1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aanschaf monitor

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Darkwing, 8 jul 2005.

  1. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Aangezien ik hier geen specifieke (recente) thread over kon vinden, en ik dit te specifiek vind voor het nieuwe pc/onderdelen topic, open ik een topic over de aanschaf van een nieuwe monitor.

    Ik heb nu een 15" Samsung TFT scherm van alweer een paar jaar oud. Ik wil eigenlijk dual display, dus twee schermen naast elkaar om mijn bureaublad te kunnen splitsen. Dit omdat ik veel werk met programma's als Photoshop, Flash en veel doe met videobewerking en -montage, en dat bijna niet te doen is op 1 zo'n klein scherm. Daarom zoek ik er dus een tweede scherm bij.

    Het liefst wil ik er een TFT scherm bij, en dan bij voorkeur een 17". Dit moet dan mijn hoofdscherm worden, zodat ik mijn 15" als extra scherm kan gebruiken voor bijvoorbeeld werkbalken en dergelijke.

    Nu is mijn budget beperkt, ik denk dat ik zo rond de 200 euro kan uitgeven. Dus daarom mijn vraag: wie kan mij een goede 17" TFT monitor aanraden in deze prijsklasse?

    Ik heb op internet al de Acer AL711 gezien voor 191 euro, maar ik heb geen idee over de kwaliteit van die monitor.

    [​IMG]

    Iemand die mij daar iets over kan vertellen, of mij iets beters kan aanraden?
    Alvast bedankt!
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Laatst bewerkt: 8 jul 2005
  3. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Hey thx, heb de startpost is doorgelezen en daar staat zeker een hoop nuttigs in. Ik ben niet zozeer geïnteresseerd in gamen op m'n pc, het gaat me meer om grafisch goede prestaties. Ik ben er dus al achter dat ik het beste voor een MVA/PVA of IPS scherm kan kiezen, bij voorkeur met DVI ingang. Alleen gaat dat waarschijnlijk mijn budget weer te boven...

    De Acer valt dan eigenlijk al af omdat die geen DVI heeft. Misschien is deze BenQ wel wat...

    [​IMG]
     
  4. MegaHerz

    MegaHerz Vitesse Arnhem 1

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Het lekkerste aan die Acer is dat ze niet zo duur zijn. En die Acer heeft 12MS beeld dus dan heb je niet zo last van dat beeld gaat ghosten die Acer is een prima ding. Maarja je heb ze zelfs van 8MS die zijn van shuttle.

    http://eu.shuttle.com/en/DesktopDefault.aspx/tabid-24/
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2005
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Benq heeft idd ook prima schermen. DVI zou ik wel doen idd.
     
  6. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    heb je dan soms blokkjes ofzo als je geen DVI gebruikt?
     
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    DVI geeft over het algemeen echtere kleuren en een scherper beeld.

    Als je een TFT hebt en die sluit je dmv vga aan, moet de lcd eerst het signaal omzetten naar een digitaal signaal.

    Je videokaart zet een digitaal signaal om naar analoog (vga) en je tft weer naar digitaal.

    Beetje krom dus, maar als je hem via DVI aansluit (=digitaal) hoeft al dat gedoe niet.
     
  8. DC Vogelaar

    DC Vogelaar Happy Hour

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 12 jul 2005
  9. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    k, ik hoop dat dan de blokken in mijn films weg zijn, want sinds ik een TFT monitor heb heb ik altijd blokken in mijn films...zou het aan de analoge kabel kunnen liggen???

    ps: wat is een goede dvi kabel??? ik al 3 gevonden:

    http://www.paradigit.nl/pdf/10002824v.htm

    en

    http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=108966&cks=PRL

    en

    http://webshop.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=RDVC11&


    2 meter is denk ik wel genoeg omdat de computer 30 cm van mun monitor afstaat...
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2005
  10. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Blokken? Ik denk niet dat dat aan je monitor ligt.
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    of heb je filmpjes van 640x480 die je fullscreen afspeelt ofzo? (1280x1024?) Dat zou het kunnen zijn:p
     
  12. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    nope, is trouwens ook bijvoorbeeld bij de "achtergrond" van het BF2 menu :)
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Vaag, DVI zou daar wel eens verandering in kunnen brengen ja, als ik mijn tft op vga aansluit ziet het er ook niet uit
     

Deel Deze Pagina