Ik had dit bericht ook al ergens anders gepost maar ik denk dat daar niet veel mensen meer kijken Anyway, ik zit nu al 2 weken met het volgende probleem. Thuis heb ik 2 XBOX'en staan. 1 is aangesloten via de kabel, de ander via WiFi. Degene die aangesloten zit op de kabel heeft altijd een open NAT-type gehad. Via WiFi idem ditto. Gek genoeg is dat sinds 2 weken veranderd. De bekabelde XBOX heeft nu een strict NAT-type. Na wat gerotzooi in m'n modem / router ( Ziggo Cisco EPC3925 ) is dat verholpen. Helaas stond hij na een dag weer op "STRICT". Na gelezen te hebben dat sommige modem/router combinaties Port Forwarding nodig hebben heb ik dus daar de nodige informatie ingevuld. Ook dit leek in eerste instantie te werken! ( Let wel, heb de bekabelde XBOX voorzien van een statisch IP adres! ) Enfin, je voelt de bui dus al hangen ... na een aantal uur werd ik van XBOX Live gegooid en een milli-seconde daarna zat ik er weer op. Heb 10~20x een Network Test gedaan via de 360 en 10x gaf hij aan dat er NAT problemen waren en 10x dus niet. Kortom, zwaar onbetrouwbaar. Hierna werd het nog erger... op het moment dat ik mezelf aanmeld gaat alles prima. Vervelend genoeg kwam er hierna nog een probleem bij. Telkens als ik een game opstart word ik echt super snel van Live afgeknald. Na het opnieuw instellen van mijn router/modem en andere dingen was dat verholpen. NOT! Korte samenvatting; - Bekabelde XBOX voorzien van statisch IP en Port Forwarding ingesteld in de router/modem. - NAT Type varieert van STRICT naar OPEN naar MODERATE. Heb ze dus allemaal al voorbij zien komen. - Tijdens het opstarten van een willekeurige game word ik gedisconnect van XBOX Live ... vreemd genoeg zit ik er na 1 seconde weer op? Hinderlijk is het wel. Vraag; Hoe zet ik m'n NAT permanent open? Ik ben een Ziggo abbonnee en heb een Cisco EPC3925 modem/router combinatie. Hoe verhelp ik dat ik constant van Live afgetrapt word?
Wat ik zou proberen is de bekabelde xbox 360 met statische IP adres in de DMZ te gooien. http://screenshots.portforward.com/Cisco/EPC3925/Applications_and_Gaming_DMZ.htm Alleen zijn de problemen met je NAT altijd of alleen wanneer de tweede xbox ook aan staat ?
Problemen zijn altijd Het ene moment staat de NAT op open ... en een luttele seconde erna slaat hij ineens dicht. Erge is dan dat ik niemand kan verstaan in mijn XBOX Live Party Zelf zit ik in de ICT wereld en heb al van alles geprobeerd... niks lijkt te werken. - Router gereset - Ziggo gebeld ( geen problemen gevonden ) - DMZ aangezet - Port Range Triggering / Forwarding, geen effect - SPI Firewall uitgezet - uPNP aangezet/uitgezet... De XBOX had ik voorzien van een statisch IP adres en dat leek te werken. Helaas was het na een dag weer raak.
Doe eens - alle port forwarding weghalen - router herstarten - Xbox in DMZ zetten - Modem herstarten - router herstarten netwerk test doen en even laten draaien om te kijken of hij er dan nog uitklapt zo ja, dan is je configuratie niet het probleem maar gaat er iets anders mis en moeten we even kijken of er ergens iets uit logging in de router te halen is En weet je 100% zeker dat er geen IP conflict kan zijn op dat statische adres wat je je 360 gegeven hebt?
Het blijft lastig, twee xboxes achter een router. Wat je eventueel ook nog kan proberen is om de twee xboxes alle bij een dynamisch ip te geven en geen dmz, portforwarding etc daarvoor. Alleen upnp aan zetten. Dat is het enige wat ik nog kan bedenken.
Het gekke is is dat ik tijdens een LAN ook bij vrienden oplet hoe hun NAT staat ... dat is meestal open. Dat gebeurd dan wel onder een andere aansluiting ... Modem > Router > XBOX Momenteel heb ik thuis dit; Modem/Router > XBOX ... Lees veel problemen met de Cisco EPC3925 .. dat het apparaat zich maar moeilijk kan "concentreren" om beide functies te vervullen. Misschien toch maar is gaan kijken of ik er een betere router achter kan gaan hangen ... EDIT Gisteren ook mijn complete XBOX 360 Slim leeg geflikkerd ... wat me opviel was dat Black Ops 2 nu zonder problemen opstart zonder me eerst van Live af te gooien. Minecraft kan ik nu ook prima spelen zonder dat ik om de 5 minuten mezelf weer moet aanmelden.