Aanschaf nieuwe TV

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door UberNoob, 20 okt 2004.

1. UberNoob

UberNoob Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik heb een aantal vraagjes wat betreft de aanschaf van een nieuwe TV. Ten eerste zou ik graag willen weten of een LCD TV nou echt betere kwaliteit levert dan een conventionele TV. Met andere woorden: Is die (enorm) hoge prijs van een LCD TV te rechtvaardigen. Zo ja, zijn er nog bepaalde merken die echt goed zijn of een goede kwaliteit bieden voor een redelijke prijs? En hoe groot moet zo'n LCD minimaal zijn om er mee te gamen (Halo 2 binnenkort natuurlijk). Ik heb namelijk een LCD TV'tje gezien van Sharp, 51 cm, voor 799 euro. Indien LCD niet echt noodzakelijk is en ik toch voor een conventionele TV moet gaan, maakt het verschil (in games) of je een 50 Hz TV hebt of een 100 Hz? En wat zijn de voordelen van een vlak beeldscherm (of zijn die er niet?)?
    Ik zag ergens in een post trouwens ook nog wat staan of HDTV...uhm...wat is dat? Is dat beter? Staat dat ergens in je Xbox-handleiding (volgens mij nooit ingekeken |:- )?
    Tot slot nog een vraagje over de aansluitmogelijkheden. Ik ben van plan meteen ook een Logitech Z-5500 speaker set aan te schaffen. Moet ik daarvoor nog ergens op letten qua aansluitingen?

Oke, genoeg domme vragen. Inderdaad, ik weet echt nergens wat van af. Maar ik hoop toch dat iemand hier zo vriendelijk is om mij te helpen.

Bij voorbaat dank.

'UberNoob'

2. Da Big Man

Da Big Man Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    HDTV staat voor High Definition televisie wat in houdt dat je in plaats van de normale tv resolutie ( die is geloof ik 640x480) wordt vervangen door een hogere resolutie (1200 bij 1600 het kunnen andere cijfertjes zijn) hier door krijg je o.a. scherper beeld

3. Beowulf

Beowulf Intellectual Killer

Leuk Bevonden:
    1
    Ik las laatst dat conventionele TV betere beeld kwaliteit hebben dan LCD TV's . Misschien is het bij games wat anders maar het is toch een flink prijs verschil. Als je een conventionele TV wilt kun je het beste een honderd hertz tv nemen. Technieken als Pixel Plus of iets dergelijks zijn ook wenselijk. Daarnaast is Breedbeeld ook wel fijn, al zijn niet alle spellen er voor gemaakt (vergelijkbaar met films).

HDTV is het beste want het heeft een hogere resolutie dan de huidige tv's alleen in europa nog niet (volop) verkrijgbaar. Er zijn enkele spellen die het ondersteuren zoals (uit mijn hoofd) Unreal Championship en nog enkele. Maar HDTV programma's moet ook in die resolutie uitgezonden worden en dat is hier nog niet het geval dus je benut niet alle mogelijkheden. Ik geloof dat LCD schermen wel HDTV ondersteunen maar dat zul je moeten na vragen (in een winkel).

Let ook op dingen als "hoeveel scart aansluitingen heb ik nodig" Ga ik S-video gebruiken (goede beeldkwaliteit).

Laatst bewerkt: 21 okt 2004
  4. obi-wan

obi-wan THEY TOOK YOUR JOB!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook van plan een nieuwe tv te kopen en een home-cinema set. Een tip: Voordat je iets koopt, kijk altijd ff op kieskeurig.nl of blader ff door een consumentengids ofzo scheelt je een hoop elende.

5. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou voor een tft schermpje gaan :p. Wel erg prijzig maar best handig :D

6. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Voor gamen kan je tv niet groot genoeg zijn 8)
    Als je voor de gewone tv gaat wel de 100Hz nemen, is een heel stuk prettiger dan een 50Hz.
    ProjectieTV's liggen nu ook op de 1000 euro volgens mij en dan heb je een scherm van een meter! Maar ja, die moet je wel kwijt kunnen.

