32bit VS. 64bit

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ExtraBB, 27 aug 2009.

1. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    hey,

Ik zat eraan te denken om misschien 64bit windows 7 erop te zetten, maar wat zijn de voordelen en nadelen van 64bit t.o.v. 32 bit nou eigenlijk?
    het enige wat ik weet is dat 64bit sneller is en meer geheugen aankan, maar dat hij minder programma's ondersteunt.. (of niet? :+)

2. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Gewoon lekker 64 bit nemen, het is sowieso een vereiste als je boven de 3gb aan ram gaat zitten.

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Toch is 64-bit nog steeds het wat mindere broertje wat support betreft. Tegenwoordig kan je het meeste er wel goed op draaien, maar er zijn toch nog applicaties die problemen hebben met 64-bit systemen.

4. masxmasx

masxmasx Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    64 bits zal de meeste 32bit programma's gewoon ondersteunen, maar sommige dingen als drivers niet... Is gewoon even proberen of je drivers beschikbaar zijn in 64-bit of of de 32-bits versie gewoon goed draait. Maar als je 64-bit programma's draait (op je 64-bit OS, op een 32-bit draaien die sowieso niet) zullen die net iets sneller werken. Verschil merk je waarschijnlijk niet :) En een 64-bit OS kan geen 16-bit programma's draaien terwijl een 32-bit dat wel nog kan. Maar dat is verder geen probleem...
    En als je boven de 3,4GB aan RAM wil gebruiken zal je sowieso aan de 64-bit moeten omdat 32 bit dit niet ondersteunt.

5. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    ok thanks allemaal, ik denk dat ik gewoon 64bit erop ga zetten

6. 1nfinity

1nfinity Show your Skill

Leuk Bevonden:
    0
  7. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben vorig jaar overgestapt op Vista 64bit (momenteel 7 64 bit). Ik ben eigenlijk helemaal geen problemen tegengekomen. Alles werkt gewoon bij mij. Enige waar je op moet letten is dat je soms een 64bit versie nodig hebt van bepaalde drivers.

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221

Zoals? Ik werk al 3 jaar op 64-bits en nog nergens problemen mee gehad..

9. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Op windows 7 64-bit zijn er een paar problemen met drivers voor WLAN kaarten, ik moest de mijne met een work-around installeren, maar verder heb ik geen problemen met programma's die het niet doen.

10. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Gewoon overstappen, het wordt eens verdomme tijd dat we met onze operating systems overstappen naar 64Bit. :p De chips zijn er al lang. Ik vind het jammer dat alle computers met 32bit worden aangeleverd. Dat versnelt nou niet echt de stap voorwaarts. Zoals gezegd is de support weliswaar minder, maar het is tegenwoordig goed te doen.

11. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ook raar dat ze gewoon computers met 4GB geheugen verkopen met een 32bit OS. Gaat nergens over toch..

12. Xenn0X

Xenn0X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    64 bit is super alleen bij sommige devices met firmware updates moet je ff goed opletten onder 64bit.
    ik flash dan vanaf custom bartpe winxp voor de zekerheid.

13. Crackmond

Crackmond Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf ook 64-bit
    Maar de "problemen" die men in het begin had zijn nu toch wel verholpen.
    Er zal altijd wel ergens een probleempje zitten maar dat hou je altijd. Ik heb er dus zelf geen problemen mee :)

14. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ik denk dat er van Windows7 als retail meer 64bit dan 32bit versies worden verkocht. Elke nieuwe PC heeft tegenwoordig =>4GB.

15. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ze worden beiden in 1 pakket geleverd. (dus een 32bit en een 64 bit dvd)

16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Oh, dan heb ik niks gezegd :p

17. Crackmond

Crackmond Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh da's wel nice dan !:D

Deel Deze Pagina