50 hz of 60 hz

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door pirathaban, 21 jun 2002.

1. pirathaban

pirathaban Hulkmania

Leuk Bevonden:
    0
    he op welke hz hebben jullie staan 50 of 60 hz?????????????

2. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Beide.....
    De ene game werkt K*T onder 60Hz.. En de ander niet...

3. inflatable

inflatable Who's your daddy?

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem gewoon op 50Hz staan (default dus)..
    Als ik hem op 60Hz zet dan schokt Halo bij mij.. En ik zie sowieso geen verschil (en dus voordeel) als hij op 60Hz staat..

Kan iemand uitleggen wat is het voordeel van 60Hz is? Ik zie dus geen verschil in mijn games (behalve dan dat Halo schokt op 60Hz)..

4. Illusion

Illusion It's all Illusion

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ook gewoon alles op 50Hz. Weet je zeker dat het werkt. Heb geen zin om bij ieder spel eerst weer te moeten wisselen. :D

5. KRZ

KRZ MSC

Leuk Bevonden:
    0
    60 Hz werkt niet op alle TV's (alleen op 100 Hz TV's?) en wordt inderdaad niet door alle spellen ondersteund. Als je 60 Hz ingesteld hebt en je spel ondersteunt dat niet, draait ie uiteraard gewoon op 50 Hz. Dus als 60 Hz op jouw TV niet werkt, draaien spellen die 60 Hz niet ondersteunen wel goed, en leveren spellen die 60 Hz wel ondersteunen uiteraard problemen. Misschien is dat de reden dat sommige spellen bij jullie op 60 Hz niet goed draaien? Anders is de X-box een behoorlijke baggerconsole, bij de Dreamcast levert dit namelijk nooit problemen.

6. X-Player

X-Player Jay S NL

Leuk Bevonden:
    0
    een hogere refresh rate (b.v 120Mhz) is beter voor je ogen dus een hoger mhz zou beter zijn mja... sommige spellen zijn niet compatible met een hoge Refreshrate.

7. GalO

GalO Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    edit

Laatst bewerkt: 20 apr 2014
  8. Quen

Quen XboX LiVe

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hem altijd op 60hz staan als het kan ;)

9. MarXbox

MarXbox www.djaxn.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Wie weet waar ik die lijst kan vinden waarop staat, met welke games je het beste op 50 hrz kan spelen en welke het beste op 60 hrz??

10. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    hier tenminste daar komt die binnenkort te staan.

Laatst bewerkt: 21 jun 2002
  11. Bliss123

Bliss123 Cute 'lil BUNNY!

Leuk Bevonden:
    0
    K heb em normaal op 50 herz staan. Bij JSRF gaat ie ongelooflijk schokken als je em op 60 hebt staan.
    Weird, of niet?

12. jprommen

jprommen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor, de resolutie van PAL is hoger dan NTSC, dit wordt bij een aantal games gecompenseerd doordat ze maar 50 i.p.v. 60 beeldjes per seconde moeten genereren (of 25 i.p.v. 30).

13. Bliss123

Bliss123 Cute 'lil BUNNY!

Leuk Bevonden:
    0
    eeemmm, dus....?
    :confused:

Sorry hoor, maar zou je dat ff anders kunnen uitleggen?
    Dus het is in principe dat met 50 herz het beeld beter is maar de gameplay iets trager?
    ho-oh da ik da niet weet!!
    :'-(

14. sirmartyntf

sirmartyntf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die paar lijnen meer (480 voor ntsc en 525 voor pal, ongeveer) renderen, is dat nou echt de reden dat bv halo minder loopt op pal60?
    Ik bedoel, check de xbox specs en dan is met name de pixel fill rate een factor geloof ik... C'mon het blijft een knetterlage resolutie voor een nvidia gpu op 250 MHz en met 4 (?) pipelines.
    Als dit zo is kunnen eventuele spellen die in de toekomst hogere (hdtv, maar dan niet alleen dat 480p gedoe) resoluties willen ondersteunen DUS alleen maar grafisch mindah zijn.

15. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem nu op 60hz staan op mijn nieuwe Panasonic 70cm breedbeeld 100hz :D Moet eerlijk zeggen dat ik nog niet veel verschil heb gezien (ook niet bij halo dacht ik), dus laat ik hem daar wel op staan.

Deel Deze Pagina