Aansluitprobleem 360 + monitor + Turtle Beach

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Dutchie, 2 jan 2011.

1. Dutchie

Dutchie Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sindskort mijn eigen variant op de vele aansluitproblemen die naar voren zijn gekomen met een Xbox 360.

Ik heb het volgende setje apparatuur nu voor mijn neus:
    - Xbox 360
    - Acer H243H 24" monitor
    - Turtle Beach X11

Ik speel middels een extra aangeschafte HDMI kabel op de Xbox, met video-weergave op de monitor. De audio wordt dan verzorgd door de ingebouwde speakers van de monitor.

Wat ik wil, is de mogelijkheid mijn X11, of externe speakerset, middels hun 3,5mm jack aan de Xbox-setup te knopen.

Nu heeft de H243H een 3.5 mm jack audio input. Hier kan ik dus niks mee. Ik wil mijn koptelefoon erop aan kunnen sluiten.

Mijn vooronderzoek bracht mij via Google naar een aantal sites die melden dat ik terug moet stappen van HDMI naar DVI-D, en dan zou het mogelijk zijn om met dubbele kabels vanuit de 360 wat te versieren. Dit lijkt mij niet ideaal, want 1) meer kabels, maar belangrijker 2) verlies in beeldkwaliteit, de reden waarom ik een 24" Full-HD heb genomen met HDMI input.

Kan iemand mij (evt. uit eigen ervaring) de juiste richting opsturen? Of zit ik gebakken met crappy geluid, wat het ook onmogelijk maakt om vanuit mijn luie stoel te spelen, 5 meter verderop...

TIA!

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    wat je kunt doen is een oude componenten- of vga xbox kabel pakken en daar wrik je de plastik kap vanaf met n schroevendraaier. Heel makkeliijk en er staat n how-to video van in t surround topic en t hdtv topic.

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=134268
    Doordat de kap eraf is past die tegelijkertijd met de hdmi kabel. daarna pak gebruik je de 2 stereo tulpjes voor de koptelefoon. Je zult hier wel een verloopkabeltje voor moeten gebruiken.

Laatst bewerkt: 2 jan 2011
  3. Dutchie

Dutchie Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dank voor je antwoord. Dit ding doet hetzelfde toch?

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
  5. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ja die doet hetzelfde, maar dat kost dan weer €30 ofzo.

6. Dutchie

Dutchie Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat maakt me niet zoveel uit, ik ben niet zo dol op talloze kabels. Volgens mij heb ik die oude standaardkabel niet eens meer. Maar als die oude kabel openknip, en vervolgens alleen het optical-poortje gebruik en niet de volledige stekker aan de andere kant, snapt de 360 het dan wel?

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
  8. rudeboy

rudeboy press play on tape

Leuk Bevonden:
    7
    uit die 3,5mm socket van het scherm, komt toch ook audio?
    Heb je het al geprobeerd?
    ander zou je met deze ook vooruit kunnen (0,95)

[​IMG] hierop de x11 en klaar is coen

9. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    3,5mm van het scherm is een input, geen output.

10. rudeboy

rudeboy press play on tape

Leuk Bevonden:
    7
    raar dat er geen headset 3,5 socket opzit....toch?
    Maar dan idd die eerder genoemde kabel checken van 30,-

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
  12. Dutchie

Dutchie Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist voor weinig gekocht, kabeltje zou er met een paar dagen moeten zijn. Thanks voor de hulp. :) Mocht het tegenvallen kick ik het topic nog wel even.

13. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    is ook wel handig omdat deze stereo tulpjes female zijn en je daar direkt je headset in kan steken.

14. Dutchie

Dutchie Member

Leuk Bevonden:
    0
    Verloopje is binnen, maar als ik hem nu aansluit valt mijn beeld uit? Ik denk toch dat de xbox het niet snapt...

15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Dat is raar. Ikzelf heb beide systemen gehad. Eerst had ik de officiële Microsoft audio-dongle en dat ging perfect.
    Later kocht ik een surround receiver en heb ik de dongle weggegeven.

Tijdje geleden kocht ik een surround koptelefoon en had ik een optische verbinding nodig en heb ik va een oude kabel de plastic kap eraf gewrikt en ook dat gaat perfect.

16. Dutchie

Dutchie Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu dus een directe HDMI tussen xbox en monitor. Op het moment dat ik de koptelefoon aansluit krijg ik wel geluid, maar als ik de input op de monitor switch naar de xbox, reset de xbox zich en switcht hij vanzelf weer terug naar 'geen input'. Nu ben ik de kluts kwijt. De USB van de TB moet toch gewoon in de Xbox, en de audio kan maar op 1 manier right?

17. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    heb t idee dat dit door de namaak dongle komt, want je sluit t goed aan. Het zou mooi zijn als je er eentje zou kunnen lenen.

Oh ja, omdat ik geen kabel voor me wil hebben lopen naar mn xbox, doe ik de usb niet in de xbox.
    Ergens n goedkope usb stekker gekocht en die doe ik in n stopcontact vlakbij waar ik zit. Heeft overigens niets met je probleem te maken.

Laatst bewerkt: 9 jan 2011
  18. Dutchie

Dutchie Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar in Amersfoort woon je? Kom ik hem even bij jou lenen. :p

19. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk anders even op Youtube want staan genoeg filmpjes over de TB.
    [yt]LYWvhNub0A4[/yt]

20. mbuist

mbuist Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is het enige wat werkt. als je namelijk een HDMi kabel hebt aangesloten dan kun je er geen standaard vga kabel er meer in drukken omdat dan de HDMi kabel in de weg zit. de standaard vga kabel is een beetje dik.

Mocht het bij jou niet werken moet je even de instellingen van je xbox door lopen
    Werkt perfect

Laatst bewerkt: 10 jan 2011

Deel Deze Pagina