1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky 2013: Op weg naar de Xbox One

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 27 nov 2012.

  1. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb haast geen ervaring met cloudgaming, alleen met Onlive eenmaal en dat was een drama :emo:
     
  2. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Sterk afhankelijk van het genre. Freeroam dingen als GTA kunnen op 30.
    mijn genres met snelle response tijd (race, sport en shooters) heb ik toch liever op 60.

    maar met vernieuwde hardware moet die 60 zeker haalbaar zijn.
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    60 is zeker haalbaar, net als deze generatie. ;) Maar met de afweging van eyecandy vs framerate kiezen devs (tot nu toe) 9 van de 10 keer voor eyecandy.
     
  4. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik heb t idee dat deze generatie er over het algemeen net ff te weinig power voor heeft.

    elke titel die ze op de console op 30 draaien draai ik op mn pc met gemak op 60.
    Denk dat een nextgen console met de juiste optimalisatie sneller zal zijn dan een midrange pc.

    Ander iets wat ook niet onbelangrijk zal zijn is de stabiliteit. Denk dat een opvolger niet graag weer te maken krijgt met de Red ring of Death. Zou echt funest kunnen wezen. Ik heb niet zo veel zin om weer pakketjes richting Duitsland te mogen gaan sturen.
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2012
  5. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ik hoef nog lang niet aan de nieuwe gen, heb nog zoveel games te spelen van deze generatie dat ik tijd tekort kom..
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Cloudgaming... nee dank je. Save games mogen van mij worden opgeslagen op een cloud (zoals dit ook bij Steam het geval is), maar de games zelf stream ik liever niet. Niet alleen is dit een potentiele performance killer, het creeert ook teveel afhankelijkheid van een derde partij. Bij Steam gaat dit ook weleens mis. Zodra er onderhoud plaatsvindt draait de helft van de games niet meer.

    Elke nieuwe generatie luidt de belofte in voor 60 fps gaming en fantastische graphics. Tot nu toe wordt deze belofte nog steeds gebroken, enkele uitzonderingen daargelaten. Ik vraag mij af of de volgende generatie wel daaraan tegemoet gaat komen. Waarschijnlijk worden de games weer mooier, maar draait de helft nog steeds op 30 fps of lager. Graphics sell. Een perfecte framerate boeit veel minder gamers en het optimaliseren van een framerate kost nu eenmaal veel tijd.
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2012
  7. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    30 is ook goed genoeg voor meeste genres, zelfs Devil May Cry demo liep lekker bijvoorbeeld.
    Ben ook benieuwd hoe Jojo's Bizarre Adventure uitpakt van CyberConnect2, een fighting game op 30 fps.
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Het maakt mij ook niet uit bij de meeste games, maar dan moet men niet elke generatie opnieuw deze belofte doen.

    Een fighting game op 30 fps? Enthousiaste fighting gamers zien waarschijnlijk liever een 60 fps performance. Dat geldt ook voor simulatie games.
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2012
  9. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk wel, maar het moet niet altijd om hun draaien in het genre.
    CyberConnect2 maakt een game die een ode is aan de serie, dit met voorkeur voor graphics en niet zo zeer een game om op toernooien te spelen.
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2012
  10. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Hangt meer van het genre af. Race/shooter/fight het liefste op 60 fps, sandbox en RPG kan prima op 30 fps.
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik zat nog eens naar dit topic te kijken, en na een beoordeling welke games waarschijnlijk cross/next-gen worden/zijn kom ik erachter dat er uit die hele lijst nog maar 2 games zijn die mijn interesse hebben voor deze generatie.
    Sure, er staat ook wat budgetbak spul tussen, en wie weet... misschien verassen die games me. Maar op Tomb Raider en Bioshock Infinite na springt er niks meer uit.

    Dus heb ik de balans opgemaakt voor deze generatie, en na mijn Top 20 van ongeveer anderhalf jaar geleden een nieuwe, meer definitieve versie gemaakt. Een Top 25.


    jaja, filmpje is even crappy als altijd. Maar ik heb het ~4 minuten korter gemaakt met 5 games meer! :p

    Jullie? Komt er dit jaar nog iets waar je niet op kan wachten, of verwachten jullie ook grotendeels klaar te zijn met deze generatie?
     
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.812
    Ik wil en ga alleen voor Tomb Raider en GTA V nog deze generatie. Rest is echt care voor mij, afgelopen jaren zoveel games gespeeld dat ik er een beetje klaar mee ben. Buiten dat doet de rest wat uitkomt me eigenlijk niks. BioShock Infinite heel misschien alleen nog. Al is dat een game die me meer pakt om de hype dan omdat ik er echt zin in heb. Blijft voor mij dan een FPS met RPG-aspecten en dat ben ik helemaal beu. Zijn vast heus wel meer games die ik dit jaar nog ga spelen hoor, maar dan zijn het review exemplaren of games die ik dan een heel stuk goedkoper heb gekocht.

