1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

80 km per uur?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Taab, 1 nov 2005.

  1. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Ik weet dat veel van jullie nog geen 18 zijn of gewoon nog geen rijbewijs hebben, maar wat vinden jullie van de zojuist ingevoerde nieuwe snelheidslimieten op vier plekken in Nederland?

    Ik heb toch echt het gevoel dat het vertragen naar 80 km/uur files veroorzaakt. Het is lastig te verifiëren, omdat je niet kunt zien of de file ook zou zijn ontstaan als je niet had hoeven afremmen naar 80.

    Bovendien is het milieu argument ook niet echt waterdicht. Er is volgens onderzoek uitgewezen dat er in de buurt van grote steden de luchtkwaliteit door industrie en andere oorzaken zo slecht is, dat het verlagen van de maximumsnelheid bijna geen verandering teweeg brengt.
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2005
  2. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    beetje onzin en verzoorzaakt grote vertragingen (vooral als het rustiger is want dan mag je 40 kmpu langzamer rijden) als het druk is moet je vaak toch al langzamer rijden.

    en idd wat jij zegt, er is toch nog veel meer vervuiling, en dit is nou een relatief klein iets wat juist weer het meeste last veroorzaakt onder burgers. slechte zaak.
     
  3. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    zo hard gaat mijn fietsje toch niet.. ik haal max 50 :+
     
  4. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja, personelijk vind ik dan weer "alle kleine beetje's helpen".

    Maar dat zal waarschijnelijk wel zijn omdat ik zelf geen auto rij en niet dagelijks over 1 van deze wegen moet.
     
  5. lordtien

    lordtien For death and Glory

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het eerlijk gezegt onzin om nu 80 te gaan rijden op de snelweg. het heet niet voor niks snelweg:+

    ze zeggen dat het file probleem minder word ja, maar ik dekn dat het juist drukker word omdat men er nu langer over een stuk doet. waardoor weer langzaam rijdend verkeer ontstaat. zo denk ik ook dat het milieu probleem in elkaar zit. want als je 1 uur 120 km per uur rijd is dat dan echt zoveel meer vervuilend dan 1,5 uur 80 km?? maarja ik heb me er verde rnog niet echt in verdiept
    ik vind het iedergeval erg balen, want ik hou ervan lekker het gaspendaal in te trappen, zelfs in me nissan micraatje8)

    ps. helemala ernstig als je b.v. snachts als niemand er is ook 80 moet, want dat is een marteling. Zorg dan dat die regel alleen overdagt/spits geld
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2005
  6. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    In plaats van langzamer laten rijden, zouden roetfilters in iedere auto veel meer helpen.

    Ja maar deze regeling is dus niet alleen tegen files, maar ook voor het milieu en het geluidsoverlast. En dat stopt 's nachts niet ;)
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2005
  7. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn punt is gewoon dat dit relatief heel veel overlast en vetraging veroorzaakt terwijl er honderduizend andere oorzaken, maatregelen en oplossingen zijn om het milieu te vervuilen of beschermen...
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    ja maar je krijgt op de a10 dat je op een 4 baansweg 80 moet gaan rijden, net voor de koentunnel zeg maar als je langs de moskee rijdt. Dat is toch belachelijk? 80 op een vierbaansweg?
     
  9. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ff voor de duidelijkheid: dit waren gebieden waar 100 km/h gereden moest worden. En volgens het AD scheelt het nauwelijks qua verontreiniging.
     
  10. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Vind het belachelijk.

    80 kilometer per uur resulteert is massaal afremmen. Voor de rest zijn er nog net zoveel auto's op de weg en net zoveel banen.

    Millieu lijkt me ook een beetje BS. Afremmen en weer gassen, afremmen en weer gassen. Dat was geloof ik zelfs nog een vraag op mijn theorie examen. Ik ken voor de rest het onderzoek niet, maar zoals ik er nu tegenaan kijk lijkt het me niet een (enorme) verbetering.