7. UberNoob

UberNoob Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb echter toch nog een aantal dingen te vragen.

Als ik het goed begrijp, kan ik net zo goed voor een conventionele TV gaan (100 Hz welliswaar en met HDTV>>> gaat Halo 2 dat ondersteunen of ondersteunt Halo het al). Dus dat Sharp TV'tje wat ik noemde (51 cm, 799 euro ;http://www.sharp.nl/templates/tpl_level3.aspContainerID=1333&PageID=2355&CatID=18&ProdID=1213) wordt niks? Weet iemand een artikel waarin de beeldkwaliteit van LCD schermen vergeleken wordt met die van conventionele TV's?
    Sorry, maar ik weet ook niet wat S-video is. Je hebt zowieso 1 scart aansluiting nodig voor je Xbox en verder misschien nog iets voor dat Z-5500 setje van Logitech (moet ik straks echt die 5 delen over dolby surround gaan doorlezen om dit setje aan te sluiten?).
    Wat raden jullie eigenlijk aan als minimum grootte? Ik zelf denk iets in de richting van 50 á 60 cm.

Jeetje, wat een groot onsamenhangend bericht vol met noob-vragen. Ik hoop dat iemand mij weer kan helpen.

8. UberNoob

UberNoob Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Owja, nog even wat. Die TV komt in een kleine ruimte te staan, dus ik zal er redelijk dicht op zitten.
    Is er trouwens niet iets als een response tijd voor LCD televisies?

9. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, die is belangrijk als je gaat gamen, net als bij tft pc schermen. Ik Heb zelf nu een gewoon( bol grote kast) 51 cm televisie, en dat speelt prima met z'n 2en en bij sommige spellen ook met z'n vieren, maar als het even kan zou ik toch voor 70cm gaan met 100hz, dat gamed prettiger. Wat betreft het aansluiten van je z 5500 heb je op je tv een audio uitgang nodig of een koptelefoon uitgang. Khoop je zo weer een eindje op weg te hebben geholpen!

10. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Logitech Z5500, heeft die een optische ingang? Ik heb zelf laatst een JVC setje gekocht met optische ingang, nu 159 bij de mediamarkt, heb je gelijk home cinema.

Breedbeeld tv is sowieso minder hoog dan gewone tv, dus waarom niet een 82cm? Of zit je er echt een halve meter voor?

Enne, bij de mediamarkt zijn de beamers ook in de aanbieding!

11. UberNoob

UberNoob Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit er ongeveer een metertje of twee/drie vandaan. Maar breedbeeld vind ik wel erg groot en maar weinig spellen ondersteunen het (en er zijn ook niet veel zenders die het ondersteunen dacht ik). Owja, dit vond ik op de Logitech site over die optische ingang: 'Digital optical for DVD or CD players, PlayStation®2, Xbox®' Voor de Xbox moet ik dan wel nog even een Xbox® Advanced AV Pack aanschaffen, want anders werkt het natuurlijk niet.
    Ik denkt trouwens dat ik voor een conventionele, 100 Hz TV ga. Die LCD's zijn mij persoonlijk iets te duur en ik moet die Z-5500 nog aanschaffen. Ik heb overigens nog nergens zo'n HDTV TV kunnen vinden. Weet iemand waar ze die verkopen en of ik die ergens kan bekijken?

12. marcdewolf

marcdewolf Retro&Xbox-gamer

Leuk Bevonden:
    0
    TFT schermen zijn altijd minder van beeldkwaliteit dan een CRT (standaard buizen TV). Alleen als ruimte of mooiheid een rol speelt zou ik voor de TFT gaan, anders kun je echt beter een gewone kopen. Die is ook veel goedkoper.
    Een ander ding dat HEEL belangrijk is: KOOP GOEDE SCARTKABELS! Die zwarte rommel die je er gratis bij krijgt kun je beter direct in de vuilnisbak gooien, de draden zijn erg dun en niet afgeschermd. Neem een Bandridge (Nikkel) of nog beter een ProfiGold (Goud kontakt). Voor 2 of 3 tientjes vliegt je beeld kwaliteit omhoog!

