Aanschaf nieuwe tv

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Avantar45, 1 dec 2002.

1. Avantar45

Avantar45 OpticonNL

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil een nieuwe tv kope voor bij mn xbox, maar ik weet niet goed wa voor ik moet kope. maakt t nog veel uit als die 100hz en digital scan heeft of heb ik daar nix aan met een xbox?

2. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    met 100 Hz wordt het beeld wel een stuk scherper. En dat is ook heel erg fijn voor zowel om te xboxen als gewoon tv kijken. Want ik neem aan dat je je tv niet alleen koopt om op te xboxen. Digital scan weet ik niet.

3. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    aan wat voor prijs zit je te denken?

hoe groot moet ie zijn?

breedbeeld?

Teletekst, stereo, etc.

WEES DUIDELIJKER

4. gt3

gt3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft voor een scherp beeld geen 100hz tv te kopen !!!
    Het enig"voordeeltje" dat je hebt is dat de tv frequentie verdubbelt van 50 naar 100 hz waardoor het lijkt of de tv een rustiger beeld produceert.
    Bij een oude 50hz tv zie bijna altijd een flikkerend en onrustig beeld om nou de frequentie te verdubbelen kunnen je ogen dit niet meer volgen en lijkt het beeld een stuk rustiger.
    Het nadeel van digitalscan is dat het een soort filter techniek is, waardoor er een vertraging optreed bij snel bewegende beelden.
    Naar mijn ervaring heeft sony er het meest last van.
    Welke naar mijn ondervinding wel goed werken zijn bv loewe,panasonic en philips
    misschien heb je hier wat aan, ieder geval veel succes.

5. Avantar45

Avantar45 OpticonNL

Leuk Bevonden:
    0
    bedankt alvast voor de reacties, maar ik wil geen breedbeeld kopen en ik heb ongebeer maximaal 500 euro te bestede.
    maar xbox kan toch ook 60hz? dan heb je toch nie zoveel aan 50hz?

6. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    50 hz = 25 beelden per seconden (50 halve beelden per sec.)

100 hz = 50 beelden per seconde (100 halve beelden per sec.)

7. Avantar45

Avantar45 OpticonNL

Leuk Bevonden:
    0

oke maar is 100hz echt veel beter of maakt t niet zo heel veel uit?

8. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5

het aantal herz heeft niks te maken met het aantal BEELDJES per seconde, het heeft te maken met het aantal VERVERSINGEN van het beeld per seconde. En das gewoon heel simpel 50 hz is 50 keer ververst en 100 hz is 100 keer ververst (bij tv´s doet hij dan gewoon elke verversing 2 keer en 50*2 is 100. Ja ik kan rekenen :D)

En btw het is wel zo dat de ntsc standaard meer beeldjes per seconde heeft als pal maar weet niet hoe dat uitkomt met digitale media zoals de xbox.

Maar een videoband met ntsc heeft 27,5 beeldjes per seconde en een pal videoband 25.

En antwoord op je vraag, voor 500 euro is het aanbod op 100 hz tv´s niet zo groot maar ik weet niet waarvoor het is. Maar als je veel multiplayer speelt (splitscreen) zou ik een grotere tv kopen en als je veel single player speelt zou ik gaan kijken naar een mindere tv maar misschien wel met vette tv meubel en dolby set. Maar das mijn mening.

Laatst bewerkt: 1 dec 2002
  9. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    ik had zelf net voordat ik Xbox kocht een LG tv 50 Hz stereo 55 cm tv , deze vind ik zelf heel fijn en heb geen spijt van me aankoop...

op de demounits en bij andere mensen thuis vond ik het beeld bij mij thuis nog het mooist ,,, behalve het beeld op de PlasmaTv van de Xboxworld Stand :eek: }:] , dat was net ietsie beter en mooier KEER 100.

Wel een grotere tv 55Cm+ en Stereo en Scart... dan nog voor beter en mooier kan je natuurlijk die Digital scan etc. doen .. dat verbeterd ook je TV beeld en je Xbox beeld geen id. zal denk ik geen "Major Improvement" zijn denk ik.

10. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Re: Re: Aanschaf nieuwe tv

let eens op bij nederlands les

11. Avantar45

Avantar45 OpticonNL

Leuk Bevonden:
    0
    meubels en surround heb ik al :p maar ik kan misschien ook nog 600 euro max uitgeve maar dan mot ik iets meer werke ]:-

12. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Een vriend van mij heeft een 72 cm gewone tv gekocht van sony bij de media markt voor 400 euro (was een aanbieding) nu kost ie volgens mij 500 ofzo maar das een hele mooie tv.

13. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  14. Avantar45

Avantar45 OpticonNL

Leuk Bevonden:
    0
    jah maar ik wil geen breedbeeld :'-(

15. Avantar45

Avantar45 OpticonNL

Leuk Bevonden:
    0
    welk type was dat eigenlijk dan? ik ga vanaaf ff naar de mediamarkt dus kan ik m gelijk ff checke :D

16. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    sorry zo specifiek weet ik het allemaal niet maar ik zal even kijken of ik het ding op de sony site kan vinden.

Edit: kan de sony tv niet vinden maar ik zou dan ook eens kijken naar de philips 29pt lijn want deze zijn zeker mooi (ik heb de 55cm versie van die tv´s met platte beeldbuis)

http://www.consumer.philips.com/glo...T&subCatId=25_28_29INCH&productId=29PT8607_12

Dit vind ik een mooie tv en is 100hz weet alleen de prijs niet.

Laatst bewerkt: 2 dec 2002

Deel Deze Pagina