Er is een audio-dongle van Microsoft te koop, met daarbij een hdmi kabel die er los bijgeleverd wordt. Deze kabel is een gewone hdmi kabel die je ook in de winkel kunt kopen voor 10 euro.
De audio dongle heeft dezelfde aansluiting (die in de AV input van je xbox gaat), maar is platter waardoor die nu wel tegelijkertijd met de hdmi kabel in de xbox past.
![[IMG]](http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/audiodongle.jpg)
Rechts zie je de AV aansluiting en links zie je het uiteinde van deze dongle. Daarin stop je je audiokabels zoals de rode en witte tulp voor stereo of de optische kabel voor surround. Je kan als je goed kijkt de ingang hiervan zien, links van de rode input.
Het grote nadeel was dat deze audio dongle €50 euro kostte (belachelijk duur), maar ik las laatst een site waar die nog maar 9 euro kostte. Helaas weet ik niet meer waar dat was en wat de verzendkosten zijn.
Een kennis van me had laatst trouwens die plastic kap eraf gesloopt zoals eerder is gepost door mij en anderen en dat ging perfect!
Jij sluit dus sowieso je xbox met een gewone hdmi kabel direkt aan op je tv voor het beeld. Het surround geluid doe je door een optische kabel vanuit de xbox naar je surround te laten lopen.
Dit moet je nooit via je tv laten gaan (als deze een optical out heeft) omdat deze dit downmixed naar stereo.
De Elite heeft deze audio dongle in de doos zitten! Bij de andere versies zit die niet.
Laatst bewerkt: 29 mei 2009