60 Hz of 50 hz?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Wallace, 22 jul 2002.

1. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is hier al eerder iets over gezegd maar ik vraag het nog ff.

Wat is nu eigenlijk beter 60 hz of 50hz ? Ik dacht altijd zelf 60 hz maar nou zei een vriend laatst dat 50 hz beter is omdat dat pal is en pal is scherper dan NTSC.

Nou moet ik zeggen dat altijd alle 60 hz games bij mij draaide dus mijn tv moet het aankunnen maar bij bijv. Jak & Dexter op de PS2 trilde het beeld best wel in vergelijking tot 50 hz.

Maar ja goed....anybody ? :)

2. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
  3. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  4. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    PAL 60 Hertz. beste beeld beste framerate.

NTSC, de amerikaanse manier van TV weergave is inderdaad inferieur aan PAL, maar heeft normaliter een hogere framerate van 60Hz.

In het geval van PAL 60 Hz is dat niet meer het geval. Dan het je de superieure beeldkwaliteit van PAL, meer beeldlijnen voor scherper beeld en mooiere weergave van kleuren, en de superieure framerate van NTSC.

Een soort BLADE onder de TV formaten. "All of their strengths, none of their weaknesses."

5. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    heeft de betere beeldkwaliteit van een amerikaanse xbox ook te maken met de tv's daar of is dit onzin, wat ik eigenlijk bedoel is dit: als ik een ntsc xbox op een europese tv aansluit is de beeldkwaliteit dan hoger dan bij een pal xbox op diezelfde tv?

6. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Wat lul je? Ik zeg net luid en duidelijk dat PAL (europees) het beste is en jij gaat praten over de superieure beeldkwaliteit van amerikaanse xboxen?

Als jij een NTSC machine op een europeese tv aansluit is de beeldkwaliteit logischerwijs LAGER dan PAL op PAL. Minder beeldlijnen = minder scherp beeld + NTSC heeft minder mooie kleuren. Je europeese TV support NTSC? Dat betekend dat hij zichzelf omschakeld naar NTSC formaat als er NTSC input is, het WORDT een amerikaanse TV. Dus......ik snap niet hoe je zo slecht mijn uitleg kan lezen.

7. xbox

xbox New Member

Leuk Bevonden:
    0
    euhm kobold.... ik weet dat mijn reply offtopic was maar .. worden ze dan zomaar gedeleted??

8. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    He Kobold,

Tnx voor je uitleg. Dan heb ik nog 1 vraag. Zijn dan alle pal games die je koopt die 60 hz ondersteunen pal 60?? en kan het dan dat er wel is 1 tussen zit zoals bij mij Jak & Dexter op de ps2 dat ie dan op 60 hz trilt terwijl andere games wel werken.

Alvast bedankt voor je uitleg oh wijze kobold :)

9. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    hehe weet je hoe dat komt dat woord inferieur bracht me op het verkeerde been.

10. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Nee, niet alle PAL games ondersteunen PAL 60 Hz heel goed. Het verschil is trouwens niet echt merkbaar; slechts in games die weinig of niet geconverteerd zijn van het NTSC formaat en games gemaakt speciaal met die PAL 60Hz optie in het hoofd kan het wel eens betere resultaten opleveren. 'T blijft gewoon even uittesten.

Ja. Open een Blade 2 thread in Off-topic als je verder wilt praten over blade 2.

Ik ben niet boos, maar dit is een informatief topic, wil ik niet laten bevuilen. Okay?
    :)

Het woord dat jouw leven weergeeft: Inferieur. }:]

11. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    NTSC staat voor "Never The Same Color", dat zegt genoeg over de kleurweergave. ;)

Verder zijn er wel problemen gemeld over het spelen van 60Hz-savegames bij 50Hz-instellingen (of andersom). Als je de frequentie dus verandert moet je oppassen met je savegames.

12. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig kun je dan gewoon terug veranderen. Of beschadig je echt files of zo?:eek:

13. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    En waar slaat het op dat 60hz meer frames per seconde heeft als 50 hz??? hz is niet de framerate maar de refreshrate. Jij krijgt toch ook geen meer fps als je de REFRSHRATE opvoert van 100 hz naar 120 hz?? En het beste voorbeeld is als je een ntsc videoband hebt die je kan afspelen. Je kan dan niet eens de aftiteling goed lezen omdat die zo onscherp is.

14. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Inderdaad, als je de frequentie van je TV hoger zet, van 50 naar 60 dus, dan zal het beeld iets minder knipperen en rustiger kijken voor je ogen. De framerate zal gewoon hetzelfde blijven.

Ik geloof dat er iets met bv. RSC was dat je savegames van de ene modus niet kon spelen in de andere modus?

Deel Deze Pagina