adsl met isdn?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door underground911, 21 nov 2003.

1. underground911

underground911 kap nâh!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ik kan nergens iets vinden over wat je extra moet kopen als je isdn hebt en je wilt adsl hebben. Is het anders voordeliger als je je isdn centrale laat verwijderen? en wat is een goede provider als je alleen ermee gaat surfen?

2. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, toevallig heeft m'n ma laatst ADSL aangevraagd voor op het werk, waar ze ook ISDN heeft :).
    Is gewoon hetzelfde modem en kost niks extra's ofzo, je hoeft alleen bij het aanmelden maar even ISDN aan te vinken i.p.v. analoog.

Oh en ze heeft Planet ADSL gekozen.

3. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Hangt ervanaf. Een isdn abbonement is wel duurder dus ja het is voordeliger als je die laat verwijderen.

Maar dan heb je alleen een lijn om te bellen en internet (kan dus wel bellen tijdens internet). Met isdn kan je dan zeg maar met ze 2 'en bellen en internet. Dus pa belt, ma belt en jij internet allemaal tegelijk.

Je hoeft niks extra's te kopen met adsl over isdn, alleen isdn invullen bij de aanvraag van adsl (moet aangeven op aanvraag formulier of je isdn of gewoon analoog hebt).

4. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Ho informeer hem wel ff goed, want het is wel degelijk een ander modem.

Je hebt modems voor analoog en modems voor isdn. Maar je krijgt dus het goede modem als je het goede aanvinkt op het aanvraag formulier. Wil je later dan toch de isdn weg hebben dan zul je een ander modem moeten kopen.

5. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ben ook maar een leek op dat gebied maar informeer hem alleen maar op mijn ervaringen.

Punt is dat je bij Planet een gratis modem krijgt....
    Komt nog eens bij dat ik niet heb gezien dat de abbonementsvorm duurder was, maar nogmaals dat kan ook aan mij liggen ;).

6. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    ik wil nog wel ff wat kwijt:
    niet alle providers ondersteunen ISDN, vraag me niet waarom, maar het kan ook per abbonomentsvorm verschillen ;)

7. underground911

Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand hier ook hoeveel websites je kan bezoeken, als je 250mb/maand te besteden hebt?

8. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Ik internet met Wanadoo ADSL Basic via ISDN hier. Ideaal. Internetten en nog 2 lijnen vrijhebben.
    Aan te raden. Je hebt er wel dan ISDN USB Modem of ISDN Router voor nodig.

9. Razor

Razor Online enabled

Leuk Bevonden:
    0
    ADSL, is veel sneller!

10. underground911

Leuk Bevonden:
    0
    weet ik, ik heb nou een isdn abbo, en ik vroeg me dus gewoon af wat je het beste kan doen: isdn houden, en daarbij adsl, of je isdn abbo opzeggen, en dan adsl

11. Stone

Stone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ikhad ISDN, ben verhuisd, en heb mijn ISDN laten vervallen en ADSL genomen. Nu kan ik nog steeds bellen en internetten tegelijk (net als ISDN dus) alleen wel voor een vast bedrag. En dat is lager dan dat ik aan Internetkosten met ISDN kwijt was, kan ik je wel zeggen. Zoalng je niet met meerdere PC's tegelijk online wilt, zou ik het daarom gewoon bij ADSL houden (en je ISDN opzeggen), want dat scheelt veel (!!) in de kosten.

12. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    ik dacht dat isdn en analoge lijnen verschillende modems hadden...dus dat is bullshit?

13. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    maarre ISDN opzeggen is niet zo makkelijk...KPN is niet dom natuurlijk, en uiteindelijk ben je daar ongever een half jaar mee kwijt denk ik...
    Maar het scheelt je wel behoorlijk wat geld...als je er de moeite voor over hebt zo uik het doen....

14. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    toevallig werk ik voor kpn...
    isdn omzetten naar analoog is het probleem niet
    kost ongeveer €39 excl 19% btw
    maar je hebt een jaar opzegtermijn (ADSL)
    en ADSL over analoog is niet hetzelfde adsl over isdn
    als je dus over wilt stappen moet je eerst je adsl opzeggen (jaar opzegtermijn)
    dan je isdn lijn omzetten naar analoog
    en vervolgens je adsl weer aanvragen op analoog
    ik kan het wel kosteloos voor je regelen

Laatst bewerkt: 22 nov 2003
  15. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Wel verschillende nodig. Ik had eerst perongeluk een Analoge alcatel router gekocht. Werkte dus niet, daarna de ISDN versie gehaald (digitale) en hup werkte meteen.

@Razor: Ik bedoel dat ik ISDN centrale hier heb en daarnaast gewoon internet met mijn ADSL internet van Wanadoo.

Deel Deze Pagina