1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

5.1 dolby surround voor pc op xbox?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dromped, 6 dec 2002.

  1. dromped

    dromped ZzZzZZzzZzZz

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb voor sinterklaas een 5.1 dolby surround set gekregen het merk is medion. Ik heb hem op mijn xbox aangesloten en ik kan alleen maar 2 van de 6 speakers (subwover en 5 losse speakers).

    Ik heb net bij de dixons een advanched AV pack gezien, hier is de foto:[​IMG] maar in de winkel zag ik ook van die drie losse stekkertjes in het doosie zitten. Ik heb mijn tv en subwoover tegen elkaar aangezet omdat bij die drie losse stekkertjes (standaard pack) een naar mijn scart ding gaat (dat ding wat de drie stekkertjes samen bindt en aan de andere kant zit een soort ""strip"" die ik in mijn t.v moetdoen). dus 1 naar mijn t.v en 2 naar mijn achterkant van mijn subwoover. Wat ik zag in dat pakket was dus drie stekkertjes en een soort adapter waar je drie andere soort stekkertjes in kan doen en die soort stekkertjes zaten weer bij mijn 5.1 set.

    Dus ik heb 6 output's en ik kan er maar 2 aansluiten en bij mijn 5.1 set zaten 3 losse stekkertjes waar er 2 in mijn output kunnen en 1 dan naar mijn nog-niet-gekochte advancd av pack, dus dan zou ik dus alles kunnen aansluiten.

    nu is mijn vraag, moet ik zo'n advanched AV pack kopen of wat anders om alle boxie's te kunnen aansluiten.
     
  2. eduard

    eduard No Comment Necessary

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben bang dat deze niet geschikt is om te gebruiken voor je XBox. Tenminste: je kan er volgens mij geen Dolby Digital geluid (via je 5 speakertjes en je subwoofer) mee luisteren.

    Voor zover ik weet zijn de enige die dit wel kunnen de Creative Labs 5500, 5700 en Logitech Z-680. Het gaat er in ieder geval om dat al deze speakersets een aparte Dolby Digital decoder hebben. Jou speakerset heeft dit waarschijnlijk niet, waardoor het geluid dat uit je XBox komt, niet verdeeld kan worden over je 5 speakers en je subwoofer. Bovengenoemde sets kunnen dit wel.
     
  3. dromped

    dromped ZzZzZZzzZzZz

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is ook geen dolby digital maar een dolby surround set.
    wat ik zag in de winkel kan ik niet op internet vinden, vindt het wel een beetje vaag.
     
  4. eduard

    eduard No Comment Necessary

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit klinkt misschien heel onaardig, maar ik kan je verhaal niet goed volgen. Ik snap ff niet om wat voor soort kabeltjes gaat, wat voor soort aansluitingen, etc... Probeer je verhaal wat meer te structureren.
    En om wat voor typenr. gaat het m.b.t. je speakerset? En weet je het verschil tussen Dolby Digital en Dolby Surround? Zie overigens:
    http://archief.xboxworld.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=10066
    voor heel veel informatie over Surround Sound m.b.t. je XBox. Als je daar je antwoord niet vindt, wil ik best hier weer proberen je vraag te beantwoorden, maar formuleer het wat duidelijker als het kan...
     
  5. killabee

    killabee Brute Force

    Berichten:
    860
    Leuk Bevonden:
    0
    hey,

    als je geen Advanced AV pack hebt KAN je geen dolby digital 5.1 surround beluisteren op je xbox. en die set van jou, die komt waarschijnlijk van de aldi, is ook medion, en die is wel dolby surround maar geen dolby digital surround. je kan wel geluid uit alle boxen krijgen maar je kan je surround set alleen 5.1 geluid laten maken als ie ook echt dolby digital heeft, en een optische uitgang. een optisch draadje moet dan in je advanced av pack. en via die advanced av kabel geeft de xbox dolby digital 5.1 surround door naar je set.

    alleen ben ik bang dat jou set dat niet kan. je kan wel gewoon uit alle boxen geluid krijgen(als je hem op je tv hebt aangesloten) maar dan krijg je uit elke box hetzelfde geluid.

    i.p.v. dat je echt alle auto's langs je heen hoort racen en de kogels om je oren hoort vliegen en achter je in een muur of zo hoor inslaan. dat kan niet als je geen optische uitgang hebt op de set. en als die van jou die ene is van de aldi kan dat niet.
     
  6. dromped

    dromped ZzZzZZzzZzZz

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    3
    hij is van de aldi, maar surround is toch uit alle speakers hetzelfde geluid? en digital uit elk ander speakertje een ander geluid.

    maar wat ik zag was geen advanched AV pack maar een ander pack. het had 3 stekkertjes (die ook in het standaard av pack zitten) en dan een klein doosje die weer bij het advanched pack zit. Ik weet niet of je het begrijpt wat ik bedoel.
     
  7. Unhooked

    Unhooked Adrenaline driven

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan hem alleen doormiddel van een adv. scart kabel aansluiten als je 5.1 set een digitale uitgang heeft.
     
  8. sexylexy

    sexylexy Guest

    foto doet hut niet
     

Deel Deze Pagina