FF een vraagje van een n00b: Ik heb thuis een X-Box staan, en wil ik 50-60 Hz kunnen switchen. Dit gaat via het XBox dashboard menu, maar ik kan totaal géén 50-60 Hz optie vinden. Wel speelt deze NTSC en Pal spellen af, maar hoe kan ik weten of ie nu op 50 of 60 Hz staat? Heeft dat 50 Hz iets te maken met balken in beeld? En langzamer beeld? Mijn vraag is: staat de XBox standaard op 60 Hz of op 50 Hz? En zijn NTSC-spellen altijd 60 Hz? NTSC spellen pakt ie overigens zonder problemen, betekent dat dan dat mijn XBox op 60 Hz staat? Graag hoor ik 't. *)
Je hebt je xbox omgebouwd En dan krijg je hier geen hulp. maakt het trouwens wat uit voor je? Hertz is het aantal keer dat het beeld wordt ververst in elke seconde. Op normale tv's dus 50keer.
Dat weet ik ook, maar een normaal oog ziet het verschil niet. Alleen als je erg lang achter elkaar zou gamen. 60hertz kijkt namelijk iets rustiger dan 50hertz, wat minder hoofdpijn enzo zal veroorzaken En dan meot zijn tv ook nog eens 60 hertz ondersteunen. De standaard is nog steeds 50hertz, al zijn veel tv's tegenwoordig al 100hertz. In amerika zijn tv's wel 60hertz.
Hiermee gooi je je eigen ruiten in. Enige vorm van illegale activiteiten zijn niet toegestaan op XBW te bespreken. Daarom dan ook een slotje. ~Closed.