3D mark...??

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door bass, 11 jul 2003.

1. bass

bass bass ...®

Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik heb een radeon 9500 videokaart.. en heb gisteren ff mijn 3D mark score getest en daar kwam uit dat ik 8573 3D mark's heb...?

Nu is mijn vraag klopt dit, want dit lijkt mij nogal laag.. kan het mischien aan mijn drivers liggen die ik voor mijn hardware heb geinstalleerd..

Mijn ysteem:

AMD athlon 1700+
    512 MB DDR
    Radoen 9500
    60 GB 7200 RPM

Wie kan mij hierbij helpen..??

2. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    met welke 3dmark heb je getest?

3. bass

bass bass ...®

Leuk Bevonden:
    0
    3D nark 2001 SE

4. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Welke drivers gebruik je nu dan?
    Denk dan aan: Ati Catalyst, DirectX versie, Chipset Drivers.

Ik haalde op m'n oude AMD systeem het volgende:

AMD Athlon XP 2000+
    512MB DDR PC2700
    40GB WD Caviar 7200rpm 8MB Cache
    Hercules 3D Prophet 8500LE 64MB => 8367 3D Mark's
    MSI GeForce 4 ti4200SE 128MB => 10400 3D Mark's

Dus ik denk dat je zeker wel zo aan de 9000 3D Mark's zou kunnen zitten.

5. bass

bass bass ...®

Leuk Bevonden:
    0
    als catalyst heb ik ATi 3.5 kan dat?( deze heb ik gedownload gisteren van de site van ATI.) ...

Verder zou ik niet weten waar ik moet kijken om te zien welke drivers ik heb... en volgens mij is mijn videokaart directX 9 tog?

Maar in mijn system info staat dat ik 8.1 heb..(radeon 9500 ) ..? verder heb ik gewoon van de CD rom geinstalleerd.

6. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad de Radeon 9500 is DirectX 9.0:9

In je BIOS:

1. Heb je FastWrites aan staan?
    2. Staat ie op AGP 4x?
    3. Staat SideBand Adressing aan?
    4. Hoe groot staat je AGP Aperture Size ingesteld?

In Windows:

1. Welk OS gebruik je? Win XP?
    2. Installeer de laatste Via-chipset drivers: hier te vinden.
    3. Installeer DirectX 9.0a. Dit omdat 9.0 onstabiel kan zijn. Deze is hier te vinden.
    4. Zorg ervoor dat je tijdens de 3D Mark tests geen Full Screen Anti Aliasing en Anisotropische Filtering aan heb staat.
    5. Zet in je eigenschappen van je videokaart zoveel mogelijk op ''High Performance''.
    6. Defragmenteer je Hardeschijf eens, dat wil ook nog wel eens helpen.
    7. Zorg dat er niet teveel achtergrondprogramma's draaien zoals een virusscanner, FireWall of andere ''onnodige'' geheugen slurpende zooi;).

Succes!

7. bass

bass bass ...®

Leuk Bevonden:
    0
    Hey tommy bedankt voor de moeite die je hebt genomen..
    MAar ik heb nog wat vraagjes..

- Hoe kan ik in mijn BIOS komen om te chekken of die dingen die jij noemt ook zo staan
    - ja ik gebruik Win XP ..
    - wat bedoel je met die termen die je in punt 4 noemt van windows

Bedeankt alvast..

8. Ghost

Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    Is een perfecte score, niks aan het handje!
    Je hebt waarschijnlijk de 9500 Pro want de 9500 bevat geen directX 9.0.

En de ''lage'' score komt mede door je prosessor want de is niet meer de nieuwste.

9. bass

bass bass ...®

Leuk Bevonden:
    0
    dat zou opzich wel kunnen maar vindt het gewoon zo laag had minstens 9000 verwacht.. maar ik ga ff proberen wat tommy vercetti mij heeft verteld moet alleen nog ff die paar kleine dingetjes weten..

10. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer je de PC aanzet of opnieuw opstart, krijg je een soort DOS scherm met de hoeveelheid geheugen, soort en snelheid van de processor en gevonden CD,DVD en HDD-drives.
    Tijdens dit scherm druk je op de knop DEL of F10 (dit verschilt per mainboard dus kijk eerst even of je zo'n soort melding ziet). Meestal duidt men dat aan met iets van ''Press DEL to enter Setup''. Wees wel voorzichtig met wijzigen van instellingen in je BIOS, want als je iets verkeerd doet, kan je een hoop beschadigen en zelf laten doorfikken.

Deze staan ook onder de geavanceerde eigenschappen van het beeldscherm. Dit zijn technieken om het beeld mooier te maken maar helaas tenkoste van de snelheid. Ik geloof dat Ati voor FSAA de naam Smoothvision, zet deze dus uit. Ook voor Anisotropische Filtering is het belangrijk dat die uit staat, standaard staat ie op 4x geloof ik.

11. bass

bass bass ...®

Leuk Bevonden:
    0
    Okay dat van smootvision is gelukt maar waar moeten die 4 punten van mijn BIOS op ingesteld zijn dan dan kan ik dat gelijk ff veranderen...

12. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    In je BIOS:

1. FastWrites On
    2. AGP 4x
    3. Sideband Adressing On
    4. AGP Aperture Size 64MB of 128MB, dit moet je zelf even proberen, dit veschilt per videokaart.

13. bass

bass bass ...®

Leuk Bevonden:
    0
    okay heel erg bedankt man...!!!!!! :):):):):)

14. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Graag gedaan;)

Vergeet niet je nieuwe score te posten hé :D

15. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Je hebt 8573 ?
    Scheelt volgens mij niet zo heel veel van 9000 hoor :confused:

16. bass

bass bass ...®

Leuk Bevonden:
    0
    Goed ik heb het dus nu in totaal 5 keer getest en het wordt alleen maar elke keer lager. Ik begon met 8573 en nu de laatste keer heb ik 5535..????

KAn dit iets te maken hebben met de cooler want mijn PC is aardig heet. Mijn programma voor temperatuur geeft ook drie temperaturen aan.

1: 15
    2: 38
    3: 56

Dit lijken mij vrij hoge temperaturen dus zit er aan te denken om ff een andere grotere cooler te halen.. mijn PC is ook best wel een stevige knaap wat hardware betreft dus mischien dat ie gewoon meer cooling nodg heeft...

Ik heb namelijk wel eens gehoord dat de kaarten van nVidia zichzlef "terugschroeven" qua prestaties als ze te warm worden..?? kan een andere cooler uitkomst bieden?

17. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet de bedoeling in iedergeval:{

Welke cooler bedoel je? Of anders heb je ook een beetje ventilatie in je behuizing?

Gebruik je Speedfan als utility voor de temperaturen?
    Je kan beter even in je BIOS kijken want vaak zitten die progjes er wel eens een graadje of 10 naast. (staat in het BIOS vermeldt als ''PC Health'', hier zie je het aantal rpm van de koelers en de temps en voltages.

Mijn Athlon XP 2000+ werd ook iets van 65 graden C met 5 casefans in de behuizing.

Dat klopt,
    Laat je PC eerst eens ''Afkoelen'' en draai dan nog eens die benchmark. Als je nu weer je normale score behaalt, is het een temperatuur probleem.

Wat ook helpt om het probleem te analyseren is door de zijkant open te laten van de kast. Hierdoor kan de warme lucht uit de kast en zouden de temperaturen ''normaal'' moeten blijven.
    Als in het laatste geval blijkt dat het door de warme lucht komt die blijft hangen, is het een uitkomst om casefans aan te brengen. Één intake en één outtake fan. Let op dat je de intake aan de voorkant plaatst en dan zo laag mogelijk (koele lucht) en de outake aan de achterkant zo hoog mogelijk (warme lucht).

18. bass

bass bass ...®

Leuk Bevonden:
    0
    Okay dan doe ik dat!

Vraagje: wat zijn fans..?

19. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zijn koelers.

Wanneer als casefan gebruikt, hebben ze als functie om een luchtstroom te creëren die de temperatuur in de kast ''behaagelijk'' houdt.

20. bass

bass bass ...®

Leuk Bevonden:
    0
    okay

Deel Deze Pagina