1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2012 (of 2220), Het einde van deze wereld?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 10 sep 2008.

  1. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    De Maya's geloofden ook dat mensen van klei zijn gemaakt en huidskleur afhankelijk is van de baktijd.

    Ik bedoel maar.

    Hoe bedoel je? Ze bestaan nog steeds. =/
     
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Bovendien 'zeggen' de Maya's helemaal niet dat de wereld vergaat in 2012. Hun kalender stopt dan alleen...
     
  3. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    maar het stond in de Happinez!!111!1
     
  4. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    nee ik zeg het verkeerd, ik zal het overnieuw zeggen over de kalender was een typefout van mij :9 in 2012 stopt de cyclus van de kalender en op dat moment staan er verschillende planeten in 1 lijn, dit zou kunnen betekenen dat de polen van de wereld omgedraaid worden, maarja niets is zeker er kan ook niks gebeuren of gewoon wat totaal anders.
    maar het ligt er aan hoe je naar de kalender kijkt he, aangezien het een circel is kan er ook gewoon iets nieuws bij komen wat de wereld zal veranderen. ook kan de circel overnieuw beginnen zonder dat er maar dan ook iets gebeurt.
    we will know it in 2012

    plus de maya's bestaan nog maar het was ooit een gigantische populatie die in een keer bijna helemaal weg was en er nog een paar kleine groepen over waren.

    toen ik dat stuk schreef was ik met iemand in discussie over of de wereld dan zou vergaan of niet en hij was heilig er van overtuigd van wel dus had ik dat per ongeluk neer gezet
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2009
  5. RiChY

    RiChY GoW II

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    0
  6. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou... wat een feiten :+

    Disregard for human life, diseases, war, terrorist attacks?.... Wis je dat wij in de veiligste tijd in de geschiedenis van wereld leven? Er is onderzoek gedaan dat zegt dat wij de minste kans ooit hebben om in een oorlog te komen, honger te leiden of massaal aan ziektes overleiden.

    Ooit van de middeleeuwen gehoort en wat daar werd afgevochten? Of in de romeinsetijd... dus nee kwa oorlog moet er nog heel wat gebeuren willen we dat inhalen.

    Ziektes? Again, kijk naar het verleden en zie dat ziektes veel minder erg zijn als nu.

    Global warming? Oke het wordt misschien wat warmer, maar dat is vaker gebeurt. Voorbeeld: De vikingen gingen vroeger naar groenland om daar gewassen te oogsten (vandaar de naam groenland). Nu ligt er een dikke sneeuw laag. Vroeger was het daar dus kennelijk ook stukken warmer en we hebben het ook overleefd.

    Daarbij is er in de meeste gevallen die hij noemt van doemsvoorspelling helemaal geen link met 12-12-2012. Voorbeeld: Nergens in de bijbel vindt je die datum, ze zeggen wel dat het ooit gebeurt, maar niet wanneer. Mag je het dan aan die datum linken?
     
  7. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou je mij een link kunnen geven hoe de planeten nu staan en hoe het er dan uit zou zien? Van de NASA ofzo, geen secondary bronnen please :)
     
  8. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    een vriend van mij had zo'n rare NASA tekening daarvan zal even kijken of hij die nog heeft.

    edit: ik zie net dat NASA verwacht dat er in 2012 extreme zonneactiviteit komt van maar liefst 50% heviger.
    wat kan betekenen dat het daarna beduidend kouder zou gaan worden
    zie deze link
    ik was namelijk op zoek naar die foto en kwam heel de tijd dit dus tegen.
    wat denken jullie? is dit wat de maya's voorspelde en is het heel hevig of zal het gewoon weer zoiets zijn wat geen invloed op de aarde heeft?
     
  9. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie: de verovering van Amerika.

    Niets mystieks aan.
     