13. UberNoob

UberNoob Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik die scartkabels nog wel nodig als ik zo'n AV pack heb voor de Xbox? Je doet de ene kant in de TV, de andere in de Xbox, en tussenin zit een blokje waar je de boxjes op aansluit. En de TV zelf sluit je op de kabel aan.

14. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    nee, av pack is goed genoeg, marcdewolf bedoeld als je een losse dvd/video speler aansluit!

15. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk vind ik dat alle spellen er op een breedbeeld TV beter uitzien. Van DVD-films blijft ook weinig over op een gewone tv. Ik zit thuis op 2,5 meter van mijn 82 cm breedbeeld en heb besloten dat de volgende iig een heel stuk groter moet worden!

Waarom neem je de Z-5500? Home cinema systemen kosten ook nog maar weinig(ook met optische ingang). Of wil je hem ook voor je PC gebruiken?

16. UberNoob

UberNoob Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gelezen en gehoord dat die Z-5500 zeer goed is en aangezien het mijn eerste setje wordt, dacht ik meteen maar even een goede te nemen waar ik even mee vooruit kan. Of is dit erg dom? :confused:

17. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    nee, maar in sommige gevallen klinkt een home cinema set beter, maar aangezien de z 5500 is gebaseerd op de z 680 zit je wel goed, die hebben beide een uitstekende kwaliteit, goede keuze lekker houden zow

18. Met Halo 2 in het vooruitzicht moet natuurlijk alles gereed zijn

Nu wil ik een projectie TV kopen van Sumsung en wel deze:

Beeldschermgrootte: 109cm (43")
    Beeldverhouding: 16: 9
    HD Fine Pitch (0.52mm)
    Resolutie: 576i/480p
    RealFlect System Pro
    Auto Pixel Shift
    100Hz Natural Scan-Progressive Scan
    Comb Filter 4H
    Digitale Beeldruisonderdrukking
    Beeldscherpteregeling
    Beeld Modes (5)
    PIP: 2 Tuners / Beeld & Tekst
    Auto Perfect Focus (Auto Convergence)
    Meertalen OSG (16)
    Teletekst: FLOF 10P
    ATS + Plug & Play
    100 Voorkeuzeplaatsen
    Aan/Uit Timer, Klok & Sleeptimer (180’)
    Auto Power Off (15’)
    Automatisch ‘Standby’ inschakelen
    Blauw Scherm

Ontvangstnorm
    PAL-SECAM B/G, D/K, L/L’, I
    NTSC 4.43
    VIT (NTSC playback by Scart)
    Kabel/Hyperband S1-S20/S1-S40
    VHF: 2-12CH, UHF:21-69ch
    A2/Nicam

Geluid
    Vermogen (MPO): 30W+30W
    Surround Sound: Virtual Dolby
    Aantal Luidsprekers: 4 (2-weg)
    Equalizer
    Intelligent Volume
    Geluid Modes (5)

Aansluitingen vooraan
    1x AV in (RCA)
    1x S-Video in

Aansluitingen achteraan
    1x L/R Audio uit (RCA)
    3x Scart

Algemeen
    Aansluitwaarde: AC 160~240V, 50/60HZ
    Verbruik: 230W
    Verbruik in mode ‘Standby’: 1.5W
    Netto Afmetingen (bxhxd): 1002x1343x485 mm
    Afmetingen met verpakking: 1108x1440x625 mm
    Gewicht (net/gross): 58.5/68.5kg

Mijn vraag is: kopen of laten liggen? wat zijn de nadelen of juist de voordelen? Is het het geld waard (1500 euro). Ik heb namelijk gehoord over inbranden enzovoort

19. Wooops

(2x dezelfde post is teveel van het goede)

Laatst bewerkt door een moderator: 24 okt 2004
  20. /Mod Graveheart
    Kicken doen wij niet buiten XBazar.
    De volgende resulteert in een OW.

Laatst bewerkt door een moderator: 24 okt 2004

Deel Deze Pagina