aangezien er (volgens mij) nog geen draadje is over premiere, start ik er bij deze eentje op. PREMIERE: Adobe Premiere Pro is een programma voor het monteren van videobestanden, met behulp van een non-lineaire tijdlijn. De doelgroep bestaat uit de bovenkant van de markt voor amateurs, en de onderkant van de markt van professionals. Er zijn verschillende versies uitgekomen van het programma. De eerste reeks ging van versie 1.0 t/m 6.5. Daarna werd deze eerste reeks opgevolgd door de Pro-versie, waarvan de eerste (1.0) uitkwam in 2003. Versie 1.5 kwam uit in 2004. Een van de nieuwe functies van deze versie was de ondersteuning van High-Definition video. De meeste recente versie is Adobe Premiere Pro CS3 (3.0), die op 2 juli 2007 uitkwam. In eerste instantie was het programma alleen beschikbaar voor de Apple Macintosh, maar vanwege de felle concurrentie van het programma Final Cut Pro, gemaakt door Apple zelf, had Adobe gekozen voor het Windows-platform. Met ingang van CS3 is Premiere Pro verkrijgbaar voor zowel Macintosh als Windows. als je vragen hebt over premiere stel ze dan hier.
nou heb ik gelijk al een vraag, als ik een mov bestand importeer in premiere mis ik het geluid, ik weet zeker dat het niet aan de codec kan liggen maar weet echt niet waar wel aan, kreeg in het begin een foutmelding maar weggeklikt en aangevinkt dat die niet mee terugkomt dus dat is wel stom aangezien ik niet echt weet wat het nu is. weet iemand hier een oplossing voor?
Uhm beetje onhandig inderdaad... Ik heb net een aantal MOV bestanden getest, die werken bij mij gewoon. Geen enkele melding, wordt zo geimporteerd. Ik kan me ook niet herrineren eigenlijk dat ik ooit een melding heb gehad voor het geluid bij MOV bestanden. Ik zit te zoeken of er niet ergens een optie is om de uitgevinkte schermen weer terug te halen (vaak kun je die meldingen wel weer ergens herstellen...) Verder zou ik ook zo ff 1,2,3 niet weten wat het kan zijn..
ik heb premiere pro cs3, heb het nogsteeds niet gefixt, ben nu alles aan het omzetten in winavi video converter, daarna werkt het gewoon maar is wel omslachtig
nou heb ik de dingen over gezet naar een avi en geen probleem maar net zat ie weer te kutten dat hij bij sommige bestanden soms alleen het bestand als een geluid only bestand ziet, echt zo irritant
Dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de audio bitrate van je project anders is dan de bitrate van de video die je wilt importeren. Als je project bitrate 48khz is en je video 44khz kan het zijn dat de audio wegvalt. Probeer je Mov bestanden eens te converteren naar de juiste bitrate, misschien helpt dat.
ja maar ik converteer zegmaar in een keer 30 bestanden en 10 bestanden daarvan importeert hij in premiere als een geluid only. zal eens moeten kijken of ik bij winavi video converter kan instellen dat het 48 khz wordt
Dan moet het aan gare codecs liggen. Bij mij werkt het altijd, ongeacht welke audio bitrate. Dat is trouwens ook een optie in premiere, het automatisch om laten zetten van de audio bitrate naar project bitrate waarden. Probeer dat eens.
Nu Pinnacle Studio 11 niet meer werkt zoals die zou moeten werken, ga ik na 4,5 jaar Adobe Premiere nog maar een keer proberen. Eens kijken of ik er nu wel iets van snap . Xvid bestanden werken dus niet in Adobe Premiere en deze zal ik dus moeten converteren naar bijvoorbeeld DV AVI Type 2 om het bestand probleemloos in Premiere te importeren. Nu heb ik een probleem. Om het bestand te converteren met VirtualDub heb ik eerst de Panasonic DV Codec geïnstalleerd. Als ik vervolgens deze codec kies en het bestand wil converteren, krijg ik de volgende foutmelding: Cannot start video compression: The source image format is not acceptable (error code -2). Weet iemand wat ik fout doe? Ik weet dat er wel andere converters bestaan om DVD of Xvid naar DV AVI te converteren. Toch gebruik ik hiervoor liever VirtualDub omdat ik dit programma eveneens gebruik om de zwarte balken te croppen en om alleen de dalen van de film uit te knippen die ik nodig heb. Ik wil liever alles met een programma doen. Het converteren neemt dan bovendien minder tijd in beslag.