  10. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Het is niet het einde van de wereld, maar deze meteorieten zien er echt schitterend uit _O_

    [yt]5LtsFxj2lNk[/yt]
    [yt]e_2aX-784sw[/yt]
    [yt]zcAGHkEvkDU[/yt]

    Weten we in ieder geval dat ons een prachtig schouwspel te wachten staat als dit ons definitieve einde inluidt :+
     
  11. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    ik heb het over de maya's uit guatemala die de orginele kalender hebben geschreven ;)
     
  12. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Wauw dat is idd erg mooi! :eek:

    Ik geloof niet in dat we er in 2012 aan gaan, maar als er al iets voor onze ondergang kan zorgen zou het idd een meteoriet kunnen zijn (Deep Impact) dan kunnen we heel wat af wensen want het regent letterlijk sterren! Maar dat mensen zo nodig een jaartal aan de ondergang moeten vast hangen vind ik echt bangmakerij.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2009
  13. warbladex

    warbladex Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    1
    in het heilige boek van de mayas stond voorspelt dat 2012 de wereld vergaat maar het klopt dus niet wat er in jou thread staat want de mayas hebben nog nooit iets goed voorspelt!
     
  14. warbladex

    warbladex Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    1
    en er was ook voorspeelt door weer een paar andere gasten dat 12-12-08 de aarde zou vergaan
    nou ik zit nog steeds op me pc hoor;)
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.440
    Leuk Bevonden:
    17.546
    De tsunami toch? die in eh..2004?
     
  16. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    nee ze hebben nooit voorspeld dat de wereld vergaat in 2012.
    hun kalender houdt dan alleen op, maar aangezien de kalender een cirkel is kan dat dus meerdere dingen betekenen.
    wat er precies gebeurt weet niemand, maar er is een erg grote kans dat er niks gebeurt.

    je wilt niet weten hoeveel mensen er wel niet jaarlijks door de politie uit grotten worden gehaald of van bergen af gehaald omdat die mensen heilig overtuigd waren dat op die dag de wereld zou vergaan. :9
    die moeten zich nu klote voelen denk xD
     
  17. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    die 'tsunami' was niet eens de grootste in de geschiedenis. en hij was ook nog te voorspellen en ook al een goeie tijd van te voren maargoed de regering daar zei niks.

    Vind het zelf ook beetje belachelijk. ik moet toegeven wij vervuilen idd onze eigen planeet en we worden ook steeds meer afhankelijk van alles om ons heen en dat was vroeger niet zo.

    Maar geschiedenis weet zich altijd te herhalen. En dat zal ook gebeuren. Mensen zijn nu gewoon veel banger omdat ze 'geloven' dat de techniek hun wel zal beschermen en gebeurd dat niet komt er paniek. Simpel wat je niet weet wat je niet deert.
     
  18. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Over hun teruggang bestaan verschillende theorieën die zich voornamelijk concentreren op directe danwel indirecte invloed van natuurrampen e.d. Dat we er niet alles over weten heeft ermee te maken dat het aantal bronnen beperkt is, laat staan historische bronnen. Ik zie de geheimzinnigheid nog steeds niet.
     
  19. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    tja ligt er aan hoe iedereen die informatie verwerkt hé ;)
    ikzelf ben erg benieuwd hoe dat nou allemaal zit met het verleden van de maya's aangezien er wel is aangetoond dat er een enorme hoeveelheid in een keer verdwenen is.
    wat nou precies ook zo voorspeld is van de directe en indirecte invloed van natuurrampen vraag ik me ook af aangezien er altijd in brede lijnen wordt verteld, dit is het zelfde met Nostradamus die in grove lijnen voorspelde dat 9/11 ging gebeuren terwijl als je die tekst met een andere ramp linkt klopt het ook nog.
     
  20. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    What the hell! Ik post vanmiddag nog die meteorietenfilmpjes in deze thread, zie ik net op de herhaling van het 18:00 uur journaal exact eenzelfde beeld van een meteoriet in Zweden 8)
     

Deel Deze Pagina