Aansluithulp :)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Rikkert, 25 dec 2011.

1. Rikkert

Rikkert Derbi Senda :D

Leuk Bevonden:
    0
    Een hele goede avond!

Ik ben net nieuw hier, ik zal mij even voorstellen:

Ik ben Rick, 17 jaar oud, en ik ben dol op schakelbrommers.
    Ik heb voor kerst een 2de handse Xbox 360 gekregen, een witte, met 2 zwarte controllers :p

Ik heb net even geprobeerd aan te sluiten:

-Stekker van de voeding in het stopcontact, en in de Xbox.
    -HDTV stekker op HDTV gezet, in de Xbox gedaan, en de rode, groene, blauwe kabel achterin de Tv gestoken, ook de solide rode, en de solide witte voor geluid.

Nu heb ik de Xbox aangezet, de Wireless controller aangezet, en nu brand er 1 groen stukje rondom de aan/uit knop. Maar, als ik de TV op welke zender dan ook zet, hij springt niet op het Xbox hoofdmenu.. :mad:

Waar kan dat aan liggen?
    Ik wil het morgen eens proberen, en ik dacht, laat ik het eens hier vragen.

Ik hoop dat ik snel geholpen word! :thumbs:

Bij voorbaat dank,

Met vriendelijke groeten,
    Rick _0/

2. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Welke stekker heb je precies gebruikt van de xbox naar de tv? Een HDMI kabel? Of heb je met die kleurtjes, die stulpjes dus.

3. xboxz

xboxz Sinaasappelsap

Leuk Bevonden:
    4
    Allereerst welkom op het forum :)

Vaak is de zender die je moet hebben de zapperknop AV of Source (dat is de zapperknop met het teken: een beelscherm met een pijl erdoorheen).

En als dit niet werkt, kijk dan even op welk stuk van de tv je de kabels hebt aangesloten. Bij de meeste tv's staat bij de aansluiting wat voor kanaal dit is. Ik heb bijvoorbeeld 3 plekken waar ik kabels in kan doen, aan de achterkant, aan de rechterkant en de linkerkant van de tv, dus ik heb 3 kanalen ( genaamd Ext 1, 2 en 3 ). Omdat ik ook HDMI heb heb ik ook HDMI 1 en 2 en ik heb een S-Video kanaal.

Heb je de kabels verder goed aangesloten?

Fijne feestdagen!

Justin

Laatst bewerkt: 25 dec 2011
  4. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Er zit een schuifje op die kabel aan de kant waar hij de xbox ingaat. Moet op HD staan.

5. Rikkert

Leuk Bevonden:
    0
    Als je mijn verhaal gelezen hebt, staat ook dat ik dat gedaan heb..

Ik heb op de achterkant van mijn TV ( LG flatscreen, weer niet welk type) 4 aansluitingen, Groen, blauw, rood en daarnaast rood en wit, met R en L erboven.

Aan de zijkant heb ik een gele, rode en witte aansluiting zitten, ik heb ook die geprobeerd, maar ook zonder goed resultaat :mad:

Justin, ik zal morgen eens kijken van die zapperknop! bedankt voor de reacties!

Fijne feestdagen!

6. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Ow ja, ik las die zin vreemd, sorry. :9

7. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom sluit je niet gewoon 1 HDMI kabel aan? Heb het gevoel dat je nu 3 kabels aangesloten hebt?

8. xboxz

xboxz Sinaasappelsap

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb nu 2 verschillende kabels aangesloten. Eentje voor de Xbox360 op de Ext 1 (Component HD AV Kabels) en eentje voor de oude xbox met die grote groene X over die kast heen op de kanaal Ext 2.

(Ik maak veel gebruik van Surround Sound Boxjes en omdat deze beide kabels de rode en gele tulpjes bevatten zodat ik deze makkelijk kan omwisselen, wanneer ik van console wissel hoef ik dan alleen de tulpjes om te wisselen van die kabels en ik kan weer verder.)

Het geluid uit mijn tv is slecht, veel ruisgeluid en je hoort de bas niet fatsoenlijk, dus daarom heb ik boxjes.

probeer de Xbox ook eens aan een andere tv te sluiten en kijk dan of die dan wel werkt met het beeld, dan weet je in ieder geval dat het of om de kabels gaat of de xbox zelf.

9. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Wat je nog kan proberen is (RT)+(Y) ingedrukt houden op de controller terwijl je de Xbox met de controller aanzet. Dit reset alle beeldinstellingen naar default.

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kan je niet van een kennis even een AV- of HD-kabel lenen ?
    De mogelijkheid bestaat dat er iets mis is met de aansluiting in de kabel of Xbox360.

11. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Hoi Rick , welkom.

Je hebt alles prima aangesloten hoor, maar de tv springt niet automatisch naar de source (componenten in dit geval. hdmi of scart is ook een source) als je de xbox aanzet.
    Dit moet je gewoon handmatig zelf doen via de afstandsbediening. Druk maar op AV en dan zie je de tv verpringen naar een andere input/source.

Jij moet de input Componenten hebben. Succes :thumbs:

12. Rikkert

Leuk Bevonden:
    0
    Oke mannen! Hardstikke bedankt! Ik heb lekker een uurtje Forza 3 en DiRT3 gespeeld! Heel Leuk!

Maar nu zit ik met nog een probleem....

Ik had het CD'tje eruit gehaald om het profiel aan te passen, Ik heb het profiel aangepast en opgeslagen, maar nu wil het CD laatje niet meer open :mad:

Als je op het knopje drukt, gaat hij een heel klein stukje open, en niet verder :mad: :mad:

hoe kan dat?

13. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    2e hands rommel gekocht? Hoe kan dat... waarschijnlijk kapot..

Deel Deze Pagina