1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aankopen via internet.

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rinus, 31 jul 2003.

  1. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Nou lees ik hier vaak van mensen dat ze games, cd's en accesoires via internet bestellen.

    Nou ben ik zelf ook een beetje aan het rondkijken en het eerste wat me opvalt is het aantal betalingsmogelijkheden.

    Ik vroeg me dus af hoe jullie betalen, dus via creditcard, paypal of gewoon een bankoverschrijving.

    Hoe bevalt jullie dat en hebben jullie nog tips!
     
  2. Dead Angel

    Dead Angel DOOM III

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    accept giro willen ze ook wel eens doen

    of rembours die vind ik persoonlijk het betrouwbaarst

    omdat je meestal met accept giro het product al in huis hebt
     
  3. The Messenjah

    The Messenjah Rotondés

    Berichten:
    687
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik doe altijd bankoverschrijving, dat vind ik het makkelijkst. Ik mag van m'n pa z'n credit card niet lenen voor dat soort dingen dus dat heb ik nog nooit geprobeert. Rebours doe ik nooit, want soms komt er dan nog erg veel verzendkosten bij en ik ben gierig :cool:.
     
  4. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bestel heel veel bij play.com en dat moet altijd per CC. De koers van de pond t.o.v. de euro is gewoon lekker deze tijd (1,43 euro). Levering is ongeveer een week tot twee weken. Nooit iets fout gegaan. Voor de rest wel eens gcshop (is vooruitbetaling) en FRS (doe ik ook met CC). Ik koop eigenlijk weinig meer in de winkel :)
     
  5. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar acceptgiro en overschrijvingen zijn voor in nederland, hoe doe je dat als je iets in het buitenland bestelt.

    Bij lik-sang kan je als nederlander gebruik maken van Paypal, is er iemand die hier ervaring mee heeft.
     
  6. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb net ook ff een spel onder rembours besteld. Persoonlijk vind ik het ook één van de betrouwbaarste betaal mogelijk heden. bij sommige winkels hoef je helemaal geen rembours kosten te betalen, en alleen maar verzendkosten, wat bij mij maar 2.50 was.
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2003
  7. marcdewolf

    marcdewolf Retro&Xbox-gamer

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb laatst via GameCom iets besteld, je krijgt een nummer per email toegstuurd, dat nummer moet je dan in je bankoverschrijving zetten. Klaar!
    En super veilig.
     
  8. jvdl

    jvdl JvdL1982

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    bij www.nedgame.nl
    doen ze het via de rembours en overschrijving
    en boven een bepaald bedrag geen verzendkosten
    doe meestal rembours
    maar de laatste tijd bestel ik games bij ebgames.com(amerika voor me ntsc box ook goedkoper dan in nederland)
    of dvdcrave.com(australia games erg voordelig)
    en dat gaat via de creditcard
     
  9. Masterfragger

    Masterfragger Veluwenaar

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    gewoon, CC, is wel zo makkelijk, ik ken onderhand het nummer van die van mn moeder wel uit mn kop. Ik koop veel games bij de Free record shop, en die is niet bij ons in de buurt. Dus moet het via i-net. Ik moet het meestal naderhand wel terugbetalen, helaas :p
     
  10. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik echt veel te veel geld. Je bestelt iets voor zeg maar 40 euro en dan kan je nog 7,50 euro extra betalen! Dus 20% er bovenop, daar moeten ze echt wat aan doen daar....
     
  11. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Zullen we het reclame maken voor gameshops maar aan hunzelf overlaten, we hebben het immers over de betalingsmogelijkheden, en niet over het assortiment aan games.

    Games zijn er genoeg te krijgen, maar accesoires zijn moeilijker te vinden.
     
  12. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij kan je veel bij liksang.com ofzo kopen, maar heb daar geen ervaring mee. Misschien iemand anders?
     
  13. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    ik raad je wel aan om bij een bedrijf in EU te kopen.....

    Ik had laatst zonnebrillen besteld in de VS, kreeg alles netjes thuis via fedex, echter kreeg ik 2 weken later een naheffing, ik moest BTW, invoerrechten en admin. kosten betalen.... en dat was niet weinig.....
     
  14. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je via lik-sang besteld kan je kiezen voor CC en paypal, iemand ervaringen met paypal?
     
  15. meteorf25

    meteorf25 Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    boeken via amazon.co.uk of amazon.com
    spelletjes en dvd's via play.com

    Zeer goede service, gewoon betaald via creditcard tegen gunstige koersen.
    Ja met mijn internet aankopen ben ik tevreden. Bestel zo'n beetje 20x per jaar wat.
     
  16. XBOXLIVE!

    XBOXLIVE! Guest

    Gcshop, acceptgiro! Werkt prima!:D
     
  17. kaliet

    kaliet Xbox-loos

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    1
    acceptgiro
     
  18. Ricardovic

    Ricardovic Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
    Tjah mensen die denken dat rembours veilig is zitten er wel een beetje naast. Kijk als je bij grotere winkels besteld die al een naam hebben dan is er nix aan de hand. Maar met rembours kunnen ze net zo goed een steen opsturen.

    Acceptgiro is natuurlijk veilig, omdat je pas later betaald en eerst het product goed kan testen ed.

    Ik bestel zelf best vaak iets op internet. Als ik via ebay iets win dan betaal ik altijd per paypall. Als ik iets internationaal koop dan betaal ik per creditcard. En binnen nl vaak acceptgiro of rembours als ik de winkel ken en er al vaker besteld heb.
     
  19. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    het ligt denk ik aan de winkel.
    vooruitbetalen doe ik alleen bij winkels die een naam hebben, zoals sommige hier gcshop noemen. Ik ga echt niet vooruitbetalen bij Piets Winkel.tk, dat vertrouw ik niet.
    verder natuurlijk credit card, alleen ik heb tot nu toe er nog nooit 1 aangeschaft. vind het idee dat je moet betalen om te mogen betalen een beetje vreemd.
     
  20. Slashhead

    Slashhead Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb laatst mijn eerste internet aankoop gedaan (videokaart)
    Ik wist niet echt wat een veilige manier ofzo was omdat ik hier totaal geen ervaring mee had. Uiteindelijk gekozen om het onder rembours te laten verzenden (was wel 14 euro extra) maar zo was ik er zeker van dat ik hem kreeg.
     

Deel Deze Pagina