    Fuck iiiiiiiit, ga ook filmpje maken!
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2013
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Ben benieuwd naar de volgende generatie. De PS4 maakt een ijzersterke indruk. Tijdens de introductie leek het vooral om de GAMES te gaan.... pwew gelukkig. Er zijn wel meer mensen die een beetje moe worden van al die social media aandacht op de console. Developers zijn ook enthousiast over de PS4, met name omdat hij gemakkelijker is te programmeren (op het eerste gezicht althans) en naast een fatsoenlijke grafische videokaart een buckload aan RAM heeft; 8GB GDDR5 is veel voor een systeem dat hoofdzakelijk games draait. Wat wil dat zeggen? Grotere werelden, betere texture kwaliteit en snellere streaming van textures, dus ook betere framerate. RAM is net zo vaak de bottleneck als de GPU en CPU.

    De next generation Xbox: kom maar op en laat het maar zien. Ik ga er overigens niet vanuit dat games innovatiever zullen worden. Die gedachtengang heb ik al lang geleden opgegeven. Er moeten ook monden worden gevoerd , dus de games industrie zal het op safe blijven spelen en vooral blijven aanbieden wat voor de massa gemakkelijk is te verorberen. Dus dat houdt ook in veel korte FPS titels met RPG elementen, Fiasco. ;) Games zullen wel mooier worden. Het streamlinen van games en het zorgen van mass appeal zal verder worden doorgevoerd in de volgende generatie, geflankeerd door ingame mini transactions (boosterpacks) en on-disc DLC.
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2013
  14. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Lekker geloofwaardig zon top 25 zonder GTA IV, Fallout 3, Mass Effect 2, Skyrim, Forza, Batman: Arkham City, Rayman Origins etc :+
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    M2 staat er gewoon in. Maar valt gewoon onder Mass Effect. (al denk ik dat die het zo bedoeld)
    Geloofwaardig heeft er niks mee te maken. Want het blijft een mening.
     
  16. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Geen Mafia II, The Darkness (1), Deus Ex of Dead Space? Verassend. :)

    @ Chorus: Rayman en Mass Effect staan erin. (Oblivion, ook daar hoort dus eigenlijk ook Skyrim bij)
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2013
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dat extra RAM gaat denk ik al helemaal heerlijk zijn voor mijn favoriete genre: Open world games. :D Kan niet wachten op next-gen.

    Het spijt me dit te zeggen, maar ik heb al die games wat je noemt gespeeld. Dus als ze er niet in staan...tsja, dan kun je mijn mening wel raden. :+

    Skyrim mag niet in de buurt komen van mijn top 25. Boutgame.
    Ik plaats games van dezelfde serie op 1 plaats, maar dat wilt niet zeggen dat iedere game uit de serie zijn plaats verdiend. Dus als je rechtsonder geen boxart ziet staan heb ik OF de game niet gespeeld OF vond ik er niks aan.

    En tsja, als je zoveel games speelt (tegen de 300) gaan er goede games afvallen. The Darkness en Dead Space zijn zo een games. Dead Space stond er de vorige keer wel nog in, maar DS2 (en DS3, ook al heb ik die nog niet gespeeld) hebben mijn mening over DS1 een beetje verpest. Ik denk dat die wel op 26 zou staan.
    Of als ik de lijst morgen opnieuw zou doen nog hoger, haha. :p Ik ben altijd al een twijfelaar geweest. Ik denk dat plaatsen 20+ allemaal een dubbeltje op zijn kant waren. Zitten heel wat spijtige afvallers tussen.
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2013
  18. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat einde van het filmpje, hahaha :+
     
  19. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Ik kijk voor deze generatie alleen maar uit naar GTA V, al is er - door uitstel van de release date - een kans dat hij ook op next-gen uit gaat komen, waar ik hem sowieso dan voor koop en niet current gen, mocht dat het geval zijn.

    Destiny en Watch Dogs komen zowel voor next- als current gen uit, dus die ga ik niet voor de current gen maar voor de next gen halen.
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ja is daar al wat over geroepen door Rockstar?

    GTA V valt met zn september release nou wel dicht tegen de next gen aan,..

    ik wil hem natuurlijk het liesft op de next gen spelen maar wil dan niet een jaar extra wachten ofzo:+
     

Deel Deze Pagina