er een man aan bod die het belangrijkste voorspellingenboek van de Chinezen in een grafiek had verwerkt en toen over een tijdlijn had gelegd, deze toonde pieken en dalen. Bij een piek waren er precies aantoonbare positieve dingen in de geschiedenis en bij de dalen gebeurden er precies in die jaren dingen zoals de val van Rome.

    Raad is waar de grafiek precies eindigt? Juist, 2012. Dat vond ik toch best wel spooky dat het daar ook in terug komt :+
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2008
  16. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
  17. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik ga even wat dingetjes googlen, want ik weet het ook allemaal niet meer exact.

    De quotes die ik post komen van andere fora en informatieve sites. Is dat dan bewijs? Nope.. Maar interessant is het wel..

    http://forum.animewolken.nl/showpost.php?p=1701320&postcount=1

    Dat laatste stukje (mannen met baarden en witte huid) zal me een worst wezen, maar het gaat mij puur om astrologische voorspellingen. Die dingen zijn meetbaar en is geen 'glazen bol' werk.

    http://www.grenswetenschap.nl/2012/onbegrensd.asp?id=17

    http://www.dossierx.nl/index.php/content/view/211/28/ Auteur: Jeroen Barhorst


    http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=891

    Even tussendoor, ik lees verschrikkelijk veel berichten in de zin van "De maya voorspellingen zijn tot nu toe altijd uitgekomen".. Als ik dan concrete voorbeelden probeer te achterhalen blijken die dan niet in de geschreven stukjes voor te komen. :{

    Maar goed, ik zoek nog ff verder :+

    http://dj-dylan.hyves.nl/blog/983863/De_Maya_s_goden_van_het_regenwoud/aNLu/

    Mja, hyvesblog :x

    Al met al zie ik constant hetzelfde terugkomen. De Maya's moeten gewoon bijzondere rekenmeesters geweest zijn op astrologisch gebied. Door standen van planeten en de zon wisten zij zaken te berekenen die wij hier nog maar relatief kort kunnen doen door middel van de juiste apparatuur. Zij wisten zonsverduisteringen en planeetstanden correct te voorspellen en de voorspellingen zijn ook opgeschreven.

    Verder schijnen ze ook de komst van de Spanjaarden te hebben voorspeld, maar goed dat hebben er meer gedaan in die tijd, dus ik ga niet roepen dat ze dat soort scenario's ook altijd bij het juiste eind hadden.

    Het enige wat er dus is uitgerold is dat de Maya's rekenmeesters waren en dat volgens recent onderzoek de kalender van de Maya's in 2012 zal eindigen. Wat dit zal betekenen mag joost weten, maar in alle verhalen wordt niet of nauwelijks gesproken over het einde van de wereld. Alleen dat we een "nieuw tijdperk in zullen gaan". "Een nieuw tijdperk ingaan", zoals dat al wel vaker is gebeurd..

    Dus naast de fabeltjes van het keren van de polen en het bezoek van planeet X, zal ook het einde van de Maya-kalender voor 2012 niet bijzonders gaan betekenen I guess ^^'

    ----------------------

    Even los van het Maya-gelul, dit is wat er met de planten gebeurd (is?) Ik had het tot dusver nog niet zo duidelijk geformuleerd gelezen:

    [​IMG]

    Het enige vreemde aan dit stuk is dat er gesuggereerd wordt dat dit in 2007 is gebeurd en dus niet in 2012 gaat komen. Maar goed, voor de mensen die het boeiend vinden dan maar :+

    http://weeswaakzaam.punt.nl/?r=1&id=419625
     
  18. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    En dat vind ik nou juist de voorspellingen die er toe doen. Die astrologische situaties zijn te voorspellen als je een beetje kennis van zaken hebt (en dat ze dat hadden weten we). Als ze daadwerkelijk de komst van de blanken hebben voorspeld (en nog nauwkeurig ook) is dat wel erg opmerkelijk (dat is niet af te lezen uit de sterren, althans.... :+).

    Precies. Veel van de sites die dat soort uitspraken plaatsen zijn nogal sensatiebelust en vergeten bewust of onbewust voorbeelden bronnen te vermelden. Erg jammer.

    Ja, ik denk persoonlijk dat het gewoon een nieuw kosmisch tijdperk is, net zoals we nu het begin van een jaar vieren, en we in onze kalender de rondgang van de maan (een maand) op hebben genomen. Tenzij er door de bijzondere stand van de hemellichamen natuurlijke krachten loskomen (ik kan het me niet voorstellen) lijkt me niet dat er iets boeiends gaat gebeuren.


    Mooie post trouwens.
     
  19. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat ik me er niet genoeg in heb verdiept ofzo. Maar puur omdat de kalender in 2012 stopt wordt er gelijk van uit gegaan dat de wereld gaat veranderen? Of zijn er daadwerkelijk bewijzen dat de maya's dat dachten? Want ik bedoel, hun kalender moet toch ergens stoppen? Je kan moeilijk een kalender maken die oneindig is.
     
  20. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Volgens de Maya's zou dit een einde van een tijdperk beteken, ook komt deze datum voor in veel meer voorspellingen en ook heeft de NASA al een indicatie gegeven van mogelijke érg hoge zonnen-activiteit rond die tijd.
     

Deel Deze Pagina