    Daarnaast is het gewoon irritant. Zeker 's nachts inderdaad. Het is een snelweg for crying out loud..

    En dan geluidsoverlast. Is het verschil tussen 100/120 km/u en 80 km/u echt zo groot??

    /edit;
    En deze wil ik er ook nog in hebben als argument. :cool:
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2005
  11. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zullen vast knappe koppen zijn die bedacht hebben dat een lagere snelheid minder schadelijk is. Maar als deze snelheidsverlaging daadwerkelijk tot gevolg heeft dat er meer file's gaan ontstaan, dan ben je nog slechter af. Steeds optrekken en weer afremmen is veel schadelijker.

    /edit: idd Goiz
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2005
  12. JeePee

    JeePee Guest

    Dat ligt er aan hoeveel toeren de motor maakt, dit heeft niks met snelheid te maken. Voorbeeld: Een Formule 1 auto maakt wanneer hij héél laag in z'n 7 300km/h gaat minder geluid dan wanneer hij ongeveer 100km/h gaat, terwijl hij in z'n 1 rijdt. Nou kan ik me herrineren dat toen ik een keer auto reed op een industrie terein, dat ik toen 80km/h ging toen hij in z'n 4 stond. Kan dit kloppen? Als je met een gemiddelde auto 80 rijdt in z'n 4, en 100 of 120km/h in z'n 5 dan maak je volgens mij met dat laatste minder geluid. Het is iig een dom argument. Er is ook niks irritanters dan als bij-passagier in een niet vooruit te branden auto te zitten |:-
     
  13. Black-Hole

    Black-Hole Zwart gat

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Prima maatregel, het heeft ook geholpen op de A13 bij Schiedam, dus waarom ook niet op andere stukken snelweg invoeren.
     
  14. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Yep , die knappe koppen van bij jullie zullen vast wel een werkbezoekje gemaakt hebben bij de vlaamse ezels die hier bij ons het verkeersbeleid bepalen .
    Als je de snelheid vanaf een bepaald punt op de autostrade van 120 naar 80 per uur verlaagd dat créeer je op dat moment op die plaats een file doordat iedereen moet afremmen en naargelang men naar achteren gaat zien moeten ze daar steeds méér afremmen zodat het verkeer ineenvouwt zoals een harmonica en verkrijg je een levensgevaarlijke situatie met zware kettingbotsingen tot gevolg aangezien de meeste vrachtwagenchauffeurs op cruise controle rijden en als ze het einde van die kunstmatige file in zicht krijgen steevast té laat reageren met het nodige menselijke leed tot gevolg.
    Met al die werken op de belgische snelwegen en de bijbehorende snelheidslimieten van 70 en 80 per uur zijn er de laatste jaren tientallen zoniet honderden mensen hier om het leven gekomen of die verminkt zijn voor het leven , en telkens was de aanleiding een vrachtwagen die de staart van de file te laat opmerkte om nog te kunnen vertragen.
    En dan nog , met 80 per uur over een driebaansautostrade zul je echt het gevoel krijgen dat je stilstaat .
    Mijn part gaat het hierom dat de nederlandse regering weer een bron van extra inkomsten zoekt aangezien ze nét op die plaatsen intensieve snelheidscontroles zullen houden en dit voor het welzijn van de staatskas.|:-
     
  15. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik vind dat hele "80 in z'n 5" ook vrij kansloos... Ik rij altijd 80 in de zesde versnelling.
     
  16. Tript

    Tript Levensgenieter

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    0
    nog beter 8)

    ik vind het wel een goede maatregel, minder geluidsoverlast en vervuiling, en auto's zijn nog altijd dik de meest grootste vervuilers :eek:

    dus goeie .. als het maar niet overal doen.. das onmogelijk
     
  17. ICE

    ICE Ik was het niet.

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    1
    Kan je dan niet beter de fabrieken en raffinaderijen gaan aanpakken? lijkt mij dat dat nog erger vervuilt. Maar dat levert weer geen geld op natuurlijk. Rij je net zo hard als de vrachtwagens, wordt weer leuk met inhalen dan omdat er iemand 3 km harder gaat ofzo.
     
