zit te twijfelen tussen een Advanced Scart Cable (microsoft) en een RGB Scart (play X) met welk kabel krijg ik beter beeld. ik speel nml. nog steeds op die standaard kabel en zou graag beter beeld hebben. alvast bedankt
he maar gasten is het nou een echt grrot vershil tussen de advance scart cabel of de kabel die er standaard bij zit???
nou, ik kan je eerlijk zeggen dat ik gelijk het verschil zag.. het is veel scherper, vooral als je iets roods op het scherm krijgt ofzo. (TECMO logo bijvoorbeeld)
Maar is het verschil echt in de kleuren, of ook diepte en dergelijke!!! Laat ik het zo zeggen hoeveel kost ie en is het de moeite waard, zo ja dan ga ik hem kopen!!
ja ik maar eens, zo te horen is het toch wel een hel verbetering, ik dacht dat het eerst geldklopperij was maar DOM van mij,
Het is echt een gigantische verbetering, vooral op een goede TV. RGB scart gaat het overvloeien van kleuren tegen omdat ieder van de drie basiskleuren van een TV signaal (Rood, Groen & Blauw)zijn eigen signaal krijgt. Het resultaat is een veel scherper beeld. Je merkt het inderdaad vooral erg goed met rood, ik weet niet wat daar de exacte oorzaak van is. Ik kan echt iedereen een RGB kabel aanbevelen. Als je de officiƫle Advanced SCART kabel echt te duur vindt moet je gewoon een goedkoop 3rd party ding kopen. Dit levert ongetwijfeld een iets mindere kwaliteit dan de officiƫle, maar nog steeds een kwaliteit die mijlen ver van normaal composiet vandaan staat. Let er wel op dat je met 3rd party kabels geen Dolby Digital sets kan aansluiten.