Bron: http://www.fairplay-campaign.co.uk/ In de UK zijn gamers een actie gestart om games goedkoper te krijgen (van 45 pond/70 euro naar 20-25 pond/30-35 euro). Ze krijgen hierbij niet alleen steun van andere gamers, maar ook van games journalisten en kopstukken uit de games industrie (zoals Peter Molyneux). De gekozen actiestrategie is een consumentenboycot in de eerste week van december (1-8 december). De bedoeling is dat in die week geen enkel spel gekocht wordt. Hoewel dit initiatief in principe in de UK is opgezet, is het een erg goed idee. Dit lijkt me ook wel iets om in Nederland te organiseren. Veel gamers zijn via de verschillende fora (fok, gamers, tweakers, dit forum) op internet goed te bereiken en waarschijnlijk zeer bereid om hier aan mee te werken. Waarschijnlijk lukt het niet meer om het tegelijk met de UK actie te doen, maar dat terzijde.
Ja dat vind ik ook een mooie prijs voor een spel. Eventueel de nieuwe spellen 44.95 ofzo. Maar ja, zo laag krijg je ze denk ik toch niet hoor.
Vind dat inderdaad een niet al te slechte actie.. Hier in nederland zuigen ook een paar winkels er nogal een puntje aan.. neem b.v. Genmo , die is bij Media markt 40 Euro maar bij FRS BS en Games en Zo ligt ie nog lekker voor 69.. trouwens alle spellen zijn bij hun 69 op een enkele uitzondering na.. Crazy taxi.. bij MM 62 bij de rest 69 en ga zo maar door.. toppunt is wel James Bond bij Games en Zo voor 74.. .. Als je dan nagaat dat een gemiddeld cube spel 10 euro goedkoper is.. Ik snap best dat je voor een spel geld moet neerleggen maar je kan het ook overdrijven.. Ik snap ook niet eigenlijk dat een dvd spel nu duurder/evenveel moet zijn dan een cartridge spel van vroeger.. de kosten van het maken van een catridge liggen vele malen hoger dan de kosten van het maken van een dvd of cd.. Dit is gewoon puur uitmelken.. Of tenminste zo lijkt het mij.. Maar ja ik denk dat het niet slecht zou zijn voor de verkoop van spellen en zeker niet voor de xbox als de prijzen van de spellen wat lager zouden liggen.. je bent dan toch ook eerder geneigd om een redelijk spel (voor een redelijke prijs) te kopen en niet je geld te bewaren voor alleen die topper die eraan zit te komen, want dat laatste gebeurt nu denk ik een beetje..
bij mij hier in deventer ligt alles vet goedkoop.....xbox spellen voor 40 euro enzow....iets oudere voor 35..... Zelda OOT voor 9.50
De winkels kopen ze voor 45 euro in, dus die verkopen het echt met fucking veel winst. Ik baal er echt van dat het zo duur is, want ik vind de xbox kei relax, maar ik kan gewoon nooit spellen kopen of als ik wel spellen wil kopen kan ik geen kleren enzo kopen en uitgaan al helemaal niet ]:- :{