  18. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Ja , het gaat om geld en alleen maar daarom , alle mogelijkheden om de automobilist te grazen te nemen vanwege de staat zijn toegestaan en volkomen legaal aangezien zij het voor het zeggen hebben en wij met zijn allen moeten zwijgen en betalen.
    Verkeersveiligheid is het mooie woord dat ze gebruiken om de kassa te laten rinkelen , en desnoods gebruiken ze daar de beroemde statistieken voor waar ze alléén maar de dingen uit bekend maken die in hun kraam passen , en over de andere punten die contra zijn zwijgen ze wijselijk.
    Ik zal je een voorbeeld geven over hoe het er in belgie aan toegaat.
    In de stad mechelen legt men jaren geleden een rotonde aan in de buurt van het treinstation , en na afwerking hiervan blijkt dat men aan één kant van de rotonde vergeten is om zebrapaden voor de voetgangers op het wegdek te schilderen die hen voorrang geven op het verkeer dat er passeert.
    Ter gelijkertijd plaatst men aan de kruispunten en langs andere banen de beroemde flitspalen teneinde de automobilisten op alle mogelijke manieren te belagen .
    Op een bepaalde dag wordt een geflitste automobilist voor de rechtbank gedaagd wegens te hard rijden en hij gaat in het verweer dat die flitspaal niet geijkt was en hem dus onrechtmatig geflitst heeft .
    Aangezien er op de foto naast de snelheid géén enkele indicatie vast te stellen is waaraan men de werkelijke snelheid van het voertuig te bepalen is , spreekt de politierechter de automobilist vrij .
    Om een herhaling hiervan te voorkomen beslist de minister van verkeer dat de weg aan de flitspalen moet gemarkeerd worden met dwarse strepen zodat men bij middel van betwisting kan zien aan het aantal dwarse strepen op de weg dat het voertuig gepasseerd is kan bepalen hoe hard het voertuig in kwestie reed.
    Het hoeft dus géén verwondering te wekken dat binnen de tijdspanne van één week die dwarse markering aan de flitspalen op de weg aangebracht is en dit terwijl wij nu na jaren nog altijd wachten op die zebrapaden die ze aan die nieuwe rontonde vergeten zijn aan te leggen en die op het moment dat ik dit schrijf er nog steeds niet liggen.
    Zoveel betekend de belgische burger voor de staat , de grote kans dat hij wordt doodgereden op die rotonde wegens gebrekkige wegmarkeringen weegt niét op tegen het feit dat ze enkele euro's zouden kunnen missen aangezien de markering aan hun flitspalen niet klopt.:confused:
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2005
  19. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik kom (nog) niet met de auto in de Randstad, dus ik weet niet precies hoe over het algemeen de verkeerssituatie daar is (krijg wel een bepaald beeld van de filemeldingen op de radio) maar vanuit algemeen perspectief vind ik het behoorlijke onzin. Dan kunnen ze net zo goed meteen alle autosnelwegen weghalen en er grote provinciale wegen van maken. Daarnaast kun je je gaan afvragen wat het nut is van alle die vierbaans wegen die ze hebben aangelegd in de Randstad

    Komt nog bij dat ik 100 al langzaam vind gaan op de autosnelweg (bijvoorbeeld tussen Den Bosch en Eindhoven). Bij 80 heb je dan helemaal het idee dat je stilstaat.

    Jij hebt je rijbewijs nog niet?
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2005
  20. 4sake

    4sake Active Member

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    ze vinden zichzelf nu helemaal geweldig.. :confused: k vind et maar triest.. me oma haalt 90 in de rolstoel stel je voor als iedereen 80 moet rijden:confused:

    k weet trouwens cker dat tog niemand het doet.. alleen ff afremmen als er een fliterding staan(H):p
     

Deel Deze Pagina