360 Mondena stuurtje

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Alex, 27 jun 2002.

1. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zojuist het Mondena stuurtje binnengekregen. Wat een rotzooi! PGR en Rally Challenge zijn nagenoeg onspeelbaar. Nu begrijp ik waarom ie "slechts" 69 euro kost. Ik heb ook een Thrustmaster ferrari stuurtje voor de pc, deze was zo'n 399 gulden als ik me goed herinner en deze werkte wel super. De andere xbox stuurtjes kosten ook allemaal nix, dus deze zullen ook wel onbruikbaar zijn. De force feedback is een lachertje, hij ratelt alleen, dat bedoelen ze zeker met force feedback. Iemand dezelfde ervaringen met xbox stuurtjes?

2. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Alle stuurtjes zijn volgens mij not.Ik wou er een keer een kopen voor de PS2, werd me in de winkel zelfs afgeraden. Moet je nagaan.:confused:

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Als je onze review had gelezen had je dat allemaal geweten en het wel uit je hoofd gelaten om dat ding aan te schaffen ;)

4. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had de review gelezen, dacht ik waag de gok voor die prijs. Ik krijg vandaag of morgen F1 2002 binnen en voor deze game zou het stuurtje wel werken, althans dit stond in de review als ik het goed herinner. Maar ik heb er een hard hoofd in. Je kunt gewoon geen scherpe bochten maken. Begrijp niet waarom thrustmaster dit soort rotzooi maakt. Zoals ik al eerder zei, de (dure) pc versie werkte wel subliem. Zware (echte) force feedback en scherpe bochten maken waren geen probleem. Die 400 piek is het dan wel waard. Ik had nog bijna een xbox snowboard gekocht, dit zal dan wel ook wel waardeloos zijn. En laat ik maar niet beginnen over de gamecube voetbalmat, zat ik ook aan te denken.

5. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    *zucht* vroeger toen je nog een controller had, toen ging alles toch makkelijk. :{

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Snowboard enzo zijn altijd 'dubieuze' accesoires.. Werkt meestal nooit zo goed als een controller. Zoals in mn review (;)) is het eigenlijk best logisch dat de thrustmaster stuur niet goed werkt bij PGR en RSC, omdat je vrij snel moet sturen van de ene naar de andere kant, hoewel Thrustmaster het wel wat beter had kunnen toepassen (dus niet zover doordraaien, betere gevoeligheid)

7. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar met een stuurtje zijn racegames leuker, vindt ik tenminste. Speel Colin McRae Rally met dat (goede) Thrustmaster stuurtje en je begrijpt wat ik bedoel. Doet niet onder voor de Speelhal.

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Wel vaag,ik had eerst een vrij goedkoop stuurtje van eh (merk weetkniet meer) zonder FF (was alweer 4 jaar terug ofzo) voor de PC, NFS enzo ging heerlijk, toen wou ik iets beters, kocht een MS Sidewinder FF Wheel, dat was gewoon een stuk minder.. Kostte wel zon 400 gulden :{

9. Alex

Alex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heb ik deze: http://www.thrustmaster.nl/products/d_prd.php?p=T66&fam=4
    Weet niet zeker, want mijne is al 1,5 jaar oud. De thrustmaster pc versie weegt ook wel wat kilo'tjes. Schat zo'n 4 a 5 kilo. Dus dan heb je ook niet het gevoel dat je een stuk plastic in handen heb. Nadeel was alleen je het stuurtje niet zonder pedalen kon gebruiken. Waardoor je aan je bureau geketend zit en niet liggend in bed kan spelen.

Ik heb wel ergens gelezen dat er weer nieuwe versie voor de xbox komt. Was geloof ik op de E3 2002.

Laatst bewerkt: 27 jun 2002
  10. RedFox

RedFox Fokkiefok!

Leuk Bevonden:
    0
    tsja, lijkt me sowieso niks om met een stuurtje op je xbox te werken, die spellen zijn speciaal gemaakt voor de controller. Zo'n snowboard ding is volgens mij al helemaal krap, alleen leuk voor 5 minuten.

Ik heb trouwens wel een stuurtje voor de pc: Logitech wingman formule force, werkt heerlijk bij CMR enzo.

11. conqubite

conqubite always unlimited !!!

Leuk Bevonden:
    0
    Er moet een goed stuur komen voor de xbox. Beter zou het zijn als er adapters komen voor bestaande sturen.

Racen met een controller is niks, ik wil absoluut een fatsoenlijk stuur. Als die na verloop van tijd niet komt overweeg ik de hele zooi weg te doen.

Conqubite

12. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb ook het thrustmaster stuurtje voor de Xbox en probeer er wel eens F1 2002 mee te spelen. Wat me opvalt is dat er een beetje speling op het stuur zit waardoor kleine richting-correcties niet goed mogelijk zijn. Je moet het stuur in verhouding al een behoorlijk stuk draaien voordat je een beetje van richting verandert. Het aanpassen van de gevoeligheid van het stuur verandert hier niks aan. Doordat de weerstand van het stuur best wel hoog is, is het erg lastig om hem vanaf je schoot te besturen. Het plasticgehalte is ook erg hoog wat de uitstraling niet ten goede komt. Het stuurtje kraakt ook een beetje tijdens het gamen. Ik vind het de 79 euro die hij moet kosten niet waard. Ik heb hem echter bij deze site gewonnen, dus dan is het wel een leuk speeltje waar ik erg blij mee ben, maar niet om de beste rondetijden neer te zetten.
    Misschien moet je het gebruik van het stuurtje als een extra uitdaging zien?

Ik heb voor mijn PC al een wat ouder een thrustmaster stuurtje zonder force feedback. Dit stuurtje stuurt veel preciezer en voelt lekkerder aan, het kostte toen 129 gulden.

Een stuurtje is een extra dimensie bij racegames en zeer zeker aan te raden, jammer dat er nog geen goed (en betaalbaar) stuurtje te krijgen is voor de xbox. Misschien komt er ooit een omzetter voor gewone PC stuurtjes?

13. pjotr

pjotr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je zo de verschillende reacties leest is er op dit moment dus nog geen goed stuurtje te koop voor de xbox.

Bij mijn PS2 gebruik ik van logitech het 'Driving Force' stuurtje, ziet er misschien wat te plastic uit maar het voldoet uitstekend, zeker met Grand Turisimo 3.

Heb al aan logitech gevraagd of er ook een xbox versie komt, het eerste antwoord was 'nee', echter een later antwoord zei dat ze het in overweging nemen. Misschien is er toch nog hoop voor de racers onder ons.

Laatst bewerkt: 1 jul 2002
  14. Stijn

Leuk Bevonden:
    0
    Kun je niet zo'n tussenkabeltje voor PS2 controllers gebruiken met een stuur?

15. pjotr

pjotr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Helaas dit is geen optie, het stuurtje heeft een usb aansluiting.

Laatst bewerkt: 1 jul 2002
  16. Stijn

Leuk Bevonden:
    0
    Life is a bitch, and then you die.......:'-(

Deel Deze Pagina