1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Aansluiten Alcatel Speedtouch

Discussie in 'Games' gestart door M_Master, 20 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    A: Abonnement
    1: Naam provider Zonnet
    2: Soort abonnement (naam, type) adsl basic
    3: Kabel, ADSL, of anders? adsl
    4: Up- en downloadsnelheid 768/128

    B: Hardware
    1: Modem merk en type Alcatel speedtouch
    2: USB modem? (Ja/Nee) ja
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type) nee
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?)ja, WinXP Home,Nederlands
    5: Direct Connection Ja/Nee nee
    6: Crossover kabels in gebruik? ja, netwerkkabel gaat normaal in 2de pc, maar is nu aangesloten op de xbox.
    7: Hub in gebruik? nee

    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway ???
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)?ja

    D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien?ja
    2: Dashboard versie?weet ik niet. Waarschijnlijk de nieuwste want gisteren drukte ik op xboxlive bij mechassault en hij downloade het dashboard automatisch.
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test?tot en met Checking cables. Hij vindt dus de kabel?
    4: Wat is de exacte foutmelding?couldn't connect to xbox live. Do you want to change the connection options?
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes? ???
     
  2. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Als ik het goed begrijp sluit je dus je modem rechtstreeks aan op je Xbox? Met een crossover cable? Dan zit daar de fout. In dat geval moet je namelijk geen crossed cable gebruiken, maar een gewone "straight" patch cable. Voor een paar euro te halen bij de pc-boer op de hoek, dus ik zou eerst even zo'n kabeltje aanschaffen.
    Dan nog is het de vraag of ie het doet, want ik heb de zelfde modem, en dat werkte niet niet toen ik hem rechtstreeks probeerde aan te sluiten. Het beste is om er een hub/switch of een router tussen te zetten, maar dat is gelijk ook een stuk duurder.
     
  3. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb mijn usb modem op mijn pc aangesloten. In die pc zit een netwerkkaart die ik een paar weken geleden gekocht heb om mijn pc en mijn laptop te verbinden en ook om de internetconnectie te delen. In plaats van mijn laptop te verbinden met mijn pc heb ik nu de netwerkkabel die normaal in mijn laptop gaat achterin de xbox gestoken. Toen ik op xbox live in het multiplayermenu van Mechassault drukte begon de xbox het dashboard te downloaden dus zou de verbinding toch gewoon moeten werken? Hoe weet ik trouwens of ik een crossover kabel heb? Via gamespy tunneling software doet de verbinding het trouwens wel met Mechassault alleen niet met Halo.

    Bedankt voor je reactie
     
  4. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ok, een USB modem dus, sorry dat had ik niet gezien. Laat dan het hub/switch/router-verhaal van mij maar weg.

    Een crossover cable gebruik je alleen van computer naar computer. Maar je kunt hem ook gebruiken om je Xbox op je computer aan te sluiten. In jouw geval is dat het makkelijkst, en dan heb je idd een crossover cable nodig.

    Je moet gebruik maken van Internet Connection Sharing om het werkende te maken.

    Meer informatie hierover vind je hier

    Succes!
     
  5. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Dus het ligt alleen aan mijn ICS instellingen? Ik heb mijn internetconnectie namelijk al gedeeld met mijn laptop en ik dacht dat mijn xbox dan ook automatisch gebruikt maakt van mijn internetconnectie als ik de netwerkkabel die normaal in mijn laptop zit op mijn xbox aansluit.

    Bedankt voor je hulp;)
     
  6. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Lekkere reply`s worden hier gegeven zeg. Daar heeft die jongen toch helemaal niets aan!
    Je hoeft niet te controleren of het een cross-over cable is. Want dat weet ik zeker. Als er voor de verandering eens GOED word gelezen. Hij had toch al zijn laptop aan die kabel hangen, dan heeft ie dus een cross-cable.

    Als de laptop werkt, met alles op automatic (ip/dns/gateway) moet de xbox in principe ook werken. Dan is de vraag, waar kan het dan aan liggen. Het kan de lengte van de utp kabel zijn, deze mag namelijk maar maximaal 25 meter zijn, anders krijg je packet loss. Ik raad je tevens aan de mtu van de netwerkkaart in je pc op 1500 te zetten, dit voorkomt een hoop connection loss. Hoe je dit moet doen.......uhhhhh, ergens in liveproblemen thread staat er een link naar een proggie waarmee dat heel makkelijk te doen, en ongedaan te maken is. Zoek ff op het live forum naar MTU ofzow.

    Nog een vraagje, wanneer krijg je de foutmelding precies?
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2003
  7. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Als JIJ nou ook een GOED zou lezen, zou je dit zijn tegengekomen:

    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? tot en met Checking cables. Hij vindt dus de kabel?
    4: Wat is de exacte foutmelding? couldn't connect to xbox live. Do you want to change the connection options?

    :{

    Waar je nog wel ff op moet letten, zijn je settings in je Xbox Dashboard. Zorg dat alles op automatisch staat: IP, DNS e.d., en dat PPoE staat UITgeschakeld.
     
  8. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    De lengte van mijn netwerk kabel is veel korter dan 25 meter ongeveer 7.5 of zo. Ik krijg de foutmelding als ik mijn xbox aanzet zonder cd erin en op de xbox live knop druk. Ik heb nog geen account dus probeert hij hem automatisch aan te maken en daarvoor moet hij met xbox live connecten. Dat lukt dus niet en de xbox vraagt of ik mijn connectie instellingen wil veranderen. Ik drukte op yes en vervolgens gaat die een checklist af. Nadat die de kabel heeft gevonden zoekt die naar de connectie maar hij vindt hem niet zelfs na 5 minuten wachten. Moet ik mijn ip-adres misschien ook invullen en al die andere dingen? Mijn ip weet ik wel maar de rest niet.

    Bedankt voor je reactie waar ik iets aan heb. Ik zou dat MTU programma ook eens proberen;)
     
  9. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Bedankt DarkwinDuck ik zou het gelijk proberen als ik thuis ben.(nu op school) want volgens mij heb ik PPoE aanstaan als het is wat ik denk dat het is namelijk je inloggevens van je provider?:confused:
     
  10. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, en ik vroeg het dus omdat ik dat nogal vaag omschreven vond. Want hij had het erover dat ie wel update`e bij mech-assualt.
     
  11. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Als die aanstaat, is dat het probleem. Succes

    PS: als je geen zin hebt om de kabel steeds om te wisselen, gooi er dan een goedkoop 5 ports hubje tussen. Dan kan je internette op de laptop (of een willekeurige andere pc, terwijl je aant xboxen bent. Zorg dan wel dat de hub auto-sensing is. Dan maakt het namelijk niet uit of je een cross of patch cable gebruikt, dan correct ie dat automagisch.
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2003
  12. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Helaas heb ik daar weinig aan omdat ik mijn laptop regelmatig verplaats en toch niet tegelijk internet als ik xbox live speel, maar toch bedankt voor de tip.:)
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Misschien moet je deze vraag ook stellen in de centrale topic van zonnet
     
  14. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Sorry wist niet dat die bestond. |:-
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    geeft niet

    linkje

    sluit topic
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina